Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

08/05 -11 13:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Det kommer bli som vi skojade om i skolan. Invandrarna kommer bli så många att dem skapar en plats i regeringen. Då detta är demokratiskt så kommer alla invandrare att rösta på detta parti vilket kommer heta Schalisa's Parti. Så det kommer sluta med att ALLA måste gå runt i Schalar och påskkäring kostymer, Inga svenska lärare, Vapen kommer bli lagligt, Polisen kommer bli värre än vad den redan är.

08/05 -11 14:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Mina klasskamrater är rasister och jag går i sexan....(1 vet jag att den är det, sen flera som tycker der är helt naturligt).

Sen börjar dem liksom diksutera politik med mig(Jag är stort fan för dem rödgröna, men det är typ bara för att få en bättre skola- hatar jan björklund) och klagar på att jag är rödgrön(eftersom dem bara gnäller över "Du vet väll att dem vill att det ska komma in fler invandrare i sverige?!"..). Det som också ör konstigt är att folk från USA skulle få komma in hur som helst´och vad skulle hända med alla fotbollssjärnor??

Jag är inte feg, så jag bryr mig f*n inte ett skit om det kommer in massa invandrare, det är bara känsliga personer som är rasister

08/05 -11 15:35 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Squirtle skrev:
Mina klasskamrater är rasister och jag går i sexan....(1 vet jag att den är det, sen flera som tycker der är helt naturligt).

Sen börjar dem liksom diksutera politik med mig(Jag är stort fan för dem rödgröna, men det är typ bara för att få en bättre skola- hatar jan björklund) och klagar på att jag är rödgrön(eftersom dem bara gnäller över "Du vet väll att dem vill att det ska komma in fler invandrare i sverige?!"..). Det som också ör konstigt är att folk från USA skulle få komma in hur som helst´och vad skulle hända med alla fotbollssjärnor??

Jag är inte feg, så jag bryr mig f*n inte ett skit om det kommer in massa invandrare, det är bara känsliga personer som är rasister

De borgerliga är lika för invandring som de rödgröna, såvitt jag vet. Det är Sverigedemokraterna som vill minska invandringen, men de tillhör inte de blåa.
Sen undrar jag vad du har för problem med Jan Björklund. Han är den enda partiledaren som gör någonting för att förbättra vår skolgång.

7 år på fuska.nu

08/05 -11 16:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Anledningen till att jag har en liten rasist inom mig är att jag under mina år bara har sett det negativa hos invandrarna, aldrig det positiva (vet inte mycket "positivt" direkt...). De flesta (iaf jag kan jag erkänna) ser bara de som ställer till fanskap, och inte de som faktiskt försöker få ett bra liv framöver, som strävar efter att deras barn ska få gå i skolan, skaffa sig klasskamrater och vara som vilken Svensson som helst. Dock enligt mig är dessa väldigt få, utan alla invandrare är väldigt unika imo.

Det finns flera orsaker till att många invandrare har blivit kriminella osv. Många av oss svenskar behandlar inte invandrarna bra heller på ett sätt.
Är vän med några som kommer från Columbia, och det är väldigt sällan man går på köpcenter eller andra ställen utan att någon av de blir kallad rasistiska saker. Rätt så grova sådana. Inte speciellt roligt varken för dom det rör sig om eller för vi som umgås med dem.

Men det som faktiskt skrämmer mig är att Sverige tar in tre gånger så mycket invandrare som USA. =/

08/05 -11 16:38 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

henjan skrev:
Tycker Finland släpper in för mycket invandrare. vill först säga att jag har inget emot riktiga europeer, europeer tycker jag det är okej att komma in i vissa mängder.
tycker man borde bygga en mur runt hela europa o låta vissa komma in(europeer) och skjuta ihjäl andra som försöker smita in.

O.o

Gillar att Sverige släpper in invandrare.
Betyder att sverige är ett tryggt land :D

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

08/05 -11 17:00 Emomilol

Emomilol

5839 XP 2268 inlägg

Vissa invandrare är väl chill, men jag ogillar dom flesta somalier och araber, iaf dom som bor i samma stad som mig. Så gal1 kaxiga.

08/05 -11 17:51 HyuugaHinata

HyuugaHinata

105 XP 8 inlägg


"Som jag ser det, delar vi med oss men invandrarna (majoriteten) nappar åt sig mer än vad vi är villiga att ge."

- Vad man är villig att ge är väll upp till var och en. Men som jag ser det har vi det otroligt bra i Sverige, och varför då inte dela med sig?


"Så att vi öppnar dörrarna till invandrarna, ger dom socialbidrag, låter barnen gå i våra skolor. Är inte det stöd tillräckligt från samhället?"

- Det jag menade med det, är att de får mycket skit över sig p.g.a. samhället och all fördomar vi har.


"Vet inte vad jag kan säga om det hära.. "/
Är det något du har hittat på?"

- Någonsin hör "Håll Sverige svenskt"? De flesta främlingsfientliga påstår att det typiskt svenska håller på att försvinna, därför att folk invandrar hit. Helt sjukt, i min mening då.


"Du menar att vi ska ge invandrare våra pengar (genom skatt) på grund av att de inte kan hålla reda på sig själva i sina egna länder?"

- Det är väll knappast deras fel att det är dåliga förhållande i deras hemländer? Så om du ser någon som håller på att dö på gatan, går du bara förbi? Ska man inte hjälpa dem som är i nöd, och vara en medmänniska?


"Ja, invandrare begår de flesta brotten, eller i vilket fall mer brott per capita, och detta ska vi lösa genom att ge dem mer pengar?

Jag har för att mig invandrare står för 48 % av våldtäkterna, rån förstår jag att man begår om man är fattig, men våldtäkt? De flesta kriminella är sjuka i huvudet, så varför ska vi ta in så djävla många människor som har en större tendens att vara kriminella?"

- De begår 48% av alla våldtäkter - enligt dig här - och resten begår svenskar. Jag försvarar inte dem när det gäller våldtäkt, men det är ganska många svenskar som också begår våldtäkt gentemot andra. Ska vi sparka ut alla svenska som begår våldtäkt i Sverige då?

Hic et nunc.
~
Här och nu.

08/05 -11 17:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Apower skrev:
Squirtle skrev:
Mina klasskamrater är rasister och jag går i sexan....(1 vet jag att den är det, sen flera som tycker der är helt naturligt).

Sen börjar dem liksom diksutera politik med mig(Jag är stort fan för dem rödgröna, men det är typ bara för att få en bättre skola- hatar jan björklund) och klagar på att jag är rödgrön(eftersom dem bara gnäller över "Du vet väll att dem vill att det ska komma in fler invandrare i sverige?!"..). Det som också ör konstigt är att folk från USA skulle få komma in hur som helst´och vad skulle hända med alla fotbollssjärnor??

Jag är inte feg, så jag bryr mig f*n inte ett skit om det kommer in massa invandrare, det är bara känsliga personer som är rasister

De borgerliga är lika för invandring som de rödgröna, såvitt jag vet. Det är Sverigedemokraterna som vill minska invandringen, men de tillhör inte de blåa.
Sen undrar jag vad du har för problem med Jan Björklund. Han är den enda partiledaren som gör någonting för att förbättra vår skolgång.


Här har jag jäkligt mycket att berätta, men jag ska inte ta dig som ett fan till "han".

1. Jan björklund vill att vi ska lära oss genom stress och press- följ vetenskapen- man ska sova länge för att lära sig något
2. Han vet inte hur det känns med att man vill göra självmord
3. Han vet inte hur det känns att man vill spy varje morgon när man går till skolan
Jag har massa saker att säga där, och snälla: Säg inte så mycket emot mig, snälla? Jag vill endast försvara mig själv som har allvarliga problem med skolan- och mina självmordstankar OSV

08/05 -11 18:31 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


- De begår 48% av alla våldtäkter - enligt dig här - och resten begår svenskar. Jag försvarar inte dem när det gäller våldtäkt, men det är ganska många svenskar som också begår våldtäkt gentemot andra. Ska vi sparka ut alla svenska som begår våldtäkt i Sverige då?

20% av befolkningen begår hälften av våldtäkterna. Och du ser inget fel i det?

Och att vi skulle skicka ut svenskar är ju bara ologiskt. Svenskarna uppvuxna här, alltså är problemet skapat av oss - det är vårt problem. Vi har inte heller något land att skicka dem till, för varför skall någon annan ta hand om våra sopor?

Invandrarna är uppvuxna i något skitland som inte vet vad mänskliga värderingar är och som tycker kvinnomisshandel och våldtäkter är okej. Problemet är skapat av dem - INTE vårt problem. Skicka hem, gör om, gör rätt.

Have I ever told you the definition of insanity?

08/05 -11 18:47 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

HyuugaHinata skrev:
[
- Det är väll knappast deras fel att det är dåliga förhållande i deras hemländer? Så om du ser någon som håller på att dö på gatan, går du bara förbi? Ska man inte hjälpa dem som är i nöd, och vara en medmänniska?


Är det vårat fel att deras länder är helt fuckade? Nej, just det.

För att liknelsen ska vara korrekt så skulle det vara detta: Hyresvärden tar upp folk från gatan som inte har något hem, de får bo i ditt rum och äta din mat. En del snor dina pengar och beter sig drygt mot dig. Skulle du då klaga på hyresvärden eller låta honom hämta upp ännu fler hemlösa?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

08/05 -11 18:55 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Squirtle skrev:

1. Jan björklund vill att vi ska lära oss genom stress och press- följ vetenskapen- man ska sova länge för att lära sig något
2. Han vet inte hur det känns med att man vill göra självmord
3. Han vet inte hur det känns att man vill spy varje morgon när man går till skolan
Jag har massa saker att säga där, och snälla: Säg inte så mycket emot mig, snälla? Jag vill endast försvara mig själv som har allvarliga problem med skolan- och mina självmordstankar OSV

1. Jan Björklund vill ge mer aukoritet år läraren, delvis att låta läraren mer makt över eleven när denna beter sig som ett svin.

2. Hur kan du att denna insikt i Björklunds hjärna? Kan du läsa tankar? Och vad fan har "mer auktoritet år lärare" med självmord att göra? Om skitungar inte får skrika och slå på läraren så begår de självmord?

3. Om du har psykiska problem (jag låter elak här, men om det känns som att du vill spy varje morgon så borde du kanske träffa och prata med någon) så har det inte med "mer auktoritet år lärarna" att göra.

Kort sagt, Björklund vill att elever ska koncentrera sig mer på skolan istället för att flumma runt. Om du har problem så bör du träffa någon att prata med på din fritid. Skoltiden är till för att du ska lära dig.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

08/05 -11 19:46 HyuugaHinata

HyuugaHinata

105 XP 8 inlägg


"Är det vårat fel att deras länder är helt fuckade? Nej, just det.

För att liknelsen ska vara korrekt så skulle det vara detta: Hyresvärden tar upp folk från gatan som inte har något hem, de får bo i ditt rum och äta din mat. En del snor dina pengar och beter sig drygt mot dig. Skulle du då klaga på hyresvärden eller låta honom hämta upp ännu fler hemlösa?"


- Nej, men är man ett välmående land har man ett ansvar. Skulle inte du vilja fly från Sverige om någon diktator kom till makten och ville döda hela din familj? Om du ville fly till Norge, men de säger 'Nej, vi tar inte in invandrare, för vi vill inte betala så mycket skatt att andra ska kunna få överleva.' Jag skulle i vilket fall som helst känna mig riktig, jäkla förnedrad och pissad på.

Förlåt mig, det var en dålig liknelse av mig.
Din liknelse är tusen gånger bättre än min! xD
Even though... jag har så himla svårt att inte hjälpa. Jag skulle till och med gå så långt som att faktiskt låta någon bo i mitt rum och äta min mat... bokstavligt!
Men jag förstår - och respekterar- att alla inte tycker och tänker som jag. Jag hoppas jag inte har upprört dig alltför mycket, med mina 'dumma' åsikter.^^'

Hic et nunc.
~
Här och nu.

08/05 -11 20:44 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Squirtle skrev:
Apower skrev:
Squirtle skrev:
Mina klasskamrater är rasister och jag går i sexan....(1 vet jag att den är det, sen flera som tycker der är helt naturligt).

Sen börjar dem liksom diksutera politik med mig(Jag är stort fan för dem rödgröna, men det är typ bara för att få en bättre skola- hatar jan björklund) och klagar på att jag är rödgrön(eftersom dem bara gnäller över "Du vet väll att dem vill att det ska komma in fler invandrare i sverige?!"..). Det som också ör konstigt är att folk från USA skulle få komma in hur som helst´och vad skulle hända med alla fotbollssjärnor??

Jag är inte feg, så jag bryr mig f*n inte ett skit om det kommer in massa invandrare, det är bara känsliga personer som är rasister

De borgerliga är lika för invandring som de rödgröna, såvitt jag vet. Det är Sverigedemokraterna som vill minska invandringen, men de tillhör inte de blåa.
Sen undrar jag vad du har för problem med Jan Björklund. Han är den enda partiledaren som gör någonting för att förbättra vår skolgång.


Här har jag jäkligt mycket att berätta, men jag ska inte ta dig som ett fan till "han".

1. Jan björklund vill att vi ska lära oss genom stress och press- följ vetenskapen- man ska sova länge för att lära sig något
2. Han vet inte hur det känns med att man vill göra självmord
3. Han vet inte hur det känns att man vill spy varje morgon när man går till skolan
Jag har massa saker att säga där, och snälla: Säg inte så mycket emot mig, snälla? Jag vill endast försvara mig själv som har allvarliga problem med skolan- och mina självmordstankar OSV

Du skyller din depression på Jan Björklund?
Jag gör som du, punktform.
1. Snacka med skolkuratorn eller skolsköterskan om din depression.
2. Skyll inte din depression på skolministern. Han gör någonting vettigt för skolan. Är det prov ifrån sjuan (eller är det t.o.m sexan??) du är stressad över? Eller vad? Han gör i alla fall någonting åt stökiga elever, för just nu är det katastrof.
3. De rödgröna vet nog inte mer om dina självmordstankar än han.
4. Varför är det så hemskt med skolan?
5. Jag håller till fullo med Paulinho.

7 år på fuska.nu

08/05 -11 21:48 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Paulinho skrev:
HyuugaHinata skrev:
[
- Det är väll knappast deras fel att det är dåliga förhållande i deras hemländer? Så om du ser någon som håller på att dö på gatan, går du bara förbi? Ska man inte hjälpa dem som är i nöd, och vara en medmänniska?


Är det vårat fel att deras länder är helt fuckade? Nej, just det.

För att liknelsen ska vara korrekt så skulle det vara detta: Hyresvärden tar upp folk från gatan som inte har något hem, de får bo i ditt rum och äta din mat. En del snor dina pengar och beter sig drygt mot dig. Skulle du då klaga på hyresvärden eller låta honom hämta upp ännu fler hemlösa?



Och när deras länder nu är så helt ''fuckade'', ska inte vi som bor i Sverige då visa vilket jäkla bra land vi är som tar in människor till vårat land och hjälper dem?
Vi är grymt beroende av invandrare här i Sverige, som t.ex. på restauranger, läkarmottagningar osv. Och istället för att ge de ett hem och låta de leva rövare kunde vi istället kanske försöka satsa på dem? Ge dem den utbildning de förtjänar, en utbildning som en vanlig Svensson får. De skulle då kunna bidra med stor arbetskraft till Sverige med tanke på att de är så många.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

08/05 -11 22:40 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

mariobros1 skrev:
Paulinho skrev:
HyuugaHinata skrev:
[
- Det är väll knappast deras fel att det är dåliga förhållande i deras hemländer? Så om du ser någon som håller på att dö på gatan, går du bara förbi? Ska man inte hjälpa dem som är i nöd, och vara en medmänniska?


Är det vårat fel att deras länder är helt fuckade? Nej, just det.

För att liknelsen ska vara korrekt så skulle det vara detta: Hyresvärden tar upp folk från gatan som inte har något hem, de får bo i ditt rum och äta din mat. En del snor dina pengar och beter sig drygt mot dig. Skulle du då klaga på hyresvärden eller låta honom hämta upp ännu fler hemlösa?



Och när deras länder nu är så helt ''fuckade'', ska inte vi som bor i Sverige då visa vilket jäkla bra land vi är som tar in människor till vårat land och hjälper dem?
Vi är grymt beroende av invandrare här i Sverige, som t.ex. på restauranger, läkarmottagningar osv. Och istället för att ge de ett hem och låta de leva rövare kunde vi istället kanske försöka satsa på dem? Ge dem den utbildning de förtjänar, en utbildning som en vanlig Svensson får. De skulle då kunna bidra med stor arbetskraft till Sverige med tanke på att de är så många. 


Vi ger invandrare precis lika stora möjligheter till en bra utbildning som vanliga svenssons? Tycker du inte det?

Visst om man är en 42 år gammal Muhammed och flyr från sitt hemland och inte får gå i grundskola. Men att påstå att vi inte ger invandrare möjligheter till utbildning är bara absurt!

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar