Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hacket av Playstation Network, påverkar det din syn på Sony?

Svara
17/05 -11 17:08 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Sonys PSN (PlayStation Network) har utsatts för en hackerattack och flera miljoner personuppgifter har stulits. Får detta er att tappa förtroendet för Sony? Diskutera!

Själv har jag än så länge ingen åsikt.



7 år på fuska.nu

17/05 -11 17:10 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Sony sa själva att de inte tänkt på säkerheten som är väldigt illa och no more comment.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

17/05 -11 17:13 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Själv så tycker jag att det är sånt som händer,Xbox Live kan också bli hackat och dessutom så får man ju några gratis spel som plåster på såren. Och dem har ju höjt säkerheten nu så det lär nog inte hända igen.

17/05 -11 17:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Värre än vad den redan var. Detta ger mig ännu en anledning att stanna hos Microsoft.

Sedan okej. Man får gratis spel. MEN!!Nästan Alla playstation spelare har LPB och Infamous. Vilket betyder att man får välja mellan vilket i min syn är skit spel.

17/05 -11 17:21 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Man fick gratis spel men tycker verkligen inte att detta var okej! Tycker ärligt talat att vi ska få mer än bara ett jäkla spel T___T

Wii U PS4 XBone PC

17/05 -11 17:24 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Tycker det var väldigt dåligt av dem att låta så pass mycket information sina innan dem fick stopp på allt. Men tror varken Nintendo eller MS skulle klarat sig mycekt bättre för den delen.

Sen får jag känslan av att Sony köper sina kunder genom att erbjuda gratis spel nu. Men man ska inte klaga såklart.

Jag har en ganska oförändrad åsikt. Det är ju i sig ganska självklart att säkerheten kommer vara sämre då hela onlineservicen faktiskt är gratis.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

17/05 -11 17:28 Bravehart

Bravehart

108 XP 12 inlägg

Nääe, jag menar det där kunde hända vemsomhelst. Xbox Live är inte desto bättre bara pågrund av att hackare DEN HÄR GÅNGEN gav sig på PSN. Men pågrund av det här tror jag att många andra online tjänster höjer sina säkerhätsåtgärder, om man skall se något positivt med det hela.

2nd coming...

17/05 -11 17:32 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Eftersom det inte gick att redigera som får jag väl skriva fortsättningen här :S "Fast jag är ändå arg att man fick kassa spel(eller spel som man redan har) och jag föredrar fortfarande Microsoft." Fast PSN är ju gratis så...

17/05 -11 18:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen sparris

Har inte tappat förtroendet..  Är som med allt.. Vill folk komma över något så gör dem det.  Och om jag nu skulle ha oturen att dem vill använda mina uppgifter till något så får jag ta det då..  Kontouppgifter har jag aldrig gett ut så borde inte vara något problem där heller:)
Massor av gratis "godis" för några veckor nere verkar fair enligt  mig:)

17/05 -11 18:16 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Att PSN blev hackat bryr jag mig inte om, vad som helst kan bli hackat. Men sedan har jag läst på lite om saker som har hänt tidigare vilket har fått mig att tappa förtroende för Sony.

Coucou

17/05 -11 19:54 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Hackare kan bryta sig in nästan var de vill bara de är tillräckligt envisa. Sony hade rent av otur.
Vad som var dåligt av de var att de var väldigt sega med att informera om vad som hade hänt.

Men nej, jag har inte tappat förtroendet för Sony och min syn har inte påverkats. Själva hackningen var otur och deras sätt att hantera har i slutändan varit helt okej. Tycker de varken är sämre eller bättre än andra företag (bortsett från att jag oftast tycker deras produkter är av bättre kvalitet).

Want some chocolate?

17/05 -11 19:58 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

MartinMilk skrev:
Man fick gratis spel men tycker verkligen inte att detta var okej! Tycker ärligt talat att vi ska få mer än bara ett jäkla spel T___T

Japp, därför man får två även playstation plus gratis i 30 dagar. Vad det innebär har jag ingen blekaste aning om.

Men ohja, min syn har blivit väldigt negativ. Specielt nu när det är tillbaka med onlinet, har skickat ett lösenåterställningsmail som man måste göra för att kunna spela igen. Har väntat klart mer än 24h nu att få tillbaka det och dom säger att det inte ska ta mer än 24h. Sjukt drygt.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

17/05 -11 21:00 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Fuska.nu har hackats, your still here right?

*

17/05 -11 21:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Eric_ skrev:
Fuska.nu har hackats, your still here right?


Det är ju bara det att vi har inte givit ut våra bank koder etc etc.

17/05 -11 21:15 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Viktore2 skrev:
Eric_ skrev:
Fuska.nu har hackats, your still here right?


Det är ju bara det att vi har inte givit ut våra bank koder etc etc.



Nej, det förstås <:

*

17/05 -11 22:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Fuska.nu har hackats, your still here right?

Som sagt så har jag ingen åsikt än.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar