Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



ska jag köpa ps3

15/06 -11 18:25 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Nintendo 2012
Sony/MS 2013

Det chansar jag på. Tvivlar på att dem skulle låta Nintendo ha den största marknadsandelen längre än 1år.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 18:55 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
Nintendo 2012
Sony/MS 2013

Det chansar jag på. Tvivlar på att dem skulle låta Nintendo ha den största marknadsandelen längre än 1år.


Hur vet du att Nintendo kommer ha den största? :P Det går riktigt bra för 360 och Kinect just nu och PS3 säljer stadigt. Folket kanske inte vill ha en WiiU.

Want some chocolate?

15/06 -11 19:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

repli skrev:

Hur vet du att Nintendo kommer ha den största? :P Det går riktigt bra för 360 och Kinect just nu och PS3 säljer stadigt. Folket kanske inte vill ha en WiiU.

För att MS/Sony inte har något att konkurera emot WiiU. En ny genartions utgår alltid från en ny marknadsandel. Allt börjar om från 0.

Därför vet jag det. Skulle lika gjärna kunna var 1 person som köper WiiU och dem skulle fortfarande ha störst marknadandel då dem inte konkurerar med 360/Ps3.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 19:37 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

19Robb92 skrev:
repli skrev:

Hur vet du att Nintendo kommer ha den största? :P Det går riktigt bra för 360 och Kinect just nu och PS3 säljer stadigt. Folket kanske inte vill ha en WiiU.

För att MS/Sony inte har något att konkurera emot WiiU. En ny genartions utgår alltid från en ny marknadsandel. Allt börjar om från 0.

Därför vet jag det. Skulle lika gjärna kunna var 1 person som köper WiiU och dem skulle fortfarande ha störst marknadandel då dem inte konkurerar med 360/Ps3.

Japp. Nintendo kommer att dominera marknaden nästa år om inte Sony/ MS har något nytt. Fast tror inte WiiU kommer sälja lika bra som Wii.

(????)??

15/06 -11 19:43 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Tror inte WiiU kommer sälja jättemycket heller. Men ju längre tid den finns ute och kan visa att den är bättre än de äldre konsollerna och marknadsföras som "Next Gen" så har dem ett övertag såklart.

Så att få ut nya system är garanterat på Sonys och MS 'to do list'.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 20:22 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
repli skrev:

Hur vet du att Nintendo kommer ha den största? :P Det går riktigt bra för 360 och Kinect just nu och PS3 säljer stadigt. Folket kanske inte vill ha en WiiU.

För att MS/Sony inte har något att konkurera emot WiiU. En ny genartions utgår alltid från en ny marknadsandel. Allt börjar om från 0.

Därför vet jag det. Skulle lika gjärna kunna var 1 person som köper WiiU och dem skulle fortfarande ha störst marknadandel då dem inte konkurerar med 360/Ps3.


Aha, du tänker på det viset. :P
Men jag förstår inte hur MS och Sony ska behöva oroa sig för det. Det är ju inte som om de förlorar några pengar på det? De kan ju fortsätta konkurrera med WiiU med PS3 och 360.

Want some chocolate?

15/06 -11 20:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

För att ju fler som köpt ett 'next gen' system är chansen mindre att dem skak köpa ett till. Ju mer WiiU säljer, desto mer sjunker tekniskt sett användar antalet som ska köpa Ps4/NextBox.

Det är långsiktigt tänkande. Sony var ju inte så jätteglada att Ps3 inte sålde bra från början och var tvungna att frölita sig på Ps2 för att dem var sist ute.

Det är inte något nått företag vill drabbas av.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 21:05 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

19Robb92 skrev:
Sony var ju inte så jätteglada att Ps3 inte sålde bra från början och var tvungna att frölita sig på Ps2 för att dem var sist ute.

Det är inte något nått företag vill drabbas av.




Bara för de säljer dåligt i början behöver inte betyda att det inte kommer sälja alls..

Ps3 är ju ett praktexempel. Det sålde inte så bra i början som du sa, men PS3 har sålts som smör på sistone.

15/06 -11 21:14 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kastrullo skrev:

Bara för de säljer dåligt i början behöver inte betyda att det inte kommer sälja alls..

Ps3 är ju ett praktexempel. Det sålde inte så bra i början som du sa, men PS3 har sålts som smör på sistone.

Det sa jag aldrig :/
Men om du ägde Sony, skulle inte du vilja att den sålt så ända från början? Eller speciellt då eftersom det är då man kan prissätta den som högst och tjäna mest på den?
Det skulle definitivt jag vilja.

Sälja som smör är väl att ta i?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Wii säljer dålig men ändå mer än Ps3. Xbox 360 har däremot börjat sälja som smör. Pga Kinect skulle jag tro.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 21:49 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

19Robb92 skrev:
Kastrullo skrev:

Bara för de säljer dåligt i början behöver inte betyda att det inte kommer sälja alls..

Ps3 är ju ett praktexempel. Det sålde inte så bra i början som du sa, men PS3 har sålts som smör på sistone.

Det sa jag aldrig :/
Men om du ägde Sony, skulle inte du vilja att den sålt så ända från början? Eller speciellt då eftersom det är då man kan prissätta den som högst och tjäna mest på den?
Det skulle definitivt jag vilja.

Sälja som smör är väl att ta i?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Wii säljer dålig men ändå mer än Ps3. Xbox 360 har däremot börjat sälja som smör. Pga Kinect skulle jag tro.


Lite samma som med Wiin. Den sålde ju bra för att motion kontroll var en ny sak då och nu är Kinect också en ny teknologi.
Medan PS Move inte säljer så bra för den är ju helt som Wii så en gammal sak.

(????)??

16/06 -11 08:37 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

19Robb92 skrev:
Kastrullo skrev:

Bara för de säljer dåligt i början behöver inte betyda att det inte kommer sälja alls..

Ps3 är ju ett praktexempel. Det sålde inte så bra i början som du sa, men PS3 har sålts som smör på sistone.

Det sa jag aldrig :/
Men om du ägde Sony, skulle inte du vilja att den sålt så ända från början? Eller speciellt då eftersom det är då man kan prissätta den som högst och tjäna mest på den?
Det skulle definitivt jag vilja.

Sälja som smör är väl att ta i?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Wii säljer dålig men ändå mer än Ps3. Xbox 360 har däremot börjat sälja som smör. Pga Kinect skulle jag tro.


PS3 har ju gått om Xbox?

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

16/06 -11 09:05 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

SwedishNoob_ skrev:

PS3 har ju gått om Xbox?


Sen när då?
Ps3 siffrorna var ungefär lika med Xbox innan hacket av PSN. Sen sjönk siffrorna igen. Det där är från Januari och bara i USA dock.

Men Ps3 har en låååång väg kvar att gå för att både gå om Xbox eller Wii. Här är över hela världen:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Du kanske menar att den sålt mer vissa månader i rad eller något? För det gjorde Ps3 ett tag. Men den är inte förbi än.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

20/06 -11 01:12 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

19Robb92 skrev:
SwedishNoob_ skrev:

PS3 har ju gått om Xbox?


Sen när då?
Ps3 siffrorna var ungefär lika med Xbox innan hacket av PSN. Sen sjönk siffrorna igen. Det där är från Januari och bara i USA dock.

Men Ps3 har en låååång väg kvar att gå för att både gå om Xbox eller Wii. Här är över hela världen:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Du kanske menar att den sålt mer vissa månader i rad eller något? För det gjorde Ps3 ett tag. Men den är inte förbi än.

Googla PS3 passes Xbox. You'll shit bricks.

20/06 -11 01:39 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Måste vara skönt för dem att slippa förlita sig på Ps2.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

24/06 -11 19:50 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Slickepinnen skrev:
MartinMilk skrev:
Viktore2 skrev:
Stanna på 360:n då det snart är slut på denna generationen, Och att då lägga ner flera tusen på något som inte är speciellt bättre en det du redan har är bara dumt (imho).


Microsoft/Sony har inte planerat att göra några nya stationära konsoler på ett bra tag. Det har dom sagt själva. Eller ialf sony och det nya Halo kommer komma ut sent 2012 så jag tvivlar på att det kommer något nytt under dom kommande två åren ifrån dom.

Sony håller redan på att jobba med Playstation 4 och den är ganska färdig så den kommer såkert ut 2012 eller lite senare.

Nej, dom har slutat med det. Dom säger att det inte finns så mycket att förbättra med en ny konsol så dom ska vänta några år till.

Ride The Lightning


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar