Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ljud till spelande på PC-skärm?

29/06 -11 19:12 hampe_100

hampe_100

4405 XP 472 inlägg

Jag har nyss köpt en DVI-HDMI kabel så att jag kan spela Xbox på min 21.5" BenQ-skärm. Jag får bild, men inget ljud som jag trodde. Kan jag på något sätt få ljud också? Eller koppla in ett headset på något sätt?

Tacksam för svar!



Halo 3, GoW och CoD 4 dagarna var de bästa xbox minnena.

GT: Brondmaniac

29/06 -11 22:28 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Om du har ett Headset med Optisk ljudkabel borde det funka. Annars vet jag inte hur du ska göra.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

01/07 -11 18:59 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

En DVI kabel för inte över ljud men HDMI kabeln gör så om du använder en sån kabel kan du aldrig få ljud till den skärmen. Om du dock har en HDMI ingång på datorn och de är inbyggda högtalare i datorn så bör du få ljud om du har en HDMI till HDMI kabel. Har annars för mig att man kan köpa någon splitter som delar upp ljudet och bilden men det är inget jag rekommenderar.

Kolla upp om de först är inbyggda högtalare i skärmen sedan kan du se om de finns någon HDMI ingång på skärmen.

/Forza

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar