Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vad är det som är roligt med Minecraft?

11/05 -11 14:16 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Exakt vad är det som gör att Minecraft är värt att fortsätta o köra så himla länge, så som mina kompisar gör. Jag fattar inte vrf de inte tröttnar, det händer ju lixom inget, eller?



"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

11/05 -11 14:20 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Undrar jag också, har alltid tyckt att det verkar vara värdelöst. Men nu har jag kollat på SeaNanners videos och han får det att verka rätt kul, så jag har faktiskt laddat ner det för att testa.

Coucou

11/05 -11 14:26 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Man kan INTE säga vad som är bra med minecraft. Det är endast personen själv i fråga som kan svara på det. Om du tänker på spelet rent tekniskt suger det men, det är värt att köpa och sen bara testa dig fram, vem bryr sig om ynka 150 kr för en hel livstids spelande?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/05 -11 14:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Beror på. Kör man det seriöst kan man satsa på att crafta de bästa materialen från grunden och skapa en stad. Då känns det rätt givande när man väl lyckats få ihop allt. Det tar grymt lång tid så det kanske är det dina polare gör.

Men annars kan man spela på en server och bli like en moderator. Då kan man skriva exempelvis "/give" och materialet man vill ha och sen börja bygga med det.

Det är också väldigt roligt. Man kan ju göra det mesta. Det är praktiskt taget bara fantasi som sätter gränser. Men tar rätt lång tid. Skulle göra ett slott i luften,tog väl typ 9h.


Tiden flyger förbi ganska lätt när man väl sitter med det. Väldigt lätt att fastna för.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

11/05 -11 15:21 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

För att det är man själv som bestämmer. Man kan ju bygga nästan vad som helst och om man inte tycker om det så kan man utforska grottor. Multiplayer är också sjukt rolig.

Men slutligen är det ju du själv som bestämmer om du tycker om det.

(????)??

11/05 -11 15:46 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Ja, som det sägs här. Är väl kreativiteten. :P Och har man inte kreativitet är det väl rätt värdelöst... Om man inte utforskar världen och får roliga upplevelser att dela med sig med kompisarna förstås.
Sen är det väl också att det är så billigt och lättillgängligt. Nästan vem som helst kan skaffa det utan problem. Och det är väl bl.a därför jag personligen tycker det är rätt värdelöst. Jag är en väldigt kreativ person, men jag har en del krav på kvaliteten, och därför faller inte Minecraft mig i smaken. LBP2 ska det vara, det är riktiga grejer! x)

Want some chocolate?

12/05 -11 07:20 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

repli skrev:
Ja, som det sägs här. Är väl kreativiteten. :P Och har man inte kreativitet är det väl rätt värdelöst... Om man inte utforskar världen och får roliga upplevelser att dela med sig med kompisarna förstås.
Sen är det väl också att det är så billigt och lättillgängligt. Nästan vem som helst kan skaffa det utan problem. Och det är väl bl.a därför jag personligen tycker det är rätt värdelöst. Jag är en väldigt kreativ person, men jag har en del krav på kvaliteten, och därför faller inte Minecraft mig i smaken. LBP2 ska det vara, det är riktiga grejer! x)

Håller med dig om LBP där alltså! :D

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

12/05 -11 15:47 Facklan

Facklan

1590 XP 64 inlägg

Minecraft är ett spel där du verkligen får använda din fantasi, du har en hel värld i dina händer och du får göra precis vad du vill i den. Du bygger ditt eget rike från sten till sten. Sätt dina egna lagar och gör allt så du vill att det ska vara.
Begränsningarna är få i Minecraft, ladda ner en mod så blir dom ännu färre. Då har verkligen fria händer.

I am Dave! Yognaught and I have the balls
/salute

12/05 -11 16:40 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

Allt.

31/05 -11 16:16 jepoyes

jepoyes

1016 XP 65 inlägg

det suger

31/05 -11 16:36 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

jepoyes skrev:
det suger


Inte lika mycket som din mamma.

(????)??

04/08 -11 19:50 jepoyes

jepoyes

1016 XP 65 inlägg

minecraft suger

04/08 -11 20:10 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

jepoyes skrev:
minecraft suger

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

(????)??

05/08 -11 10:16 mrgameich

mrgameich

1029 XP 68 inlägg

jag tycker spelet äger fast singel player är inte lika roligt har tröttnat på singel player iallafall


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar