Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Går det jobba med hemsidan efter man lagt ut den?

04/04 -11 23:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Ledsen att jag skapar så här många trådar men jag börjar bli sugen på att lägga upp den nu men den är fortfarande långt från färdig så jag undrar kan man fortfarande ändra och sätta ditt saker hursomhelst eller måste man krångla med en massa annat för att ändra den om det är det så säg vad man måste göra?

05/04 -11 06:45 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Biarce: Ja, det är möjligt. Du får alltid en möjlighet att radera de filerna du laddat upp och ladda upp nya filer, vilket gör det möjligt att uppdatera efter det att du lagt upp hemsidan.

05/04 -11 14:26 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Du kan köra via FTP eller File Mananger på de flesta sidorna. Sen så, ja. Det är lite jobbigt för mig då jag anser att flera frågor i följd om bara programmering bör tas på kanske www.phpportalen.net då dem flesta där har flera års erfarenhet av nästan alla språk.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/07 -11 09:17 Ecodot

Ecodot

51 XP 12 inlägg

En sak som du bör ha i åtanke när du jobbar vidare med hemsidan och det gäller om du gör ändringar i dina css-filer.

dessa filer kan bli cachade hos klienterna fast htmlen förändras så det kan resultera i att hemsidan ser lite knas ut för andra ett tag, detta har jag löst ibland genom att ha ett nummer i css-urlen som min routing ignorerar, fast för klienten blir resultatet "åå en ny url till en fil, detta måste vara en ny fil så vi laddar ner den på en gång och laddar in den" och stylen slår igenom på en gång.

Filfyren.se - Ladda upp dina bilder där.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar