Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Knapp för att slippa Citerade inlägg - meddelanden

24/06 -11 21:07 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Hejsan!
Har funderat lite på att det skulle finnas en knapp som man kan ställa in om man vill ha ett meddelanden om någon citerat ens inlägg i forumet eller inte. Jag tycker att det blir jobbigt tillslut om man får ett överflöd av meddelanden som bara berättar att någon har citerat en i forumet.

Eller...? Finns det en sådan knapp eller liknade?



(:=           
):=
|:=

24/06 -11 21:17 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Silver_ skrev:
Hejsan!
Har funderat lite på att det skulle finnas en knapp som man kan ställa in om man vill ha ett meddelanden om någon citerat ens inlägg i forumet eller inte. Jag tycker att det blir jobbigt tillslut om man får ett överflöd av meddelanden som bara berättar att någon har citerat en i forumet.

Eller...? Finns det en sådan knapp eller liknade?


Personligen tycker jag inte att en sådan knapp ska vara nödvändig, med tanke på hur folk faktiskt har tjatat efter att kunna få meddelanden då deras inlägg citerats. Men det är ju förstås, inte så ofta mina inlägg citeras, så jag får bara sådana meddelanden lite då och då, vet inte riktigt hur jobbigt det är.

Men är det inte bara att helt enkelt ignorera de där meddelandena och sedan radera dem, kanske? Om du nu inte är intresserad av att läsa dem, det vill säga.

(Hihi, där citerade jag ditt inlägg för att jäklas. >P)

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

24/06 -11 21:30 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg



Personligen tycker jag inte att en sådan knapp ska vara nödvändig, med tanke på hur folk faktiskt har tjatat efter att kunna få meddelanden då deras inlägg citerats.


Det finns de som har varit emot funktionen.




Men är det inte bara att helt enkelt ignorera de där meddelandena och sedan radera dem, kanske? Om du nu inte är intresserad av att läsa dem, det vill säga.


Skulle vara enklare med en knapp.

(:=           
):=
|:=

24/06 -11 21:39 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Men det är en självklarhet att det även finns folk som är emot funktionen, men om vi skulle kolla på ett diagram tror jag att majoriteten faktiskt föredrar att få meddelanden då deras inlägg citeras.

Det kan väl inte vara så fruktansvärt jobbigt att få meddelanden om det?
Bara att ignorera.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

25/06 -11 10:21 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

mariobros1 skrev:
Men det är en självklarhet att det även finns folk som är emot funktionen, men om vi skulle kolla på ett diagram tror jag att majoriteten faktiskt föredrar att få meddelanden då deras inlägg citeras.


Absolut så är det mer folk som vill ha den funktionen. Det är inget snack om saken. Jag var ju här på V4 och läste hur många som ville ha Citerade inlägg - meddelanden. Men det fanns några några stycken var emot det om jag inte minns helt fel. Man får ju tänka lite på de också.



Det kan väl inte vara så fruktansvärt jobbigt att få meddelanden om det?
Bara att ignorera.


Visst. Man kan ju ignorera meddelanden och sedan radera de när man orkar. Absolut.



Jag har tänkt lite på att denna funktion är väldigt lik klubbtipsfunktionen. Den kan man stänga av och på och välja om man vill ha klubbtips eller inte. Det jag föereslår är samma princip. Båda två sakerna är ju meddelanden. Båda två sakerna tycker vissa är jobbiga och vissa inte.

(:=           
):=
|:=

28/06 -11 13:05 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

I vilka trådar skriver du i med tanke på att du får så många citerade meddelande O.o

Ssssssssssss...

28/06 -11 15:02 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Creeper skrev:
I vilka trådar skriver du i med tanke på att du får så många citerade meddelande O.o

Jag får inte alls så många citerade meddelanden. Men av de jag får, får jag antingen i vissa av allmänt snack - trådana eller i Fuska.nu - forumet, om du undrar.
Det som jag inte förstår är att folk är emot en sådan knapp som jag snackar om. Den gör ju inget förutom en förbättring för de som vill.
Jag hoppas verkligen att jag inte är den enda kvar vid mitt tycke.

(:=           
):=
|:=

30/06 -11 20:45 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Det är jobbigt när man skriver ett inlägg och en diskussion mellan typ 2 - 3 andra börjar utifrån ens eget så får man säkert 5 meddelanden per dag. Sjukt jobbigt.

01/07 -11 03:46 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Självklart är det bra om alla får som de vill. De flesta vill inte ta emot klubbtips, ska vi då ta bort funktionen? (Kanske inte helt jämförbart då en knapp redan finns för det)

Ska fundera på saken, men det är inte prio 1

EDIT: Förövrigt är citerade inlägg enkla att "sortera bort" då de hamnar i en seperat inbox. Detta gjorde jag, just för att förhindra att folk som skriver mycket skulle översvämmas med sådana meddelanden. Inte heller en popup dyker upp, endast "(!)" i Profil syns. Allt detta för att det ska vara enkelt att kunna ignorera. Därför en knapp.. öh, knappast, har prio 1.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

02/07 -11 00:29 Knewt

Knewt

11417 XP 452 inlägg

En funktion mot citatberg vore också välkommet. Jag vill inte ha 14 meddelanden bara för att några tards citatbergar med mitt inlägg.

07/07 -11 16:50 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1498 inlägg

Void skrev:
En funktion mot citatberg vore också välkommet. Jag vill inte ha 14 meddelanden bara för att några tards citatbergar med mitt inlägg.

Smartare att sätta en spärr på kanske 10 citeringar per inlägg, kanske 5 då ;)
Ang. en knapp för att slippa citerade inlägg vore inte helt fel, skulle själv inte använda den men det vore ju bra om en sådan fanns.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar