Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokemno emerald crashar.

22/06 -11 19:13 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Har köpt ett riktigt Emerald men en gång efter elite four(nr5)så raderades allt. Hjälp!

22/06 -11 23:09 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Munchkin skrev:
Har köpt ett riktigt Emerald men en gång efter elite four(nr5)så raderades allt. Hjälp!


Kan vara många anledningar där. Det enda är väl att bita ihop och köra om allt.

För övrigt kan jag ge några möjliga anledningar.

1. Var det begagnat innan så kan det vara pga det. Vet inte varför men det händer ofta att kassett spel får sina filer raderade då man spelar det på en annan konsol än den konsolen man sparade senast.

2. Du kan ha stött till kassetten och stört save funktionen. Kan hända lätt utan att man menar det.

3. Kassetten eller ditt GBA är dammigt. Testa att blåsa lagomt hårt i endras kassetten eller konsolen.

4. Ditt GBA var överhettat. Detta händer sällan men det kan hända att save funktionen inte funkar då det är för varmt. Men som sagt, detta är sällsynt att sånt händer.

5. Fryser skärmen på ditt GBA ibland? Isåfall så är det antagligen därför. Finns dock ingen lösning på det utom att öppna konsolen vilket är väldigt riskabelt och rekommenderas inte att göras.


Men om du redan har förlorat ditt sparade spel data så är det inget att göra åt, bara att köra om.

What can i say i´m a bad man.

23/06 -11 13:08 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Skriv Har redan förlorad det.


Det var i oöppnad förpackning.
Varit försiktig med gameboyed.
Blåser av den regelbundet.
den har inte varit varm.
Den fryser aldrig.

05/07 -11 21:03 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Sorry för dubbelpost men:

Den krashade igen.. Så här stod det:

Your save file has been ereased due to corruption or damage.

Mitt emerald har en Original seal of nintendo på sig så jag vet inte vad som är fel. Kan det vara mitt Gameboy?

20/07 -11 20:04 svintosigne

svintosigne

1297 XP 311 inlägg

Nej flera 10000 emerald är fake

V4 <3
Wow<3

20/07 -11 20:06 svintosigne

svintosigne

1297 XP 311 inlägg

tycker lika synd om dig som jag tyckte om mig både mitt emerald och fier red håller på

V4 <3
Wow<3

20/07 -11 22:22 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Hände för mig när jag spelade GBA på NDS, om det är till någon hjälp. Vet dock att det är ett ganska vanligt problem...

Have I ever told you the definition of insanity?

25/07 -11 21:01 svintosigne

svintosigne

1297 XP 311 inlägg

föreslår att du laddar ner pokemon ruby eller sapphire till pc obs!! vba krävs

V4 <3
Wow<3


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar