Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Katter kan vara en vidrig varelse

Svara
07/09 -11 15:05 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Paulinho skrev:

Jag är en tråd ifrån att kalla dig för dumhuvud, men det skulle knappast hjälpa diskussionen så jag låtsas att du är en dator.

Vi har en kattlucka, katten går ut och in varje dag, han går ut på morgonen, går in igen på dan, ut efter ha sovit och in igen på kvällen. Vi tvingar inte vår katt någonting, katter är utomhusdjur (om du inte köper värsta fisförnäma stekarkatter) och går därför ut med vilje.

Och det är ingen som "tvingar" katten att livnära sig på råttor och fåglar, vår katt får mat två gånger om dan, sedan blir den mätt, om den vill jaga råttor och fåglar så gör den det.

Om du har problem med grannens katt så föreslår jag att du tar upp det med grannen istället för att kasta skit på deras tomt och lägga skelett i motorhuven.


Okej, men det var ju moget sagt.
Alltså lilla gubben, nu tror jag inte att det var ditt husdjur vi snackade om. Men det var ju trevligt att veta att han verkar ha det så bra.
Se upp med alla TBE-besmittade fästingar han drar in bara

Tack för förslaget, fast jag kan nog lösa det här problemet själv

07/09 -11 15:38 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg


nu tror jag inte att det var ditt husdjur vi snackade om.

Sant, vi snackade om katter rent generellt.


Men är du trög? Undrar vad fan som är poängen med att ha en katt om den kastas ut och får livnära sig på råttor och fågelungar.

Det är nog väldigt få katter i Sverige som måste livnära sig på råttor och fåglar. De flesta äter torrfoder eller någon sorts burkmat.


Men såklart, varför skulle g4merzzzzz bry er om ett djur. Förhoppningsvis gör föräldrarna det.

Nja, jag är nog mer mot tränings- och fotbollshållet. Vi fotbollsgrabbar bryr oss om djur. Därför släpper vi ut dem när de vill ut.


Det finns andra alternativ än att släppa ut dem på grannarnas tomt dessutom.

Som?

07/09 -11 18:09 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

wtfwjd skrev:
Paulinho skrev:

Jag är en tråd ifrån att kalla dig för dumhuvud, men det skulle knappast hjälpa diskussionen så jag låtsas att du är en dator.

Vi har en kattlucka, katten går ut och in varje dag, han går ut på morgonen, går in igen på dan, ut efter ha sovit och in igen på kvällen. Vi tvingar inte vår katt någonting, katter är utomhusdjur (om du inte köper värsta fisförnäma stekarkatter) och går därför ut med vilje.

Och det är ingen som "tvingar" katten att livnära sig på råttor och fåglar, vår katt får mat två gånger om dan, sedan blir den mätt, om den vill jaga råttor och fåglar så gör den det.

Om du har problem med grannens katt så föreslår jag att du tar upp det med grannen istället för att kasta skit på deras tomt och lägga skelett i motorhuven.


Okej, men det var ju moget sagt.
Alltså lilla gubben, nu tror jag inte att det var ditt husdjur vi snackade om. Men det var ju trevligt att veta att han verkar ha det så bra.
Se upp med alla TBE-besmittade fästingar han drar in bara

Tack för förslaget, fast jag kan nog lösa det här problemet själv


Alltså, haha, är du helt seriös? Tycker du inte katter ska få vara ute, utan att dom ska sitta inne hela sitt liv typ?
Anledningen till att du klagar på understimulerade katter är ju för att dom inte får gå ut tillräckligt mycket...

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar