Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nytt högtalarsystem

03/05 -11 15:45 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Hej.

Börjar med att säga att jag fick ett högtalarset från min farsa för ett par år sedan. Nu börjar dom bli lite krassliga och jag vill kunna lyssna lite fetare. Men kan verkligen ingenting om dethära så ni får ta och hjälpa lite hehe.

Så det jag söker är ett bra set med högtalare (1 bas, 2 "vanliga högtalare) till min dator. Skulle kunna tänka mig att dra ut 2k om det verkligen är värt.

Beställer hem det online för jag är helt enkelt för lat för att släpa på ett stort högtalarsystem, så det ska alltså beställas.

Har även funderat på Logitech Z4 i ett tag nu men det verkar inte finnas på lagret i någon online-shop alls.. Men om det skulle finnas, rekomenderas det? Fasst det verkar lite krångligt med en kontroll där jag styr ljudet. "/

Men är tacksam för alla svar och rekomendationer! :D



Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

03/05 -11 15:49 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

http://www.bose.se/

03/05 -11 16:12 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Njae lite knapriga priser.. D:

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

03/05 -11 16:52 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

Jag kan rekommendera Logitech Z-5500 som är ett utmärkt högtalar system. Har själv haft det i 4 år och det fungerar fortfarande jätte bra. Basen är på 188 Watt och de andra på ca 60 watt styck.

Sök efter det på blocket så hittar du priser från 1000 och uppåt.

Vill du lägga ner mer pengar så kan du även kolla in Logitech z-906.
http://www.logitech.com/sv-se/speakers-audio...

03/05 -11 20:49 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Creative GigaWorks T20. Om du vill ha ett bar billiga högtalare med kanonljud. Ingen subwoofer, men inbyggda på woofers på toppen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=84272


EDIT: Bra omdömen fick de på prisjakt. Grymt bra om du vill slippa en fet subwoofer som tar upp en massa plats men ändå få samma känsla.

7 år på fuska.nu

03/05 -11 21:29 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Personligen hade jag köpt mig ett par vettiga studio-monitorer - men det är ju vad jag hade gjort.

Spara barnbidraget 1 månad och köp sedan ett Logitech Z-906. Bör dock undvikas för audiofiler och människor med normal eller god hörsel och de som lyssnat på bra högtalare tidigare.

Tonight's the night.

03/05 -11 22:42 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Jämförde de billigste, då jag inte är så sjukt intresserad av det fetaste utan vill bara ha snäppet bättre än vad jag har nu.

Men nu när jag jämförde, är dom billigare bättre?
Har ingen aning om vad Windows-kompatibel menar, är det något viktigt?

Har även kollat upp Logitech Z-5500 på blocket och försökt få tag i en person, 1200 kostar det. Värt pengarna?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar