Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Varför används olika BBkoder i forumet och presentationen?

18/05 -11 07:27 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

I forumet fungerar "[b]", "[i]" mfl. I presentationen "[fet]", "[kursiv]". Varför?



7 år på fuska.nu

18/05 -11 13:17 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Undrar också faktiskt, varför inte bara köra på samma på båda ställena?

Tonight's the night.

18/05 -11 14:03 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Detta är också något jag tänkt på. Anledningen till att jag inte gjort något åt det är att alla använder "specialvarianten" i presentationerna, och att långt ifrån alla förmodligen har lust att ändra det.

En tanke är att båda varianterna ska fungera i presentationen, men vad tycker ni?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

18/05 -11 14:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Om jag får säga min åsikt så tycker jag att ni ska ändra det så att dom delar koderna. Det gör allt mycket enklare. Visst det blir ju jobbit att ändra allt men det får man väll stå ut med.

Detta är min åsikt.

18/05 -11 15:26 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Viktore2 skrev:
Om jag får säga min åsikt så tycker jag att ni ska ändra det så att dom delar koderna. Det gör allt mycket enklare. Visst det blir ju jobbit att ändra allt men det får man väll stå ut med.



Håller med det här. Om man inte tvingar alla att ändra kommer det fortsätta vara krångligt. Men när alla väl ändrat kommer det vara skönare än det förra systemet.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

18/05 -11 15:32 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

FIQ skrev:
En tanke är att båda varianterna ska fungera i presentationen, men vad tycker ni?

Det låter bra, så slipper man lägga ner tid på att ändra sin presentation.

.

18/05 -11 15:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Och om man nu ändrar detta så man använder dom smidiga koderna o pressen så får man ju mer plats (inte för att det behövs men men) och det blir inte lika rörigt som det är nu.

18/05 -11 16:26 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Gör en övergångstid, ändra om koderna men behåll så de gamla fortfarande fungerar i sex månader eller någonting framåt. Att göra någon liten notering bland koderna vore också att föredra då, för att göra allting så tydligt som möjligt.

18/05 -11 17:44 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag håller med Kakan där. Det låter väldigt vettigt, även om det i princip går lika bra med att låta båda fungera.

7 år på fuska.nu

18/05 -11 18:46 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag är van vid b så jag tycker att det ska ändras till b...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

18/05 -11 19:05 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Darkness_sky skrev:
Jag är van vid b så jag tycker att det ska ändras till b...

Samma här.

7 år på fuska.nu

18/05 -11 19:57 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Anyo13 skrev:
FIQ skrev:
En tanke är att båda varianterna ska fungera i presentationen, men vad tycker ni?

Det låter bra, så slipper man lägga ner tid på att ändra sin presentation.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

18/05 -11 21:08 Bravehart

Bravehart

108 XP 12 inlägg

Hellre så att både varianaterna fungerar i presentationen än att helt ändra det. Blir mycket enkalre för alla.


Håller med det här. Om man inte tvingar alla att ändra kommer det fortsätta vara krångligt. Men när alla väl ändrat kommer det vara skönare än det förra systemet.

Ser inte hur det skulle vara enklare för alla ifall man skulle övergå till samma BBcodes i presentationen som man gör i forumet? Ja, i längden kanske när alla ändrat det och vant sig är resultatet ändå samma som nu? Jag förstår heller inte hur det kan vara så krånglit för dig som det är nu? Okej, man skippar ett par bokstäver men det gör väl ingen så drastisk förändring.
Jag tycker att om det skall ändras skall båda varianterna fungera i presentationen, så blir både de människor som tycker om att ändra och skriva kortare och vi latare som aldrig ändrar pressen och inte orkar göra nåt åt saken blir nöjda, eller?

2nd coming...

24/05 -11 21:23 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

FIQ skrev:

En tanke är att båda varianterna ska fungera i presentationen, men vad tycker ni?

Det ska vara samma i både forumet och presentatioen :-)

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar