Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Gratis php sida?

04/04 -11 14:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Vet nån nån sida om php som man kan ladda ner gratis ska skapa ett login system till hemsidan men jag hittar inget gratis så är det nån som vet nåt?

04/04 -11 15:05 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Biarce skrev:
Vet nån nån sida om php som man kan ladda ner gratis ska skapa ett login system till hemsidan men jag hittar inget gratis så är det nån som vet nåt?


Om det är guider du syftar på så kan du alltid spara ned dom till din egen dator genom att använda webbläsarens "Spara som"-funktion. Känner emellertid inte till några kompletta gratis guider i ett enda dokument.

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.

04/04 -11 16:12 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Biarce skrev:
Vet nån nån sida om php som man kan ladda ner gratis ska skapa ett login system till hemsidan men jag hittar inget gratis så är det nån som vet nåt?

Här kanske du hittar något?

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

04/04 -11 16:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink



Kyssen skrev:
Biarce skrev:
Vet nån nån sida om php som man kan ladda ner gratis ska skapa ett login system till hemsidan men jag hittar inget gratis så är det nån som vet nåt?

Här kanske du hittar något?

tror du inte att han redan testat google?

04/04 -11 16:29 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Känner inte till något komplett, för att lära dig språket får du ju koda det själv.

www.w3schools.com
www.phpportalen.net
www.php.net Will be your help.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/04 -11 19:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Men en sida att skriva in det i menar jag följer en guid på youtube om hur man får ett login system till hemsidan och han använder först html sen tar han fram en sida som heter logincheck.php som han fortsätter med php istället http://www.youtube.com/watch?v=SUNdPgARCtg

05/04 -11 08:17 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Du får formulera dig bättre. Det är inte så lätt att lista ut vad du menar...

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.

05/04 -11 14:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Men titta på filmen där använder han först html sen tar han fram en annan sida och fortsätter med php om det inte finns nåt annat sätt att koda en inlogningsida så vill jag veta vilket program jag ska skriva in php koderna i använder notepad med html koderna

05/04 -11 18:14 TheManiac

TheManiac

3728 XP 29 inlägg

Du kan skriva php i notepad. Filer som innehåller php-kod måste bara sparas som .php istället för .html. Sen eftersom php är ett serverspråk måste du installera Apache för att din dator ska kunna förstå. Om du laddar ner XAMMP blir allt väldigt mycket enklare. Tutorial som kanske hjälper:
http://www.youtube.com/watch?v=KWRB-m...

Sen eftersom du verkar vara ny på php så är väl kanske inte ett inloggningsystem det bästa att börja med. Du borde lära dig grunderna i php först. Hur som helst - här är en början till en lång serie av tutorials där man får lära sig att göra ett enkelt inloggingsystem. Inte 100% säkert men en bra början till att förstå hur det fungerar, sen får man göra mer själv.

06/04 -11 15:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Men om jag börjar med ett enkelt inloggningsystem nu kan jag plussa ihop det på min hemsida som jag har nu och med det inlggningsystemet jag försöker göra? t.ex jag har gjort en ruta där det står username och password känns osäkert att bara börja på nåt nytt då jag inte vet om jag måste göra en helt ny hemsida till det eller om det påverkar nåt på min gamla har lagt ner så mycket jobb på den ?

06/04 -11 16:36 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Biarce skrev:
Men om jag börjar med ett enkelt inloggningsystem nu kan jag plussa ihop det på min hemsida som jag har nu och med det inlggningsystemet jag försöker göra? t.ex jag har gjort en ruta där det står username och password känns osäkert att bara börja på nåt nytt då jag inte vet om jag måste göra en helt ny hemsida till det eller om det påverkar nåt på min gamla har lagt ner så mycket jobb på den ?


Det kan du göra. Du kan tillämpa vilken system du vill på vilken sida som helst. Se dock till att du har en plan för hur du ska strukturera ditt system för att få den att gå hand i hand med både den grafiska- och filstrukturen på din hemsida.

Jag håller emellertid med TheManiac. Eftersom du verkar vara nybörjare så är det lättare i längden att börja med grunderna först, förstå principerna helt enkelt. Annars lär du sitta i timmar utan att få någonting gjort.

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.

06/04 -11 20:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Men när jag försöker ladda ner apache står det att jag måste ha winrar licens vet nån vad det betyder har stått så flera gånger jag försökt ladda ner nåt även såna som det står gratis på?

07/04 -11 07:04 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Det handlar mera om winrar, ser du krysset i hörnet av det med licensen? Tryck på den.

Citera för svar!

07/04 -11 20:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Men när jag har gjort det kommer det upp en rad med massa andra mappar och filer istället för installationen

07/04 -11 21:14 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Biarce skrev:
Men när jag har gjort det kommer det upp en rad med massa andra mappar och filer istället för installationen


Det är dom filerna du ska extrahera till en ny mapp, som du sedan öppnar och klickar på installationsfilen...

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar