Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Officiell frågetråd för Pokémonspel

11/06 -11 20:45 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Jag kör lite pkm Emerald och undrar, hur ska mitt team se ut? vilka pokemons?

Just nu:

Rayquaza: 75
Sudowoodo: 40
Metang: 30
Aggron: 42
Sceptile: 54


Den susta platsen har jag inte hittat nån bra men kanske armaldo.

11/06 -11 23:26 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

^ Kingdra/Gyarados.

Have I ever told you the definition of insanity?

11/06 -11 23:33 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Danne_00 skrev:
Th3Cheater skrev:
Master contest i Beauty (Diamond).
jag har full beauty, men jag får ändå bara som högst 5 hjärtan. Är det några speciella "accesoarer" som man bör använda? Skulle vara kul om någon som vunnit tävlingen kunde hjlpa till :P

kulle vara lättare om ni svarade genom att mejla det till mig, eftersom jag inte är sådär jätteaktiv i forumen ;)

Orkar inte maila då jag inte har ett 100%igt svar.

Jag har vunnit alla tävlingar (Master Contests). Vad jag uppfattade så behövdes inga speciella saker till olika grenar (Beauty, smart, etc), utan det var bara att spamma alla puffar och fjädrar man hade så funkade det. Det viktigaste är ju att placera dem så att det ser bra ut.

Sedan kan jag rekommendera att hämta scarfar i Pastoria City. Finns någon snubbe(/snubba?) som ger scarfar om du har tillräckligt höga contest stats. Du kommer få en ganska nödvändig boost av dem.


Faktum är att accessoarer väldigt viktigt gällande grenar, för man får faktiskt poäng efter dem beroende på den gren man väljer. Och om man som du gjorde, spammar på med en massa olika accessoarer, är det självfallet att några av dem faktiskt passar just den grenen.

Du kan läsa om vilka accessoarer som passar vilken gren här:
http://www.serebii.net/diamondpearl/accessor...


EDIT: Det roliga är att det inte alls spelar någon över vart man placerar accessoarerna, så länge det matchar den rätta grenen. :P
Så din Pokémon kan se ut som ett riktigt mongo, och du kan fortfarande få flest hjärtan.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

15/06 -11 15:20 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

Fix_d skrev:
Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

15/06 -11 15:25 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

Den är ganska bra men du väljer själv och det finns semmre, betre eller lika bra så bestem du själv men jag skulle nog välja `` Goulduck eller Dratini ´´

15/06 -11 16:13 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

Detta är mitt lag:
Dewott: LV.26
Darumaka: LV.16
Roggenrola: LV.13
Sandile: LV.17
Timburr: LV.16
Scraggy: LV.17
Mitt lag är ganska dåligt för jag är ny på pokémon Black och jag undrar om det är någon som vet vilken LV Dewott utvecklas på. Kan någon säga när Sandile utvecklas till nästa form och formen efter det.
Vet ni snälla säg/skriv det till mig så fort det går???????!!!!!!!!!

16/06 -11 16:48 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Piplup123 skrev:
Detta är mitt lag:
Dewott: LV.26
Darumaka: LV.16
Roggenrola: LV.13
Sandile: LV.17
Timburr: LV.16
Scraggy: LV.17
Mitt lag är ganska dåligt för jag är ny på pokémon Black och jag undrar om det är någon som vet vilken LV Dewott utvecklas på. Kan någon säga när Sandile utvecklas till nästa form och formen efter det.
Vet ni snälla säg/skriv det till mig så fort det går???????!!!!!!!!! 

Dewott utvecklas i Lv. 36 precis som alla andra starter Pokémon.
Sandile utvecklas i Lv. 29.

~ Aye!

17/06 -11 20:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jag håller på med ett team till pokemon White. Just nu är det:
Dewott lv. 39
Tranquill lv. 34
Roggenrola lv. 33
Pansear lv. 28
Deerling lv. 30
Och sedan vet jag inte om jag ska ha Basculin eller Blitzle. Jag har inget emot att träna någon pokemon.

21/06 -11 12:10 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

Tack!
Hur får man tag i en attak som flyttar big boulders i pokemon Black och var?
SNÆLLA HJÆLP!

21/06 -11 17:57 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Piplup123 skrev:
Tack!
Hur får man tag i en attak som flyttar big boulders i pokemon Black och var?
SNÆLLA HJÆLP!

Menar du Strenght? Den hittar du i en byggnad i Nimbasa City.

~ Aye!

23/06 -11 22:13 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

tusen, tusen, och igen tusen tack.

25/06 -11 19:12 tiger5

tiger5

1081 XP 67 inlägg

Jag har en fråga om pokemon-spel. Är Pokemon soul silver till nds detsamma  som silver till gameboy color. Har tänkt köpa det, men jag kommer bara att köpa det om det är första gen. pokemon.

Tigerwaw på xbox live
:D

25/06 -11 21:59 Jesper3

Jesper3

4310 XP 306 inlägg

Pokemon Silver är inte gen 1.
Och det är samma story som i Silver bara med bättre grafik. Lite mera Side-Stories och pokemons från gen 1-5

26/06 -11 15:57 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jesper3 skrev:
Pokemon Silver är inte gen 1.
Och det är samma story som i Silver bara med bättre grafik. Lite mera Side-Stories och pokemons från gen 1-5

Rättelse det finns Pokémon från gen 1-4, inte från 1-5.

För övrigt tycker jag att om du tyckte Silver/Gold/Crystal var roliga så kommer du absolut inte bli besviken på HeartGold/SoulSilver. De spelen är verkligen värda pengarna.

~ Aye!

29/06 -11 21:20 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Kan någon säga den pokemon som har mest HP när den är lvl 100(inga boosts då) Och kan ni säga vad Mirror coat gör?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar