Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Monster Hunter 3 G - The tråd!

08/09 -11 17:46 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Info
Tillverkare: Capcom
Publisör: Nintendo
Plattform: 3DS
Datum: TBA

Detaljer

andriasang skrev:

The newly opened Monster Hunter 3G official site provides us with some clues about what's new with this 3DS update to Wii's Monster Hunter 3.

First, and probably foremost, is an all new beast, whose name I'm going to approximate as "Brakidios." Hopefully someone more skilled in Monster Hunter talk can come up with a better Romanization.

Brakidios is the cover monster for MHP3G, which means he'll probably appear on all the posters and on the game's cover. He's forehead and front legs have a special substance that explodes after a set time.

The game includes a new base of operations, Tanzia Harbor. A stopover for trade routes, Tanzia is known as an oasis for sea goers. It takes the place of MH3's Rockrack City network mode hub.

Also new just for the 3DS is a new control method. You can play the game with just the slide pad and buttons, or you can use the touch screen for some controls.

The lower screen shows a "Target Camera" panel which can be toggled on and off. When on, pressing the L button (for camera reset) will make the camera turn to the large beast you're currently fighting. When off, L will behave just like normal and move behind your character's back. You can keep the Target Camera on and still make the camera turn to your back by pressing L twice quickly.

Of course, the big new control option is the slide pad expansion that Famitsu showed yesterday. The official site does not mention this. Capcom is presumably waiting for Nintendo to actually announce it first.

Other new features mentioned at the official site include new weapon designs and Kayanba, a rival to the masked Cha-cha companion from the Wii title.

As detailed yesterday, Monster Hunter 3G will be playable at the Tokyo Game Show next week. Capcom is readying three quests, the hardest of which pits you against Brakidios. Play the game at TGS, and you'll get a special Monster Hunter 3G bag.




In-game Bilder

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Bilder/Artwork

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Hemsida

http://www.capcom.co.jp/monsterhunter...



Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/09 -11 18:29 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Borde komma till Vita då det är den som har 3G. x)

Want some chocolate?

08/09 -11 18:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Ser ganska intressant, kanske köper det när jag skaffar 3DS.

08/09 -11 18:39 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

repli skrev:
Borde komma till Vita då det är den som har 3G. x)

Haha, tänkte faktiskt också på det xD
Men det står ju inte för internett '3G'.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/09 -11 22:20 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Vill köpa! Kommer ihåg hur mega taggad jag var på Monster Hunter tri till wii.. Varför köpte jag det aldrig!?!?!?!? Och nu känns det försent typ.. Jaja! Förhoppningsvis så köper jag detta!

Wii U PS4 XBone PC

09/09 -11 05:18 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

MartinMilk skrev:
Vill köpa! Kommer ihåg hur mega taggad jag var på Monster Hunter tri till wii.. Varför köpte jag det aldrig!?!?!?!? Och nu känns det försent typ.. Jaja! Förhoppningsvis så köper jag detta!

Haha, men MH är inte så kul. Tycker jag iaf, beror väl på vad man gillar. Känndes för komplicerat för mig. xP

Och gillar hur 3DS får en uppgraderad verision av Wii spelet. Wii is ooooold xD

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

09/09 -11 12:47 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

19Robb92 skrev:
MartinMilk skrev:
Vill köpa! Kommer ihåg hur mega taggad jag var på Monster Hunter tri till wii.. Varför köpte jag det aldrig!?!?!?!? Och nu känns det försent typ.. Jaja! Förhoppningsvis så köper jag detta!

Haha, men MH är inte så kul. Tycker jag iaf, beror väl på vad man gillar. Känndes för komplicerat för mig. xP

Och gillar hur 3DS får en uppgraderad verision av Wii spelet. Wii is ooooold xD

Ja Wii var gammalt redan först då det kom ut.

Wii U PS4 XBone PC

09/09 -11 14:17 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

MartinMilk skrev:

Ja Wii var gammalt redan först då det kom ut.

Sant. Men när 3DS som inte heller är det absolut senaste innom bärbar teknik bortsett från 3D kör förbi Wii med 3D som kräver mer kraft än ett vanligt spel, märker man hur uppenbart det är xP

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/09 -11 02:18 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

19Robb92 skrev:
MartinMilk skrev:

Ja Wii var gammalt redan först då det kom ut.

Sant. Men när 3DS som inte heller är det absolut senaste innom bärbar teknik bortsett från 3D kör förbi Wii med 3D som kräver mer kraft än ett vanligt spel, märker man hur uppenbart det är xP



Anledningen till att jag köpte 3DS var för att den har bättre grafik än iphone! Jag har någon grej med att alltid vilja ha det senaste! Ganska dåligt egentligen eftersom att det kommer nya saker heeeela tiden!! Fast jag brukar inte köpa allt på dag 1.

Wii U PS4 XBone PC

10/09 -11 09:19 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

MartinMilk skrev:

Anledningen till att jag köpte 3DS var för att den har bättre grafik än iphone! Jag har någon grej med att alltid vilja ha det senaste! Ganska dåligt egentligen eftersom att det kommer nya saker heeeela tiden!! Fast jag brukar inte köpa allt på dag 1.

Jag vet. Det är en så jäkla dpålig vana. Fan vad bortskämd man är egentligen. Jag är likadan fast med Nintendos bärbara. Köpte alla DS verisioner för gud skull och har kvar alla också.

Men det är nästan bara Nintendos bärbara system det gäller för mig. Allt annat kan jag vänta på.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar