Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Anonymous: Facebook - attack 5/11

Svara
06/08 -11 17:57 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

http://www.youtube.com/watch?nomobile...

-

Attention citizens of the world,

We wish to get your attention, hoping you heed the warnings as follows:
Your medium of communication you all so dearly adore will be destroyed. If you are a willing hacktivist or a guy who just wants to protect the freedom of information then join the cause and kill facebook for the sake of your own privacy.

Facebook has been selling information to government agencies and giving clandestine access to information security firms so that they can spy on people from all around the world. Some of these so-called whitehat infosec firms are working for authoritarian governments, such as those of Egypt and Syria.

Everything you do on Facebook stays on Facebook regardless of your "privacy" settings, and deleting your account is impossible, even if you "delete" your account, all your personal info stays on Facebook and can be recovered at any time. Changing the privacy settings to make your Facebook account more "private" is also a delusion. Facebook knows more about you than your family. http://www.physorg.com/news170614271.html http://www.itgrunts.com/2010/10/07/facebook-...

You cannot hide from the reality in which you, the people of the internet, live in. Facebook is the opposite of the Antisec cause. You are not safe from them nor from any government. One day you will look back on this and realise what we have done here is right, you will thank the rulers of the internet, we are not harming you but saving you.

The riots are underway. It is not a battle over the future of privacy and publicity. It is a battle for choice and informed consent. It's unfolding because people are being raped, tickled, molested, and confused into doing things where they don't understand the consequences. Facebook keeps saying that it gives users choices, but that is completely false. It gives users the illusion of and hides the details away from them "for their own good" while they then make millions off of you. When a service is "free," it really means they're making money off of you and your information.

Think for a while and prepare for a day that will go down in history. November 5 2011, #opfacebook . Engaged.

This is our world now. We exist without nationality, without religious bias. We have the right to not be surveilled, not be stalked, and not be used for profit. We have the right to not live as slaves.

We are anonymous
We are legion
We do not forgive
We do not forget
Expect us

-

Så vad tror ni händer?
Är det vad dom gör rätt, fel?



Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

06/08 -11 18:04 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Vad ska de göra snabbfakta?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/08 -11 18:06 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

gosseN skrev:
Vad ska de göra snabbfakta?

Om du inte orkar se en 2 minutersfilm eller läsa lite text får du helt enkelt skylla dig själv.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

06/08 -11 18:12 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Tycker de gör rätt

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/08 -11 18:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Ska dom attackera Facebook den här gången?

Jobbiga Anonymous, jobbiga Anonymous!

06/08 -11 18:19 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Åh nej! Folk kan få reda på mitt mobilnummer och kan ringa och säga elaka saker till mig! Hjälp!

Innan man får panik så bör man komma ihåg att Amerikaner för lära sig sedan födseln att regeringen, oavsett vilken, är elak och försöker desperat att ta bort din frihet.

Inget intessant, som vanligt.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

06/08 -11 18:20 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Nintendoguy skrev:
Ska dom attackera Facebook den här gången?

Jobbiga Anonymous, jobbiga Anonymous!

om du kollar där uppe så ser du att facebook säljer information om oss så jag tycker det är rätt

Paulinho skrev:
Åh nej! Folk kan få reda på mitt mobilnummer och kan ringa och säga elaka saker till mig! Hjälp!

Innan man får panik så bör man komma ihåg att Amerikaner för lära sig sedan födseln att regeringen, oavsett vilken, är elak och försöker desperat att ta bort din frihet.

Inget intessant, som vanligt.

inte muslimernas fel?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/08 -11 18:23 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Paulinho skrev:
Innan man får panik så bör man komma ihåg att Amerikaner för lära sig sedan födseln att regeringen, oavsett vilken, är elak och försöker desperat att ta bort din frihet.

Hur dumt det där än låter..

Så varför är det inte intressant att Anonymous försöker göra något åt det? För på det sättet du skriver, verkar det som att du vill vara mer anonym på internet. Borde inte detta intresera dig då? Att kanske komma ett snäpp närmare till att vara anonym på internet.

EDIT:
gosseN skrev:
inte muslimernas fel?

Nu får du gärna uttrycka dig lite mera.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

06/08 -11 18:29 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

gosseN skrev:

Paulinho skrev:

Åh nej! Folk kan få reda på mitt mobilnummer och kan ringa och säga elaka saker till mig! Hjälp!

Innan man får panik så bör man komma ihåg att Amerikaner för lära sig sedan födseln att regeringen, oavsett vilken, är elak och försöker desperat att ta bort din frihet.

Inget intessant, som vanligt.


inte muslimernas fel?


Nej, eftersom rädslan från regeringen har existerad från den stund då USA blev fritt, så förstår jag inte din koppling överhuvudtaget.

Fresh skrev:
Paulinho skrev:
Innan man får panik så bör man komma ihåg att Amerikaner för lära sig sedan födseln att regeringen, oavsett vilken, är elak och försöker desperat att ta bort din frihet.


Hur dumt det där än låter..

Så varför är det inte intressant att Anonymous försöker göra något åt det? För på det sättet du skriver, verkar det som att du vill vara mer anonym på internet. Borde inte detta intresera dig då? Att kanske komma ett snäpp närmare till att vara anonym på internet.


Man är anonym på nätet, gruppen "Anonymous" säger att facebook avslöjar information till regeringen, och varför USA:s regeringen är intersserad över vilken skola jag går i, vilka intressen jag har eller vilka filmer jag gillar förstår jag inte riktigt.

Du förstår, jag bryr mig inte om Obama vet att min favoritfilm är "Resevoir Dogs" eller om han inte vet det.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

06/08 -11 18:34 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Paulinho skrev:
Man är anonym på nätet, gruppen "Anonymous" säger att facebook avslöjar information till regeringen, och varför USA:s regeringen är intersserad över vilken skola jag går i, vilka intressen jag har eller vilka filmer jag gillar förstår jag inte riktigt.

Då förstår, jag bryr mig inte om Obama vet att min favoritfilm är "Resevoir Dogs" eller om han inte gör det. Men eftersom Amerikanerna är paniskt rädda för sin egen regering så tror de att det spelar någon roll.

Du är inte så specielt anonym på nätet. Det lagras ju ständigt information om vilka sidor du besökt och dyl. Har du inte märkt att om du kanske checkade in ett Playstation på prisjakt så kommer det komma upp som reklam på facebook?

Egentligen oroar det inte mig heller, men ändå, att det lagras information om nästan varje hemsida jag besökt, varje foto jag lagt upp på facebook gillar inte jag. Internet är inte så specielt anonymt som det borde vara.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

06/08 -11 18:37 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Fresh skrev:
Paulinho skrev:
Man är anonym på nätet, gruppen "Anonymous" säger att facebook avslöjar information till regeringen, och varför USA:s regeringen är intersserad över vilken skola jag går i, vilka intressen jag har eller vilka filmer jag gillar förstår jag inte riktigt.

Då förstår, jag bryr mig inte om Obama vet att min favoritfilm är "Resevoir Dogs" eller om han inte gör det. Men eftersom Amerikanerna är paniskt rädda för sin egen regering så tror de att det spelar någon roll.

Du är inte så specielt anonym på nätet. Det lagras ju ständigt information om vilka sidor du besökt och dyl. Har du inte märkt att om du kanske checkade in ett Playstation på prisjakt så kommer det komma upp som reklam på facebook?

Egentligen oroar det inte mig heller, men ändå, att det lagras information om nästan varje hemsida jag besökt, varje foto jag lagt upp på facebook gillar inte jag. Internet är inte så specielt anonymt som det borde vara.

HJÄLP! OBAMA VET ATT JAG HAR BESÖKT IMDB! NU KOMMER HAN ATT AVRÄTTA MIG! HJÄLP!

Nej, jag bryr mig inte särskilt mycke.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

06/08 -11 22:07 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Tänk på hur många egyptier libyer etc som blev gripna redan före genom att de
deltagit i evengemang eller skrivit något på sin status men det är väll rätt åt de eller?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

07/08 -11 18:30 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Funderar ännu mer på att byta till Google+

07/08 -11 21:26 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Pimpfreddo skrev:
Funderar ännu mer på att byta till Google+

Lycka till med det, det är inte öppet för alla än.

Coucou

08/08 -11 01:00 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

Fix_d skrev:
Pimpfreddo skrev:
Funderar ännu mer på att byta till Google+

Lycka till med det, det är inte öppet för alla än.

Btw så har jag 150 invites om någon vill ha.

08/08 -11 02:32 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Kastrullo skrev:

Btw så har jag 150 invites om någon vill ha.


Ja tack!

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar