Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon-memories!

04/04 -11 19:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Tjenare!

Tänkte jag skulle låta oss pokémon-nördar berätta om våra bästa minnen från de olika spelen till GameBoy, Color, Advance och DS. Tycker vi tar med de bärbara bara, det är ju de som är bäst trotsallt. Men vill någon absolut ta med något från 64, GameCube och Wii så är det fine.

Mitt bästa minne som jag aldrig glömmer var när jag satt inne i en hel vecka (ja, seriöst, en hel vecka) och försökte få pokémonen Chansey, eftersom det var den enda pokémonen som fattades för att jag skulle få hela dexen full. Och man möter den i Safari-Zone en gång per 600 steg normalt sätt. Så den var inte direkt lätt att hitta heller, och svår som attan att fånga. Men tillslut efter en veckas spelande så fångade jag den, tror aldrig jag varit så glad i hela mitt liv över ett spel.

Spelade väl ca 50 timmar den veckan för att få lilla Chansey..

04/04 -11 19:54 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Antagligen när jag lyckades fylla dexen i Emerald eller när min Swampert, Totte levlade 100.

04/04 -11 20:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Var nog när jag skaffa Surf på Sapphire när jag var 5. Så jävla glad jag blev.

04/04 -11 20:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Minns även den gången när jag och en kompis i över två år hade försökt att få Mewtwo. När jag väl lyckades så sprang jag hela vägen till min kompis som bodde tre km längre bort och skrek av glädje. Sedan var det Lugia, Ho-oh och Deoxys som stod på tur. Men eftersom vi inte lyckades få Action Replay eller GameShark så slutade vi spela totalt, det fanns inget mer att göra på spelet längre.

Spelet var LeafGreen btw.

06/04 -11 20:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

Det var nog när jag körde mitt Pokémon Gold första gången på GameBoy Color. Jag förstod inte mycket och kom bara alltid till den andra staden, men jag tyckte om det ändå :-). Valde alltid Totodile. Vill börja köra det igen men mitt GameBoy är borta...

07/04 -11 23:12 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

När jag fick Pokemon Röd.
Det bästa som kommit inom serien, för det spelet hade jag bäst magkänsla i, och har fortfarande när man tar upp det å lirar ibland. :)

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

08/04 -11 16:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

När jag fick meganium på pokemon silver, det var så härligt.

10/04 -11 00:20 Rikimaru

Rikimaru

233 XP 29 inlägg

När jag sov hos min kusin och "lana" firered/leafgreen, vi var typ 7r och gick upp mitt på natten för att fånga moltres. Han lyckadas inte komma fram till den eller nå, men jag kom fram och fånga, spara stängde av.

Sen skrek jag av glädje, hans morsa kom in i rummet.

Jag fick spel och kompis och utegångs förbud i en vecka. :)

Säg till fall du tradar på pkmn d/p eller är duktig på BO ps3 :D


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar