Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Problem med internet connection på Xbox..

25/06 -11 20:23 hampe_100

hampe_100

4405 XP 472 inlägg

Jag vet inte om detta är rätt forum för detta ämne men vet inte var jag annars kan skriva.

Iallafall, jag har en Netgear router som min PC är kopplad till. Jag har väldigt bra anslutning på min PC så det är som inget problem..

Min Xbox å andra sidan, så har jag väldigt dålig anslutning när jag spelar till exempel Halo: Reach eller Call of Duty Multiplayer.. Jag har 1/4 i connection staplarna varenda match jag joinar. Lagget och delayen är inte speciellt roligt.

När jag fyllde 13 så fick jag denna router i födelsedagspresent och den fungerade som vanligt i något år. Jag hade alltså bra/okej connection. Men sen började jag få dålig connection helt enkelt, vet inte vad som hände..

Kan jag på något sätt fixa detta för bättre anslutning  i online-läget?
-Hampe



Halo 3, GoW och CoD 4 dagarna var de bästa xbox minnena.

GT: Brondmaniac

25/06 -11 22:23 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Du har möjligt vis inte telia annars har jag samma problrm antar att det är gammalt

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

27/06 -11 13:31 nissechrisse

nissechrisse

3051 XP 305 inlägg

http://www.bredbandskollen.se/atgardsguide.php

Här finns det små filmer(På svenska)om vad man bör tänka på för att få bäst uppkoppling

In a pursuit of happiness
===CHR===
"It's a rich man's World"

27/06 -11 19:32 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Du får inte bättre connection om du stänger av routern en tag så den får svalna och sedan provar igen? sånt problem hade vi med vår router, när vår router redan hade blivit för het en längre tid så var det bara att köpa en ny. Försök sätta routern svalt, jag har ställt upp den på hög kant för att få bättre luft flöde.

Kan även vara något med inställningarna på routern sök på google själv har en del grejer varit blockad och sånt. Tänkte även tillägga att om jag spelar på 2 olika 360's som jag har så har jag bättre connection på den ena än vad jag har på den andra. Har provat det flera ggr från samma internet kabel och olika portar.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar