Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Mellanprogram för Windows-program i OSX

09/07 -11 14:15 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

Jag ska om några månader skaffa en MacBook istället för att snylta min fars uråldriga Dell som jag gjort i alla år. Jag vet att i princip alla här avgudar Windows, men jag tycker inte om det så det är ingen mening med att få mig att köpa något annat. Jag har dock ett fåtal program som jag använder ofta och tycker mycke om, men i värsta fall kan klara mig utan, som bara funkar i Windows. Vet någon om det finns ett sätt att installera typ ett virtuellt Windows XP som man kör programmen genom? Känns lite drygt att installera hela Windows när det bara är ett par-tre program jag vill åt.

Har inga exakta uppgifter om MacBooken eftersom jag ska köpa begagnad och det varierar rätt mycket, men den lär ha OSX 10.6 (Snow Leopard) i alla fall.



make tea, not war

09/07 -11 15:18 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Programmet du söker för ditt ändamål heter Boot Camp.

Tonight's the night.

09/07 -11 20:12 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

^
Som sagt, Boot Camp. Windows XP i en mac.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

10/07 -11 19:29 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

Tackarrrrrr.

make tea, not war

10/07 -11 19:39 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

.... wait wat
Jävlar vad krångligt de har formulerat allting, har läst genom två sidor om BootCamp nu och begriper fortfarande inte. Är det HELA Windows man installerar, eller...?

make tea, not war


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar