Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nytt skin för v5 skapat av The_new_cake!

Svara
24/04 -11 22:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

EDIT: Skinet fungerar endast i Google Chrome!

Tjenare, coolingar!

Vår kära medlem The_new_cake har ägnat sin lediga tid åt att göra ett skin, som består av vitt och rött, samt längre sökruta - mycket bra ifall solen ligger på ute har jag märkt. Då original-skinnet för v5 nästan inte går att använda om solen skiner in i rummet!

Så här ser skinet ut:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Installera Stylebot, är det första man måste göra.
//chrome.google.com/webstore/detail/o...

Sedan är det bara att trycka på "Install" på denna sida:
http://stylebot.me/styles/255

Det enda negativa med skinet är att påskkycklingen inte syns. Det kommer troligen fixas inom kort.

24/04 -11 22:40 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Scrollade igenom koden lite snabbt, orkar inte gå igenom den mer noggrant. Hur kommer det sig att det bara fungerar i Chrome?

EDIT: Ser lite jobbigt ut med svarta rubriker ("SENASTE TRÅDARNA" t.ex), vore bättre med vit text imo. Fast så tittar jag ju bara på ett screenshot, så.

EDIT2: Och bra jobbat, förresten.

24/04 -11 22:42 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Void: Ingen aning, faktiskt. Testade med något program som skulle vara som Stylebot fast till Mozilla Firefox, det såg inte riktigt ut som jag hade hoppats. Om det var fel på programmet jag hittade eller om det är CSSen som måste förändras vet jag inte.

Tillägg: Du kan se en bättre bild här:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Stämmer antagligen, får testa att göra dem vita. Kan även tillägga att jag vet att CSSen är väldigt jobbig och antagligen svårläst som bara den... men till mitt försvar så är inte Fuska.nus CSS mycket bättre.

24/04 -11 23:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Fix_d skrev:
Hur avinstallerar man det sen då?

Längst till höger i adressfältet kommer det upp en ny knapp där det står "css", högerklicka på den och välj alternativ. Sedan trycker man på "Styles" och sedan "remove".

24/04 -11 23:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Fix_d: Skriv in följande adress i Google Chrome:
chrome-extension://oiaejidbmkiecgbjeifoejpgmdaleoha/options.html#custom-styles-container

Tryck sedan på "remove" jämte "fuska.nu", så bör allting vara återställt. Du kan även gå in på tillägg och avinstallera hela stylebot om du inte tänker använda det mer.

24/04 -11 23:03 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Hur avinstallerar man det sen då?

Edit: Listade ut det, högerklicka var som helst på skärmen, gå in på "Stylebot" och klicka på "Toogle Styling".

Edit 2: Det byts ju tillbaks igen om man uppdaterar sidan eller går in på någon annan del av fnu, hur stänger man av det permanent?

Edit 3: Ty, men jag hittade en annan väg att fixa det; Gör som jag skrev i första Edit och gå sedan upp till adressfältet, till höger där ska det stå "css". Högerklicka där och klicka på "Inaktivera". Om du sedan vill aktivera det igen så är det bara att gå in på Verktyg>Tillägg, leta upp Stylebot och aktivera det igen.

Coucou

24/04 -11 23:09 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag opera-ifierade CSS-filen så att jag själv kunde testa det. Trevligt. Dock förstår jag inte vissa kontraster, ta t ex denna skriv inlägg-ruta, vit text, ljus bakgrund. Signaturer är också jobbiga att läsa.
Sen vore det trevligt om headern på inläggen var i grå bakgrund, typ som detta inputfält.

Bra jobbat ändå!

EDIT: Med att "opera-ifiera" menade jag, lägga till ett !important-suffix på samtliga attribut, och sen använda som userCSS

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

24/04 -11 23:20 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

FIQ skrev:
EDIT: Med att "opera-ifiera" menade jag, lägga till ett !important-suffix på samtliga attribut, och sen använda som userCSS

Ah, justja. Fick det att funka i Firefox också nu.

24/04 -11 23:50 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Småsaker som FIQ anmärkte har blivit fixade, nu bör även den länkfärg som olika personer valt till sin presentation stämma. Påskkyckling vill fortfarande inte fungera som jag vill, utan hamnar längst upp i vänstra hörnet (vilket den gör i vanliga V5 också för den delen).

Hörde efter med Forsa95 som påpekade att det inte passade riktigt med admin-menyn, som inte fungerade alls. Har ingen plan på att fixa det för tillfället, så ni (hjälp)moderatorer får klara er med vanliga V5 om ni vill ha er administrations-knapp.

25/04 -11 00:18 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Det var ju lätt! =D Problemet är bara att jag bor i ett väldigt mörkt rum... så.. jag blir otroligt bländad av den ljusa skärmen! =O

Want some chocolate?

25/04 -11 08:33 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

repli: Med tanke på alla klagomålen på den "mörka designen" så var målet att få en riktigt ljus design, som man inte kan ha samma klagomål angående. Nu finns det åtminstone ett alternativ till den mycket mörka designen.

25/04 -11 08:50 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Det fungerar inte i Internet Explorer. Jag har MF och IE, Chrome kan jag inte ladda ned, det går inte.

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

25/04 -11 09:47 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Swires: Du kan ladda ner CSSen för det hela här. Läs sedan denna guide för att installera temat till Mozilla Firefox. Om du har några frågor om hur man gör det (som inte den guiden täcker), fråga inte mig... för jag har ingen koll. Observera även att det kan förekomma ytterliggare fel i någon annan webbläsare än Google Chrome som jag inte tänker prioritera att fixa, detsamma gäller att de senaste uppdateringarna med mera kommer komma till Google Chrome först.

25/04 -11 13:00 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

The_new_cake skrev:
repli: Med tanke på alla klagomålen på den "mörka designen" så var målet att få en riktigt ljus design, som man inte kan ha samma klagomål angående. Nu finns det åtminstone ett alternativ till den mycket mörka designen.


Okej, men då var helt enkelt inte denna för mig. :)

Want some chocolate?

27/04 -11 18:27 TCP

TCP

2241 XP 40 inlägg

FIQ skrev:
Jag opera-ifierade CSS-filen så att jag själv kunde testa det. Trevligt. Dock förstår jag inte vissa kontraster, ta t ex denna skriv inlägg-ruta, vit text, ljus bakgrund. Signaturer är också jobbiga att läsa.
Sen vore det trevligt om headern på inläggen var i grå bakgrund, typ som detta inputfält.

Bra jobbat ändå!

EDIT: Med att "opera-ifiera" menade jag, lägga till ett !important-suffix på samtliga attribut, och sen använda som userCSS


Jag är lat. Skicka :P

PC: Powercolor 6970, Gigabyte 6990, Intel I7 3820 @4,3Ghz, Intel 520 250GB, Asrock extreme 7, Silverstone tj-11, Vattenkyling med 120+480 rad.

27/04 -11 21:01 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

Jag skulle hellre rekommendera er att använda Stylish.

Google Chrome
https://chrome.google.com/webstore/de...

Mozilla Firefox
https://addons.mozilla.org/en-US/fire...

http://pastebin.com/BQFfPYuP


Anyway, den är väl helt ok antar jag, inget för mig dock. Använder min egna version även om jag typ aldrig är inne på sidan. ;|


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar