Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Usama bin Ladin - dead or not?

03/05 -11 19:27 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

De begravde honom i havet för att det är en islamisk tradition och man vill inte att man ska veta var han är bergavad, så som personer ovanför mig har sagt.

Sedan så hade de kanske inte något annat val än att döda honom om han sköt på dem, har hört att han använde sin fru som human shield

(????)??

03/05 -11 19:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Nu när Bin Laden är död så undrar jag bara hur det kommer gå för Amerika. Al-Qaida kanske attackerar New York/Washington igen som 9/11 attackerna

03/05 -11 19:42 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:
Enligt DNA-prov är han död.

Ett DNA-prov bevisar inte att han är död.

Nähe. Så att de matchat hans DNA med den döda kroppen bevisar inte att han är död. Ska vi fråga kroppen istället?

Ett DNA-prov bekräftar bara att han är han, inte att han är död - väsentlig skillnad.

Ja, bevismaterialet som bekräftar att han inte längre är i livet ligger ju på havets botten enligt USA. Vi kan ju alltid försöka fråga kroppen.

Det jag menar är att han inte nödvändigtvis behöver vara död eftersom kroppen, enligt USA, ligger på havets botten. Lite mysko sätt att göra sig av med en kropp till en människa som satt skräck i människor i flera år, eller vad säger du?

De har väl ingen direkt lust att skylta med kroppen heller. Först och främst är det väl onödigt att uppröra mer än nödvändigt genom att använda kroppen som trofé, men USAs förklaring är att de inte vill att folk vallfärdar till graven ifall en sådan skulle upprätthållas.

Bara en dåre skulle upprätta någon form av grav till den mannen och sedan göra den allmänt känt vart den går att finna.

Jag kan dock inte förstå varför de inte bara brände honom och sedan släppte ut askan i vinden.


Personligen tror jag det är skitsnack - antingen är han död och USA fortfarande har kroppen, eller så lever han (vilket jag tror mer på) och befinner sig i fångenskap.

Slickepinnen skrev:
De begravde honom i havet för att det är en islamisk tradition och man vill inte att man ska veta var han är bergavad, så som personer ovanför mig har sagt.

Sedan så hade de kanske inte något annat val än att döda honom om han sköt på dem, har hört att han använde sin fru som human shield

USA, visa hänsyn för muslimska traditioner? Det fick mig ett garv iaf.

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Tonight's the night.

03/05 -11 20:31 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Kanske de gorde det så att muslimerna inte skulle bli surare på dem?
... nej men vänta nu...

(????)??

03/05 -11 20:43 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

7 år på fuska.nu

03/05 -11 21:34 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

Fördelarna med att _SÄGA_ att man gett honom en anständig begravning är enorma*

Du vet mycket väl hur terrorister behandlas på Guantanamo, tror du på fullaste allvar att Usama bin Ladin skulle bli BÄTTRE behandlad än dem?

Tonight's the night.

03/05 -11 21:42 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

Fördelarna med att _SÄGA_ att man gett honom en anständig begravning är enorma*

Du vet mycket väl hur terrorister behandlas på Guantanamo, tror du på fullaste allvar att Usama bin Ladin skulle bli BÄTTRE behandlad än dem?

Varför försöker du rätta det jag skriver när det inte är alls det jag menar? För "säga" som du säger är idiotiskt av dem. Det är klart att folk vill ha bevis och då måste de kunna tillhandahålla detta. Du verkar tro att du överlistat USAs regering, du tror säkert på Illuminati också.

7 år på fuska.nu

03/05 -11 21:48 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Darkness_sky skrev:
Men om ledaren är död, tror ni de slutar då? Nej, de finner en ny ledare. Enligt min pappa ska de också sagt för ett par år sedan att dem dödat honom, fail? Jao, har vi sett några bild bevis på att han faktiskt dött? :P

279 personer som såg videon från skottlossningen kan intyga att Usama Bin Ladin är död, men det sämsta USA igentligen kunde göra är att sprida det, då de förlorar en hel del trovärdighet...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

03/05 -11 22:00 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

Fördelarna med att _SÄGA_ att man gett honom en anständig begravning är enorma*

Du vet mycket väl hur terrorister behandlas på Guantanamo, tror du på fullaste allvar att Usama bin Ladin skulle bli BÄTTRE behandlad än dem?

Varför försöker du rätta det jag skriver när det inte är alls det jag menar? För "säga" som du säger är idiotiskt av dem. Det är klart att folk vill ha bevis och då måste de kunna tillhandahålla detta. Du verkar tro att du överlistat USAs regering, du tror säkert på Illuminati också.

Du satte just fingret på hela problemet med hela den här historian, de har inte gett några som helst trovärdiga bevis på att Usama Bin Ladin verkligen är död (ett DNA-test duger inte) eller hur han blivit begravd i havet.

Och ja, jag "rättar" dig för att det är en väsentlig skillnad. Det finns inga bevis på att han verkligen har blivit begravd i havet, det är bara vad USA säger.

Överlistat och överlistat, jag är bara kritisk till vad det är som skrivs och sägs. Det borde även du vara istället för att svälja allt vad massmedia och USA säger med hull och hår.

Ifall jag tror på Illuminati eller ej har inte någonting med detta att göra. Men om du absolut vill veta så kan jag väl berätta för dig:
Jag tror varken på NWO eller Illuminati. Dock tror jag på att de existerar, men långt ifrån i den omfattningen som väldigt många verkar tro.

Lespooo skrev:
279 personer som såg videon från skottlossningen kan intyga att Usama Bin Ladin är död, men det sämsta USA igentligen kunde göra är att sprida det, då de förlorar en hel del trovärdighet...

500 personer kunde bevittna och se att Jesus återuppstod från de döda, men betyder det att det verkligen hände?

En präst som berättade detta i söndags, han verkade iaf bombsäker på att Jesus verkligen var Guds son.

Tonight's the night.

03/05 -11 22:13 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/a...

Såg nu att det kommit lite nya uppgifter.

Kvinnan var för bara någon dag sen en av de dödade och nu lever hon helt plötsligt?

Tonight's the night.

03/05 -11 22:56 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:

500 personer kunde bevittna och se att Jesus återuppstod från de döda, men betyder det att det verkligen hände?

En präst som berättade detta i söndags, han verkade iaf bombsäker på att Jesus verkligen var Guds son.

Präster är sinnessjuka och borde inte kunna användas som ett "Straw man" argument.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

04/05 -11 07:31 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Lespooo skrev:
Darkness_sky skrev:
Men om ledaren är död, tror ni de slutar då? Nej, de finner en ny ledare. Enligt min pappa ska de också sagt för ett par år sedan att dem dödat honom, fail? Jao, har vi sett några bild bevis på att han faktiskt dött? :P

279 personer som såg videon från skottlossningen kan intyga att Usama Bin Ladin är död, men det sämsta USA igentligen kunde göra är att sprida det, då de förlorar en hel del trovärdighet...

Videon kan vara lika fake som bilderna de visade för ett par år sedan!

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/05 -11 16:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

Fördelarna med att _SÄGA_ att man gett honom en anständig begravning är enorma*

Du vet mycket väl hur terrorister behandlas på Guantanamo, tror du på fullaste allvar att Usama bin Ladin skulle bli BÄTTRE behandlad än dem?

Varför försöker du rätta det jag skriver när det inte är alls det jag menar? För "säga" som du säger är idiotiskt av dem. Det är klart att folk vill ha bevis och då måste de kunna tillhandahålla detta. Du verkar tro att du överlistat USAs regering, du tror säkert på Illuminati också.

Du satte just fingret på hela problemet med hela den här historian, de har inte gett några som helst trovärdiga bevis på att Usama Bin Ladin verkligen är död (ett DNA-test duger inte) eller hur han blivit begravd i havet.

Och ja, jag "rättar" dig för att det är en väsentlig skillnad. Det finns inga bevis på att han verkligen har blivit begravd i havet, det är bara vad USA säger.

Överlistat och överlistat, jag är bara kritisk till vad det är som skrivs och sägs. Det borde även du vara istället för att svälja allt vad massmedia och USA säger med hull och hår.

Ifall jag tror på Illuminati eller ej har inte någonting med detta att göra. Men om du absolut vill veta så kan jag väl berätta för dig:
Jag tror varken på NWO eller Illuminati. Dock tror jag på att de existerar, men långt ifrån i den omfattningen som väldigt många verkar tro.

Lespooo skrev:
279 personer som såg videon från skottlossningen kan intyga att Usama Bin Ladin är död, men det sämsta USA igentligen kunde göra är att sprida det, då de förlorar en hel del trovärdighet...

500 personer kunde bevittna och se att Jesus återuppstod från de döda, men betyder det att det verkligen hände?

En präst som berättade detta i söndags, han verkade iaf bombsäker på att Jesus verkligen var Guds son.

Visst är det en väsentlig skillnad, det är just därför du ska hålla tassarna borta. Acceptera vad jag tror på istället för att rätta mig. Väldigt otrevlig gest.

Du vet inte ifall jag svalt nyheten med hull och hår. Dessutom är du inte kritisk, snarare konspiratorisk som Eric_ sade tidigare.

7 år på fuska.nu

04/05 -11 17:13 Emomilol

Emomilol

5839 XP 2268 inlägg

Faaaaaaake

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

04/05 -11 18:44 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:

Världens farligaste man dödas och USA vill att han ska få en anständig begravning? Det är bara ett PR-trick, USA vill inte få en stämpel om att de för ett krig mot islam.

Fördelarna med att ge honom en anständig begravning är enorma. Först och främst slipper man onödig vrede. Man behöver ju inte uppröra en hel religion i onödan.

Fördelarna med att _SÄGA_ att man gett honom en anständig begravning är enorma*

Du vet mycket väl hur terrorister behandlas på Guantanamo, tror du på fullaste allvar att Usama bin Ladin skulle bli BÄTTRE behandlad än dem?

Varför försöker du rätta det jag skriver när det inte är alls det jag menar? För "säga" som du säger är idiotiskt av dem. Det är klart att folk vill ha bevis och då måste de kunna tillhandahålla detta. Du verkar tro att du överlistat USAs regering, du tror säkert på Illuminati också.

Du satte just fingret på hela problemet med hela den här historian, de har inte gett några som helst trovärdiga bevis på att Usama Bin Ladin verkligen är död (ett DNA-test duger inte) eller hur han blivit begravd i havet.

Och ja, jag "rättar" dig för att det är en väsentlig skillnad. Det finns inga bevis på att han verkligen har blivit begravd i havet, det är bara vad USA säger.

Överlistat och överlistat, jag är bara kritisk till vad det är som skrivs och sägs. Det borde även du vara istället för att svälja allt vad massmedia och USA säger med hull och hår.

Ifall jag tror på Illuminati eller ej har inte någonting med detta att göra. Men om du absolut vill veta så kan jag väl berätta för dig:
Jag tror varken på NWO eller Illuminati. Dock tror jag på att de existerar, men långt ifrån i den omfattningen som väldigt många verkar tro.

Lespooo skrev:
279 personer som såg videon från skottlossningen kan intyga att Usama Bin Ladin är död, men det sämsta USA igentligen kunde göra är att sprida det, då de förlorar en hel del trovärdighet...

500 personer kunde bevittna och se att Jesus återuppstod från de döda, men betyder det att det verkligen hände?

En präst som berättade detta i söndags, han verkade iaf bombsäker på att Jesus verkligen var Guds son.

Visst är det en väsentlig skillnad, det är just därför du ska hålla tassarna borta. Acceptera vad jag tror på istället för att rätta mig. Väldigt otrevlig gest.

Du vet inte ifall jag svalt nyheten med hull och hår. Dessutom är du inte kritisk, snarare konspiratorisk som Eric_ sade tidigare.

Välkommen till internet, kära du. Du kan ju alltid ta och försöka få mig att "hålla tassarna borta", men du lär inte lyckas speciellt bra - jag gör vad fan jag vill helt enkelt och det finns inget du kan göra som kan hindra mig från det :-)

Det var ett antagande från min sida. Hittills verkar du ha trott att han är död och att det inte är någon tvekan om den saken.

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar