Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hjälp med lite VB 2010 koder..

26/08 -11 13:08 yeehaa91

yeehaa91

971 XP 88 inlägg

Det är praktiskt taget säkert en enkel fråga, men i alla fall: Jag vill att en Progress Bar ska funka, och det är jag fixat själv. Jag har en Button, en Progress Bar, och en Timer. Buttonen är till för att starta progressbaren, och i dens kod står det "Timer1.Start". I progressbaren ingenting, och i timern "ProgressBar1.Increment(1)". Men nu vill jag att Progressbaren ska bli full långsammare. För om man kör med "......Increment(1)" så blir den ändå ganska snabb och höjer jag numret går den ännu snabbare.

Min fråga är alltså:
Vad ska jag skriva i koden till Timer1 om jag vill att Progress Baren ska gå långsammare än när jag använder "ProgressBar1.Increment(1)".
Hoppas ni förstod vad jag menade (vilket ni kanske inte gör men det är svårt och formulera sig och dessutom har jag lite bråttom nu), men jag hoppas i alla fall.

//yeehaa91



Signatur. Detta är en liten hälsning som kommer
dyka upp under dina foruminlägg och meddelande.
Denna säger hej =P


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar