Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Officiell frågetråd för Pokémonspel

21/05 -11 20:01 Piplup123

Piplup123

118 XP 18 inlägg

Pokemon black and white version

Jag är på gym numer 3 och jag vet inte var man hittar gymledaren Bourg nånting.
Var kan jag träffa honom, vilket hus?
Hjälp snälla!

Jag älskar POKEMON!!!!!=)<3

23/05 -11 20:37 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Piplup123 skrev:
Pokemon black and white version

Jag är på gym numer 3 och jag vet inte var man hittar gymledaren Bourg nånting.
Var kan jag träffa honom, vilket hus?
Hjälp snälla!

Jag älskar POKEMON!!!!!=)<3

Du ska gå ner till en brygga och inte till något hus.

Du ska ta den näst längst bort från checkpointen.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

30/05 -11 15:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

HJÄLP!!!!!!!!

jag har ett flash kort (acekard 2i) ena dagen då spela jag white version och så andra dagen när jag skulle spela white så startade inte spelet. men alla andra spel startade men inte white jag som var på elit fyran och allt. någon som vet vad det är för fel : (

02/06 -11 15:41 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Mitt spel RUBY till GBA startas om efter 100 timmar varje gång. Vad är felet? Så ska det inte vara.

Hjälp mig!

05/06 -11 15:00 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

Coucou

05/06 -11 17:38 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Fix_d skrev:
Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

Jodå Kingdra funkar bra. En av dem jag skulle rekommendera faktiskt :]

~ Aye!

06/06 -11 03:26 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Fix_d skrev:
Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

Kingdra äger.

Sedan tycker jag att du borde dumpa Lairon. Den har galet hög defense, men inte mer än så. Ser inte heller varför du skulle behöva varken steel eller rock i ditt partaj. Hade nog skrotat den eller bytt ut den mot Metagross.

Machamp är badass. Han fyller emellertid inte heller någon större funktion (Då Blaziken är Fire/Fighting), men som sagt, jag förstår om du vill bli omfamnad av hans fyra armar.

EDIT: Kolla Kingdras weaknesses. Awesome. Du kommer inte bli besviken.

Have I ever told you the definition of insanity?

06/06 -11 03:46 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

emma_dockan skrev:
Fix_d skrev:
Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

Jodå Kingdra funkar bra. En av dem jag skulle rekommendera faktiskt :]

Okej.



Danne_00 skrev:
Fix_d skrev:
Howdy!
Jag har precis börjat spela Emerald igen och behöver lite hjälp med mitt team, jag har;
Blaziken
Alakazam
Machamp
Lairon
(Salamence)

Jag behöver en bra vattenpokémon för att fylla den sista platsen. Ty på förhand. Har funderat på Kingdra men jag har inte haft den innan så jag vet inte om den är bra...

Kingdra äger.

Sedan tycker jag att du borde dumpa Lairon. Den har galet hög defense, men inte mer än så. Ser inte heller varför du skulle behöva varken steel eller rock i ditt partaj. Hade nog skrotat den eller bytt ut den mot Metagross.

Jag behåller Lairon så länge så får vi se om jag orkar träna Beldum sedan. Kingdra får det bli nu i alla fall.

Coucou

06/06 -11 09:36 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Är det något speciellt med pokemonen NINJASK på Emerald eller är den bara dålig?

06/06 -11 21:59 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Munchkin skrev:
Är det något speciellt med pokemonen NINJASK på Emerald eller är den bara dålig?

Alla Pokémon är bra på sitt sätt så den är inte dålig.

~ Aye!

08/06 -11 17:27 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Fråga igen:

Ge ett bra tips på ett team på emerald. Jag har Sceptile som huvudpokemon och klarat Eldgymmet precis.

10/06 -11 11:58 Merm

Merm

442 XP 30 inlägg

Vilket pokemonspel rekommenderas att köpa? Vilket är roligast? ;) Tacksam för snabbt svar :)

10/06 -11 13:39 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

emma_dockan skrev:
Munchkin skrev:
Är det något speciellt med pokemonen NINJASK på Emerald eller är den bara dålig?

Alla Pokémon är bra på sitt sätt så den är inte dålig.

Den har crazybananas-speed, men den är ändå usel.


Själv anser jag att Pokémon B/W var köpvärt. D/P var ganska uselt, och HG/SS ägde.

Have I ever told you the definition of insanity?

10/06 -11 13:40 Th3Cheater

Th3Cheater

81 XP 1 inlägg

Master contest i Beauty (Diamond).
jag har full beauty, men jag får ändå bara som högst 5 hjärtan. Är det några speciella "accesoarer" som man bör använda? Skulle vara kul om någon som vunnit tävlingen kunde hjlpa till :P

kulle vara lättare om ni svarade genom att mejla det till mig, eftersom jag inte är sådär jätteaktiv i forumen ;)

~ Var glad! Det värsta har inte hänt än... ~
                        //Th3Cheater

10/06 -11 17:14 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Th3Cheater skrev:
Master contest i Beauty (Diamond).
jag har full beauty, men jag får ändå bara som högst 5 hjärtan. Är det några speciella "accesoarer" som man bör använda? Skulle vara kul om någon som vunnit tävlingen kunde hjlpa till :P

kulle vara lättare om ni svarade genom att mejla det till mig, eftersom jag inte är sådär jätteaktiv i forumen ;)

Orkar inte maila då jag inte har ett 100%igt svar.

Jag har vunnit alla tävlingar (Master Contests). Vad jag uppfattade så behövdes inga speciella saker till olika grenar (Beauty, smart, etc), utan det var bara att spamma alla puffar och fjädrar man hade så funkade det. Det viktigaste är ju att placera dem så att det ser bra ut.

Sedan kan jag rekommendera att hämta scarfar i Pastoria City. Finns någon snubbe(/snubba?) som ger scarfar om du har tillräckligt höga contest stats. Du kommer få en ganska nödvändig boost av dem.

Have I ever told you the definition of insanity?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar