Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Filfyren.se

23/07 -11 22:48 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

http://www.filfyren.se är en  fildelningssida som JAG* har skapat.

Tanken med hemsidan är att du enkelt kan ladda upp filer online som du sedan postar i forum, som tex fuska.nu
utan att behöva skapa login, samtidigt har du fortfarande koll på dina filer genom att filfyren använder din ip-adress som din användare istället.

Testa gärna på sidan och kom gärna med förslag om hur JAG* kan göra siten ännu bättre!


*Vart tvungen att tillägga att det var JAG som skapat denna sida fast den ligger under kategorin "Era hemsidor" så att inga fler missuppfattningar sker.



Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.

23/07 -11 23:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

Hur hittar man andras upladdade filer?

24/07 -11 10:14 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

Cappelito skrev:
Hur hittar man andras upladdade filer?



Filfyren släppte precis en ny version så söket har försvunnit, men tanken är inte att du direkt kan se andras filer där, utan att du använder sidan som ett ställe där du laddar upp saker som du sedan länkar på forum och liknande, eller när du tycker att sms är segt om man ska skicka saker så går det snabbare och ladda upp på filfyren och ge ut en länk istället.

men om du absolut vill leta efter andras publika filer så: http://filfyren.se/Search/DittSökOrd

Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.

24/07 -11 16:38 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

Uppdaterade sidan lite, får se om det fungerar med fuska.nu.

here we go:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.

24/07 -11 22:19 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Hemsidan var väl okej.

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

25/07 -11 12:36 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Ecodot skrev:
http://www.filfyren.se är en  fildelningssida som JAG* har skapat.

Tanken med hemsidan är att du enkelt kan ladda upp filer online som du sedan postar i forum, som tex fuska.nu
utan att behöva skapa login, samtidigt har du fortfarande koll på dina filer genom att filfyren använder din ip-adress som din användare istället.

Testa gärna på sidan och kom gärna med förslag om hur JAG* kan göra siten ännu bättre!


*Vart tvungen att tillägga att det var JAG som skapat denna sida fast den ligger under kategorin "Era hemsidor" så att inga fler missuppfattningar sker.

Simpelt och lätt att använda. Gillar sidan. Du verkar vara bra på det du gör.

Citat på index är väl en helt ok idé, men när du hänvisar till "Some random guy" så får genast din hemsida en fruktansvärt oseriös look. Du måste visa att någon verkligen sagt det där, helst någon sida/person som vet vad h*n talar om, annars gör du bäst i att strunta i det där.

26/07 -11 08:58 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

Void skrev:
Ecodot skrev:
http://www.filfyren.se är en  fildelningssida som JAG* har skapat.

Tanken med hemsidan är att du enkelt kan ladda upp filer online som du sedan postar i forum, som tex fuska.nu
utan att behöva skapa login, samtidigt har du fortfarande koll på dina filer genom att filfyren använder din ip-adress som din användare istället.

Testa gärna på sidan och kom gärna med förslag om hur JAG* kan göra siten ännu bättre!


*Vart tvungen att tillägga att det var JAG som skapat denna sida fast den ligger under kategorin "Era hemsidor" så att inga fler missuppfattningar sker.

Simpelt och lätt att använda. Gillar sidan. Du verkar vara bra på det du gör.

Citat på index är väl en helt ok idé, men när du hänvisar till "Some random guy" så får genast din hemsida en fruktansvärt oseriös look. Du måste visa att någon verkligen sagt det där, helst någon sida/person som vet vad h*n talar om, annars gör du bäst i att strunta i det där.




haha just ja citaten, anledningen till att det var lite text där var för att det var fortfarande work in progress så jag ville ha något som bara fyllde upp.

om du kikar igen så finns det numera lite regler/info som fyller upp den sidan.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

men du hade helt klart en poäng med att det såg oseriöst ut citaten.

Tack för din åsikt! :)

Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.

18/08 -11 00:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen vigge

Nackdelen med att du använder IP som "användare" är att de flesta IP adresser förnyas och då går man miste alla filer man har laddat upp. Jag hade nog gjort så att man registrerar sig istället.

Oj, såg inte att du redan hade ändrat det ;P

24/09 -11 10:57 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

vigge skrev:
Nackdelen med att du använder IP som "användare" är att de flesta IP adresser förnyas och då går man miste alla filer man har laddat upp. Jag hade nog gjort så att man registrerar sig istället.

Oj, såg inte att du redan hade ändrat det ;P


Sant som du säger, syftet med sidan är som sagt inte att ladda upp din skoluppsats där, utan att du så snabbt som möjligt kunna ladda upp en fil för att sedan länka vidare den.

Men vi får se vad som händer i framtiden, har lite andra planer just nu, håller på att införa en teknik som ser till att samma fil aldrig sparas två gånger, dvs om du laddar upp en bild och din kompis ladda upp samma bild men kanske med annat namn så ser jag till att endast en av bilderna sparas på disk för att spara utrymme. Tekniken finns på plats inom några dagar, efter det ska jag införa live-chatt till Filfyren, kom gärna med tips om funktioner som ni vill ha, är öppen för alla förslag och har ganska mycket fritid om kvällarna att snickra fram funktioner. :)

Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar