Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



moderatorerna är idioter

27/03 -11 18:31 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake skrev:
Det kommer alltid finnas personer som inte gillar moderatorerna utav olika anledningar. Detta oavsett hur bra moderatorerna är och hur bra de än sköter sitt arbete.

Har du något klagomål på ett beslut som någon/några moderatorer tagit om något kan du enkelt vända dig till administratörerna (Admin och FIQ) eller helt enkelt ta kontakt med någon annan moderator.

Helt rätt. Du kan också skriva ett meddelande till moderatorn i fråga och med god ton lämna funderingar eller kommentarer. På detta sätt kan moderatorn själv förklara och förhindra att det blir någonting större än vad det behöver bli.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

28/03 -11 08:39 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Unsuccessful troll =/

(????)??

28/03 -11 11:55 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Slickepinnen skrev:
Unsuccessful troll =/

Unsuccessful? Han har ju fan fått hela sidan att flamea! Ge honom en medalj! :D

Ssssssssssss...

28/03 -11 15:30 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

FEM INLÄGG I RAD!?!?!?!?! LÄS REGLERNA! Inlägg sammanfogade. /mod

Kigsz skrev:
Klagomål görs bättre som konstruktiv kritik, bara så att du vet.

du, jag har fan försökt, alldeles för många ggr för att jag ska behöva göra det ytterligare en gång! men som sagt, de är ju en aaaaning tröga...

Stekaren skrev:
Tycker bara att de inte verkar mänskliga då de inte vågar visa vad de själva tycker i de flesta fall, kollar man på ungdomar.se eller på flashback så är modsen roliga som fan, här är de som robotar typ, hehe

här har vi ngn som hänger med asså!

Void skrev:
Bara jag som inte riktigt förstår vad han syftar på? Eller är han bara bitter för att han failar i debattforumet hela tiden? ;p

Jaja, såna här äckliga pubertetstroll är nog det värsta jag vet. Stick är du snäll.

det här handlar fan inte om att jag failar i debattforum hit o dit? det är väl mitt eget fel o inte moderatorernas? nee det här handlar om mer än så

Fresh skrev:
Otroligt lätt att säga det över en dataskärm! Tror du att detta ändrar något eller? Fan om du ska vara så dära kan du gå fram irl och hålla på, för detta är verkligen en av de värsta sakerna jag vet!

Men faktiskt så håller jag med dig! "/

Jag vill ju prata med dom irl, jag sa ju att jag vill ha telenr! men dom är ju fan för fega!

The_new_cake skrev:
Det kommer alltid finnas personer som inte gillar moderatorerna utav olika anledningar. Detta oavsett hur bra moderatorerna är och hur bra de än sköter sitt arbete.

Har du något klagomål på ett beslut som någon/några moderatorer tagit om något kan du enkelt vända dig till administratörerna (Admin och FIQ) eller helt enkelt ta kontakt med någon annan moderator.

mm, men det är ganska svårt, för man blir ju typ bara nobbad, o när man verkligen försöker så anser en del att det är fel o hit o dit, man blir ju galen! man skulle starta ett spelforum där man går till ett ställe o diskuterar m varan ist för att allt skulle ske bakom en skärm.

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

28/03 -11 16:15 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

ravirento: Om du har något klagomål på någon moderator och kontaktar en administratör så antar jag att dessa har som standard att hålla ditt namn skyddat, och inte berätta varifrån klagomålen kommit om det inte blir absolut nödvändigt. Om inte annat så kan du alltid be administratören att hålla ditt namn skyddat, eller be någon annan att ha din talan (det vill säga någon mellanpart mellan dig och moderatorerna/administratörerna). Bör observeras att det sistnämnda inte är att rekommendera.

Förövrigt är jag beredd att hålla med dig om att moderatorerna på denna sida är väldigt känslokalla till jämförelse med andra webbsidor som man besöker, men jag ser inte det som något negativt. Snarare tvärtom, det är ett sätt för dem att hålla sig neutrala och se till att alla bedöms på samma sätt, vilket är ett problem på en del andra ställen.

28/03 -11 16:46 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

ravirento skrev:
Jag vill ju prata med dom irl, jag sa ju att jag vill ha telenr! men dom är ju fan för fega!

Om du vill prata med någon hjälp/moderator irl så kan man ladda ner Skype. Tyvärr så ger vi inte ut vårat telefonnummer bara sådär.

Watch Symphogear

28/03 -11 19:01 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

ravirento skrev:
du, jag har fan försökt, alldeles för många ggr för att jag ska behöva göra det ytterligare en gång! men som sagt, de är ju en aaaaning tröga...


Jag har då aldrig sett någon konstruktiv kritik från dig via PM eller något annat, inte en enda gång, och jag misstänker att du inte heller kontaktat någon annan moderator om saken.
Om du har klagomål om moderatorer eller vet om något som bör förbättras, så går det utmärkt att prata med oss.
Vad är det som är så fel som vi inte rättar till?

ravirento skrev:
nee det här handlar om mer än så


Men vad handlar det om då?
Det är väldigt svårt att rätta till sig om du inte säger något som är fel, hittills verkar din "kritik" vara begränsad till att kalla oss idioter, och det är inte så konstruktivt, vet du.

ravirento skrev:
Jag vill ju prata med dom irl, jag sa ju att jag vill ha telenr! men dom är ju fan för fega!


Återigen så har du aldrig bett mig om mitt nummer, och jag tvivlar på att du bett någon annan heller.
Men som sagt, vill du tala med mig så kan du gärna få min skype, PMa om du är intresserad.

ravirento skrev:
mm, men det är ganska svårt, för man blir ju typ bara nobbad


Du är välkommen att kontakta mig på valfritt sätt, jag lovar att inte nobba dig.
Om du berättar vem som nobbat dig angående vad och varför så kan vi säkert dessutom reda ut allt angående dina eventuella klagomål.

Stekaren skrev:
Tycker bara att de inte verkar mänskliga då de inte vågar visa vad de själva tycker i de flesta fall, kollar man på ungdomar.se eller på flashback så är modsen roliga som fan, här är de som robotar typ, hehe


Om vi alltid skulle säga vad vi tycker skulle det bara ge dålig stämning här på forumet.
Om jag varenda gång jag modererar skulle säga vad jag tycker om dina inlägg, ptja...

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

28/03 -11 21:07 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg

Har aldrig fått något PM eller någon förfrågan av dig, som du antyder så starkt. Med tanke på tidigare inlägg så verkar inte heller någon annan moderator ha fått något slags meddelande av dig. Skicka gärna ett PM om du har något att säga, vilket du uppenbarligen har men verkar ha svårt att nå fram med.

Kabala
Kabala                     
                                                  

29/03 -11 01:13 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

ravirento skrev:
mm, men det är ganska svårt, för man blir ju typ bara nobbad, o när man verkligen försöker så anser en del att det är fel o hit o dit, man blir ju galen! man skulle starta ett spelforum där man går till ett ställe o diskuterar m varan ist för att allt skulle ske bakom en skärm.

Kollade igenom min PM-låda lite snabbt bara så jag inte skulle vara alltför ute och cyklar, men jag har då inte fått någon konstruktiv kritik från dig, eller någon alls för den delen...

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

29/03 -11 09:24 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Sisst någon admin/moderator gav ut sitt telefon nummer vad jag vet, blev hon uppringd mitt i natten flera gånger irad.

Citera för svar!

29/03 -11 09:30 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

xelander skrev:
Sisst någon admin/moderator gav ut sitt telefon nummer vad jag vet, blev hon uppringd mitt i natten flera gånger irad.

Det var ViceAdmin som blev uppringd. Detta hände under sommaren 2006.

Watch Symphogear

29/03 -11 12:02 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Goten_ssj3 skrev:
xelander skrev:
Sisst någon admin/moderator gav ut sitt telefon nummer vad jag vet, blev hon uppringd mitt i natten flera gånger irad.

Det var ViceAdmin som blev uppringd. Detta hände under sommaren 2006.

Det var inte omöjligt, men var det så länge sen? :o

Citera för svar!

29/03 -11 20:53 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Malia skrev:
Har aldrig fått något PM eller någon förfrågan av dig, som du antyder så starkt. Med tanke på tidigare inlägg så verkar inte heller någon annan moderator ha fått något slags meddelande av dig. Skicka gärna ett PM om du har något att säga, vilket du uppenbarligen har men verkar ha svårt att nå fram med.

Okej, jag ska göra detta klart och tydligt. Det här är en hemsida som drivs för att medlemmar ska skicka in diverse tips och tricks för att hjälp andra medlemmar att ta sig framåt i sina spel. Man ska kunna söka i ett register för att kunna hitta så kallade fusk. Är det rätt än så länge? Avgiften för hemsidan är gratis och det är således gratis att skicka in fusk och det görs av egen vilja. Min, personliga vilja med detta, är att jag tycker att det är kul att skriva, konstruera, spela TV-spel och framför allt hjälpa andra som älskar spel! OM nu denna hemsida fungerade hade ju det gått, men tyvärr så gör den ju inte riktigt det. Jag vid olika tillfällen försökt att sammanställa och skicka in ganska många fusk, men av olika anledningar blivit icke godkänd på dessa. Oftast handlar det om att jag skickar in för många samtidigt och att jag kopierar från andra hemsidor.

För det första vill jag säga att jag INTE skickar in mycket fusk samtidigt bara för att få XP. XP är för mig helt irrelevant, eftersom det inte på något sätt är till någon praktisk nytta, förutom att det lockar andra som bryr sig om XP, eller att man bara känner sig bra för att man har mycket XP. För det andra så tycker jag att moderatorerna måste förstå att i princip ALLA koder och alla buggar och diverse annat som skickas in är just kopierade från andra ställen. För poängen med koder är ju att företagen vill vinna mer pengar på sina spel. Alltså släpper de ett spel, låter folk njuta av det en månad eller två. När det sedan börjar bli mindre aktuellt läcker de ut koder till några personer som sedan sprider dessa vidare för att på det sättet få folk att börja vilja spela spelet igen fast med fusk och på detta sätt tjänar de mer pengar. Alltså så är det ju den enda möjlighet att få fram koder, man sitter ju inte och provar sig fram i några veckor tills man hittar en kod som fungerar! Dessutom så är ju medlemmarna på denna sida "gratisarbetare". Vi ger hemsidan fusk och får som belöning att hemsidan finns och uppdateras. Således ser jag INGET problem med att få in mera fusk, bygga på lagret av dem och på så sätt kanske få mera användare. Dessutom så sitter jag ibland och sammanställer flera fusk och recensioner i Word i någon vecka som jag sedan skickar in samtidigt. Så med denna konstruktiva kritik menar jag att "kopieringsregeln" och "skicka-in-många-fusk-samtidigt-regeln" borde bli lite mindre hårda, eftersom hemsidan vinner på det själva. Detta handlar alltså om hemsidans eget bästa, en bra teknik till att driva en bra hemsida och fler fusk till medlemmarna!

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

29/03 -11 23:02 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

ravirento skrev:
För det första vill jag säga att jag INTE skickar in mycket fusk samtidigt bara för att få XP. XP är för mig helt irrelevant, eftersom det inte på något sätt är till någon praktisk nytta, förutom att det lockar andra som bryr sig om XP, eller att man bara känner sig bra för att man har mycket XP.

Tror inte att dina fusk blir nekade endast för att du skickar in många åt gången. Då är det mer sannolikt att de blir nekade för att de är slarvigt skrivna eller helt enkelt är för korta/inte tillräckligt hjälpande. Vi skulle aldrig neka en medlems fusk endast för att medlemmen skickar in flera stycken.


För det andra så tycker jag att moderatorerna måste förstå att i princip ALLA koder och alla buggar och diverse annat som skickas in är just kopierade från andra ställen. För poängen med koder är ju att företagen vill vinna mer pengar på sina spel. Alltså släpper de ett spel, låter folk njuta av det en månad eller två. När det sedan börjar bli mindre aktuellt läcker de ut koder till några personer som sedan sprider dessa vidare för att på det sättet få folk att börja vilja spela spelet igen fast med fusk och på detta sätt tjänar de mer pengar. Alltså så är det ju den enda möjlighet att få fram koder, man sitter ju inte och provar sig fram i några veckor tills man hittar en kod som fungerar! Dessutom så är ju medlemmarna på denna sida "gratisarbetare". Vi ger hemsidan fusk och får som belöning att hemsidan finns och uppdateras. Således ser jag INGET problem med att få in mera fusk, bygga på lagret av dem och på så sätt kanske få mera användare. Dessutom så sitter jag ibland och sammanställer flera fusk och recensioner i Word i någon vecka som jag sedan skickar in samtidigt. Så med denna konstruktiva kritik menar jag att "kopieringsregeln" och "skicka-in-många-fusk-samtidigt-regeln" borde bli lite mindre hårda, eftersom hemsidan vinner på det själva. Detta handlar alltså om hemsidans eget bästa, en bra teknik till att driva en bra hemsida och fler fusk till medlemmarna!

Orkar inte sitta och kommentera vissa delar i taget, så vi tar allt lite snabbt ändå.

För det första kan man få tag i fuskkoder genom att kolla spelens kodning osv. Tror inte det är speciellt många speltillverkare som VILL att spelarna ska fuska. Det där vet jag inte var du har fått det ifrån (är inte säker inom detta ämne, men jag betvivlar starkt att speltillverkarna ger ut fuskkoderna bara sådär).

För det andra godkänner inte bara moderatorerna spel, recensioner och fusk. Helt ärligt tror jag inte de godkänner mycket alls jämfört med oss hjälpmoderatorer. De har ett forum att ta hand om, och lite mer utöver det. Så att gå på moderatorerna känns lite fel.

Sedan måste jag fråga: Varför tar du det här i forumet, och varför ger du dig på samtliga moderatorer, när du uppenbarligen inte ens diskuterat med någon utav oss via meddelanden tidigare. Anser du att ett fusk/en recension/ett spel har blivit felbedömt är du mer än välkommen att fråga den som gick igenom ditt fusk via meddelande. Jag lovar att om du skickar en trevligt ställd fråga får du garanterat ett trevligt och förklarande svar tillbaka. Samtliga av oss (hjälp)moderatorer är villiga att svara på dina frågor och funderingar via meddelande.

En annan sak är att du visserligen inte har stor koll på hur vi validerar. Vi tar bort dåligt skrivna, kopierade, oförståeliga, påhittade, redan existerande, onödigt inskickade samt otillåtna fusk/recensioner/spel från listorna (jag har nästan garanterat inte skrivit allt, men typ sådär). Anledningen till detta är för att följa lagar, hålla en god standard på Fuska.nu (för att inte halka efter andra spelfusksidor) samt göra det så enkelt och bekvämt som möjligt för er medlemmar.

Kopierade fusk tas bort utav en anledning: upphovsrättslagarna. Vi får, enligt lag, inte lägga upp kopierad skrift på sidan. Skrivs någonting däremot om räknas det inte längre som kopiering.

Läs mer om upphovsrättslagen här: 1960:729

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

30/03 -11 17:13 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg


eftersom hemsidan vinner på det själva. Detta handlar alltså om hemsidans eget bästa, en bra teknik till att driva en bra hemsida och fler fusk till medlemmarna!

jag undrar om sidans ägare säger samma sak när de blir stämda för att deras medlemmar bryter mot upphovsrättslagen.

Är det verkligen så svårt att förstå varför det inte är tillåtet att kopiera rakt av? Hundratals medlemmar har tidigare klarat av att skicka in fusk (även innehållande koder) utan att kopiera andras arbeten. Varför funkar inte det för dig?

Hur är detta en anledning till att kalla modsen för idioter? Som jag ser det är det bara du som inte lärt dig att läsa regler.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar