Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Huliganism inom svensk fotboll

30/05 -11 18:42 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Apower skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

Mjo en nationalsång ska representera ett land, inte en fotbollsklubb..

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

30/05 -11 19:10 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Fresh skrev:
Apower skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

Mjo en nationalsång ska representera ett land, inte en fotbollsklubb..


Haha, nu blev det lite missförstånd här. Jag syftade på Landslagsmatcher, inte klubblagsmatcher.

*

30/05 -11 19:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Eric_ skrev:
Fresh skrev:
Apower skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

Mjo en nationalsång ska representera ett land, inte en fotbollsklubb..


Haha, nu blev det lite missförstånd här. Jag syftade på Landslagsmatcher, inte klubblagsmatcher.



Asså...Landslaget inriktar sig i inte så mycket på huliganer- men dem har en klack, sen typ inget mer.

Så...ähm..Jo, "Huliganism inom svensk fotboll" gäller nog inte direkt landslaget

*Fast jag är ändå CP på fuska

30/05 -11 19:26 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Fresh skrev:
Apower skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

Mjo en nationalsång ska representera ett land, inte en fotbollsklubb..


Haha, nu blev det lite missförstånd här. Jag syftade på Landslagsmatcher, inte klubblagsmatcher.



Asså...Landslaget inriktar sig i inte så mycket på huliganer- men dem har en klack, sen typ inget mer.

Så...ähm..Jo, "Huliganism inom svensk fotboll" gäller nog inte direkt landslaget

*Fast jag är ändå CP på fuska


Kanske skrev det i fel tråd, men jag ville bara säga det.

*

30/05 -11 20:46 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Fresh skrev:
Apower skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

Mjo en nationalsång ska representera ett land, inte en fotbollsklubb..


Haha, nu blev det lite missförstånd här. Jag syftade på Landslagsmatcher, inte klubblagsmatcher.



Asså...Landslaget inriktar sig i inte så mycket på huliganer- men dem har en klack, sen typ inget mer.

Så...ähm..Jo, "Huliganism inom svensk fotboll" gäller nog inte direkt landslaget

*Fast jag är ändå CP på fuska


Kanske skrev det i fel tråd, men jag ville bara säga det.

Problemet är inte lika stort utomlands. Det var väldigt vanligt i t.ex England förut, men efter åtgärder försvann problemen.

7 år på fuska.nu

30/05 -11 22:06 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Apower skrev:
Problemet är inte lika stort utomlands.

Det ser ju bra mycket värre ut i t.ex. Östeuropa och Sydamerika än vad det gör här.

Vad är grejen med citatberg btw? Lägg ner :|

31/05 -11 07:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Djurgården har fått godkänt av Datainspektionen att föra huliganregister. Detta kan ses som både positivt och negativt, själv tycker jag det verkar väldigt positivt. Även om vi inte kan veta om det fungerar eller ej, så är det i alla fall en markering "Vi måste göra någonting, vi tar första steget".

http://www.dn.se/sport/fotboll/klartecken-ti...

7 år på fuska.nu

31/05 -11 14:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Sverige har ju otroliga problem jämnfört med alla andra länder.

Titta bara hur många som slutat att gå på fotboll

31/05 -11 18:09 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Squirtle skrev:
Sverige har ju otroliga problem jämnfört med alla andra länder.

Titta bara hur många som slutat att gå på fotboll

"Alla andra länder"? Nej?

Void skrev:
Det ser ju bra mycket värre ut i t.ex. Östeuropa och Sydamerika än vad det gör här.

31/05 -11 18:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Void skrev:
Squirtle skrev:
Sverige har ju otroliga problem jämnfört med alla andra länder.

Titta bara hur många som slutat att gå på fotboll

"Alla andra länder"? Nej?

Void skrev:
Det ser ju bra mycket värre ut i t.ex. Östeuropa och Sydamerika än vad det gör här.



Öööh. ta inte illa upp nu- men du vet vilka firman boys är egentligen?
Just nu är dem i tyskland och leter rätt på en domare sen skandalen mot barca 1999 för att..ta ett litet snack med han på deras sätt

Allsvenskan är en sån liten liga, men toppar ändå rätt så mycket när det gäller fotbolls huliganer.
'
*Min kompis farbror är med i FB, så jag vet mycket om dem.

31/05 -11 19:34 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Squirtle skrev:


Öööh. ta inte illa upp nu- men du vet vilka firman boys är egentligen?
Just nu är dem i tyskland och leter rätt på en domare sen skandalen mot barca 1999 för att..ta ett litet snack med han på deras sätt

Allsvenskan är en sån liten liga, men toppar ändå rätt så mycket när det gäller fotbolls huliganer.
'
*Min kompis farbror är med i FB, så jag vet mycket om dem.

Vet du, i Sydamerika så DÖDAS det folk, för där har huliganerna på sig pistoler.

Eller matchen på 80-talet där Liverpools huliganer röjde runt och slaktade italienska barnfamlijer på löpande band.

När var det senast det dödades folk i Allsvenskan?

Det slängs in smällare på planen överallt utom i Sydamerika, där slängs det in bomber...

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

31/05 -11 19:47 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Paulinho skrev:
Squirtle skrev:


Öööh. ta inte illa upp nu- men du vet vilka firman boys är egentligen?
Just nu är dem i tyskland och leter rätt på en domare sen skandalen mot barca 1999 för att..ta ett litet snack med han på deras sätt

Allsvenskan är en sån liten liga, men toppar ändå rätt så mycket när det gäller fotbolls huliganer.
'
*Min kompis farbror är med i FB, så jag vet mycket om dem.

Vet du, i Sydamerika så DÖDAS det folk, för där har huliganerna på sig pistoler.

Eller matchen på 80-talet där Liverpools huliganer röjde runt och slaktade italienska barnfamlijer på löpande band.

När var det senast det dödades folk i Allsvenskan?

Det slängs in smällare på planen överallt utom i Sydamerika, där slängs det in bomber...



Okej, men jag lyssnar bara då jag hör att det är någon gbg:are som misshandlats till döds på natten eller något annat.
Glöm inte att deras matcher är det typ alltid 30 000 fler, så då finns det ju fler huliganer- ´men mer ska jag inte babbla ur mig.
Det ända jag berättade var att det är så överdivet att dem dödar andra som hejar på andra lag i allsvenskan, som är världens minsta liga

31/05 -11 20:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Förlåt för dubbelinlägg, men....wallever..


Klantade mig igen, jag vill inte försvara huliganerna i sverige som det låter som.
Så, jag vill inte fortsätta på diskutionen för att jag ändå känner mig helt störd när jag läser det jag skrivit

31/05 -11 20:17 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Squirtle skrev:
....wallever..

Wut, wut?

OnT: Minns när jag var på en Djurgården-match mot Malmö tror jag, flera år tillbaka. Då flög det smällare och klacken gick nuts.. Det var epic.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/06 -11 11:13 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Squirtle skrev:
Öööh. ta inte illa upp nu- men du vet vilka firman boys är egentligen?

Några AIK:are antar jag. Bryr mig inte riktigt.

Squirtle skrev:
Just nu är dem i tyskland och leter rätt på en domare sen skandalen mot barca 1999 för att..ta ett litet snack med han på deras sätt

Jaha.

Squirtle skrev:
Allsvenskan är en sån liten liga, men toppar ändå rätt så mycket när det gäller fotbolls huliganer.

Haha, nej. Svenska huliganer är bara ett gäng med fjantar jämfört med folk i andra delar av världen.

Squirtle skrev:
*Min kompis farbror är med i FB, så jag vet mycket om dem.

Men uppenbarligen så vet du inte så mycket om vad som händer utanför Sverige.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar