Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



iPhone 4 eller HTC Desire HD?

19/02 -11 09:26 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Har du inte funderad på en Android telfon då? Typ Galaxy S eller nått? Dem är faktiskt bra. Nästan exact som Iphone minus designen.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

19/02 -11 10:40 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Men hur stränga är Apple och HTC? Vet att allt är låst till App Store eller vad det heter på båda mobilerna. Men kan man föra över musik osv från datorn lätt?

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

19/02 -11 13:42 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

jonathan_94 skrev:
Men hur stränga är Apple och HTC? Vet att allt är låst till App Store eller vad det heter på båda mobilerna. Men kan man föra över musik osv från datorn lätt?

Japp.

Dock är iTunes inte kul att ha och göra med överhuvudtaget. Så sätt är det enklare att föra över filer till en Android.

Tonight's the night.

19/02 -11 18:06 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
jonathan_94 skrev:
Men hur stränga är Apple och HTC? Vet att allt är låst till App Store eller vad det heter på båda mobilerna. Men kan man föra över musik osv från datorn lätt?

Japp.

Dock är iTunes inte kul att ha och göra med överhuvudtaget. Så sätt är det enklare att föra över filer till en Android.

Vad är det som gör iTunes så tråkigt att ha att göra med?

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

19/02 -11 18:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

HD'n visar HD (uppenbart med tanke på namnet) vilket jag inte tror iPhone gör. Jag tycker att HD'n är mest prisvärd. Definitivt.


Men vill du tjäna en tusenlapp till, köp en Desire.


EDIT:


Min personliga uppfattning om HTC-mobiler är att de är plastiga.

Det tycker jag är mycket bättre än att ha en telefon som är så ömtålig att den har gått sönder när folk lagt ned den på sitt skrivbord för att den har GLAS PÅ BAKSIDAN! Fruktansvärt onödigt och opraktiskt. Bevisar bara att Apple satsar på utseende mer än funktionalitet.


Det betyder bl.a. att man inte kan använda sin iPhone med vantar på, medans man kan det med sin DHD.

Rätt skönt att inte behöva ta av sig vantarna i -15. Vi bor faktiskt i Sverige.

7 år på fuska.nu

19/02 -11 18:46 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Minns att jag såg på nyheterna att iPhone 4 hade fått sprucket glas i det kalla vädret. Men glas på baksidan är ju som sagt bara snyggt. Och tappar man glas går det sönder (eller spricker i detta fall).

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

19/02 -11 20:43 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

jonathan_94 skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
jonathan_94 skrev:
Men hur stränga är Apple och HTC? Vet att allt är låst till App Store eller vad det heter på båda mobilerna. Men kan man föra över musik osv från datorn lätt?

Japp.

Dock är iTunes inte kul att ha och göra med överhuvudtaget. Så sätt är det enklare att föra över filer till en Android.

Vad är det som gör iTunes så tråkigt att ha att göra med?

Vissa älskar det, andra hatar det.

Bäst är ifall du börjar använda det själv, så att du kan bilda din egna uppfattning. Det jag hatar mest med det är att den praktiskt taget vägrar lägga till filformat som den inte känner igen i biblioteket.

Apower skrev:
HD'n visar HD (uppenbart med tanke på namnet) vilket jag inte tror iPhone gör. Jag tycker att HD'n är mest prisvärd. Definitivt.


Men vill du tjäna en tusenlapp till, köp en Desire

Båda mobilerna kan spela in i HD.

Dock är tillägget "HD" bara ett marknadsföringsjippo som ska locka fler kunder.

Apower skrev:
EDIT:

Min personliga uppfattning om HTC-mobiler är att de är plastiga.

Det tycker jag är mycket bättre än att ha en telefon som är så ömtålig att den har gått sönder när folk lagt ned den på sitt skrivbord för att den har GLAS PÅ BAKSIDAN! Fruktansvärt onödigt och opraktiskt. Bevisar bara att Apple satsar på utseende mer än funktionalitet.

Hellre en mobil som kan känna kvalitén lång väg än en mobil som är plastig.

Design säljer, det är ingen tvekan om den saken. Om man studerar återförsäljarnas säljningsstatistik på mobiltelefoner hamnar iPhone högt upp.

Sen är det deras eget fel att de inte vårdar sin mobil, en mobil som många vet är mycket mer ömtålig än andra. Sen att Apple "begår" falsk marknadsföring när de säger att iPhone 4 är mycket mer tålig än iPhone 3GS kan man ju diskutera.

Själv kör jag med både skärmskydd och silikonskydd till min iPhone. Har tappat den 1 gång i golvet när den hade ett hårt skal, kom upp igen utan en skråma.

Apower skrev:

Det betyder bl.a. att man inte kan använda sin iPhone med vantar på, medans man kan det med sin DHD.

Rätt skönt att inte behöva ta av sig vantarna i -15. Vi bor faktiskt i Sverige.

Har inte sagt att det är en dålig sak. Det är faktiskt en sak som jag själv saknar ibland då jag hade en HTC Hero innan.

Om jag inte minns fel så är kapacitiva skärmar dyrare än resistiva. Eller om det var så att Apple har patent på det, inte helt hundra.

btw, CITERA RÄTT.

jonathan_94 skrev:
Minns att jag såg på nyheterna att iPhone 4 hade fått sprucket glas i det kalla vädret. Men glas på baksidan är ju som sagt bara snyggt. Och tappar man glas går det sönder (eller spricker i detta fall).

Nja, det vet jag inget om. Glaset spricker inte själmant av kylan, utan ifall man tappar den från tillräckligt hög höjd.

Tonight's the night.

19/02 -11 21:58 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
btw, CITERA RÄTT.

Du vill att jag skriver ditt namn. Vet du vad, det är mycket enklare att göra såhär när man vill ha ut smådelar, och det tar rätt mycket längre tid om man skriver namn som innehåller versaler och gemener huller om buller. Framförallt när man inte kan det utantill.




Hellre en mobil som kan känna kvalitén lång väg än en mobil som är plastig

Men, är det värt det när glaset går sönder?



Design säljer, det är ingen tvekan om den saken. Om man studerar återförsäljarnas säljningsstatistik på mobiltelefoner hamnar iPhone högt upp.

Japp, det stämmer. Jag var på Elgiganten för en månad sedan och köpte min Desire. iPhone sålde bra. Den var också överlägset mest inlämnad. HTC Desire däremot hade väldigt bra siffror på den statistiken.


Båda mobilerna kan spela in i HD.

Jag var rätt (förlåt, väldigt) tydlig med att jag menade skärmen och inte kameran.



Själv kör jag med både skärmskydd och silikonskydd till min iPhone. Har tappat den 1 gång i golvet när den hade ett hårt skal, kom upp igen utan en skråma.

Jag med till min telefon, men det har nästan blivit ett krav till iPhone att man ska ha för att den ska hålla. Extrakostnad där, definitivt. Säg inte att man inte behöver om man är rädd om den, det är störtlöjligt att gå runt med mobilen i ett smyckeskrin.

7 år på fuska.nu

19/02 -11 22:18 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
btw, CITERA RÄTT.

Du vill att jag skriver ditt namn. Vet du vad, det är mycket enklare att göra såhär när man vill ha ut smådelar, och det tar rätt mycket längre tid om man skriver namn som innehåller versaler och gemener huller om buller. Framförallt när man inte kan det utantill.

Det finns en alldeles utmärkt kortkommande som kallas copy, CTRL + C. Sedan är det bara att pastea, CTRL + V.

Det tar mig strax upp emot en minut för mig att fixa citeringen så att jag snabbt och lätt kan citera de delar jag vill ha.

Apower skrev:


Hellre en mobil som kan känna kvalitén lång väg än en mobil som är plastig

Men, är det värt det när glaset går sönder?

Är man oförsiktig och valt att inte köpa ett skydd får man helt enkelt skylla sig själv.

Apower skrev:


Design säljer, det är ingen tvekan om den saken. Om man studerar återförsäljarnas säljningsstatistik på mobiltelefoner hamnar iPhone högt upp.

Japp, det stämmer. Jag var på Elgiganten för en månad sedan och köpte min Desire. iPhone sålde bra. Den var också överlägset mest inlämnad. HTC Desire däremot hade väldigt bra siffror på den statistiken.

Eftersom du inte specificerar vilken iPhone du menar, utgår jag ifrån att jag kan dra in iPhone 3GS här.

I samband med lanseringen av iPhone 4 gick väldigt många iPhone 3GS mystiskt i sönder. Många ville hellre ha den nya iPhonen och därför som folk fortfarande försöker lämna in sina gamla iPhones för att kunna få den nya.

Apower skrev:

Båda mobilerna kan spela in i HD.

Jag var rätt (förlåt, väldigt) tydlig med att jag menade skärmen och inte kameran.

Hur förklarar du då att iPhone har både bättre skärm och högre upplösning än DHD?

Apower skrev:


Själv kör jag med både skärmskydd och silikonskydd till min iPhone. Har tappat den 1 gång i golvet när den hade ett hårt skal, kom upp igen utan en skråma.

Jag med till min telefon, men det har nästan blivit ett krav till iPhone att man ska ha för att den ska hålla. Extrakostnad där, definitivt. Säg inte att man inte behöver om man är rädd om den, det är störtlöjligt att gå runt med mobilen i ett smyckeskrin.


Skydd är ett krav till ALLA nyare touch-mobiler, inte bara iPhone. Som jag redan sagt är iPhone mer ömtålig än vad andra mobiler är och skydd bör man utan tvekan ha ifall man håller sin mobil kär.

Har en klasskompis som köpte sin iPhone några veckor innan mig. Det tog ungefär tre dagar innan hon hade fått en grov spricka som gick från den vänstra kanten till den högra kanten. Ändå hade jag sagt till henne att köpa skydd fort som fan, dessvärre lyssnade hon inte på mig.

Min andra mobil jag hade köpte jag år 2004, en SE K700i som jag inte bytte ut förrän år 2010. Jag var överlag väldigt försiktig med den och den såg så gott som ny ut när jag bytte mobil.

Kan ju även passa på att lägga till att jag köpte min iPod samma år (2004). Ganska fort insåg jag att ett skydd är att föredra till den och sprang därför och köpte mig ett till den (mobilen behövde aldrig något skydd). 6 år senare så ser även denna iPod så gott som ny ut när jag plockar ur den ur sitt heltäckande skydd/skal.

Jag gjorde precis likadant när jag fick min HTC Hero år 2010, sprang och köpte mig ett skydd. Repor är det värsta jag vet och är en sån sak som inte går att fixa, utan endast förebygga (med hjälp av skydd).

Det jag vill säga är att skydd förlänger livslängden och ökar andrahandsvärdet. Det finns knappt någon elektronisk produkt längre som man väljer att INTE köpa ett skydd till. Jag tror inte jag har en enda portabel, elektronisk produkt som jag INTE har någon form av skydd till.

Tonight's the night.

20/02 -11 08:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787


Om jag inte minns helt fel har iPhone kapacitiv skärm medans DHD kör med resistiv.



DHD har också kapacitiv skärm.

Till TS, kameralinsen på DHD sticker ut ganska mycket cirka 2-3mm, men det är inte något stort problem tror jag...

20/02 -11 10:32 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det finns en alldeles utmärkt kortkommande som kallas copy, CTRL + C. Sedan är det bara att pastea, CTRL + V.

Vad tror du jag använder för texten? Tror du jag skriver den för hand? Förlåt men, HA-HA!


Skydd är ett krav till ALLA nyare touch-mobiler, inte bara iPhone. Som jag redan sagt är iPhone mer ömtålig än vad andra mobiler är och skydd bör man utan tvekan ha ifall man håller sin mobil kär.

Då sammanfattar vi det: Det kostar 500:- extra med iPhone för du måste köpa skydd. Till HTC krävs inte det på samma sätt, tycker jag, men jag köpte skydd ändå. Men det gick utmärkt det två dagarna utan.


Eftersom du inte specificerar vilken iPhone du menar, utgår jag ifrån att jag kan dra in iPhone 3GS här.

Jag ber om ursäkt, jag syftade givetvis på fyran.


Är man oförsiktig och valt att inte köpa ett skydd får man helt enkelt skylla sig själv.

Men tror du att hela svenska folket är så tekniska så att de fattar det? För alla som köper iPhone är inte tekniska. Hur ska alla förstå att man behöver skydd? Står det? Nej, det står bara att den är tåligare än någonsin. Det ökar inte chanserna för att man köper skydd.
alla heter inte Joy_Boy och är tekniska, det måste du förstå. Det är ytterst få som är tekniska.

7 år på fuska.nu

20/02 -11 11:23 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Skulle ni kunna ge mig lite teknisk info om mobilerna så man kan jämföra.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

20/02 -11 11:35 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Det finns en alldeles utmärkt kortkommande som kallas copy, CTRL + C. Sedan är det bara att pastea, CTRL + V.

Vad tror du jag använder för texten? Tror du jag skriver den för hand? Förlåt men, HA-HA!

Om du har så stora problem med att citera rätt så kan man nästan tro det.

Och nu gjorde du samma fel igen...

Apower skrev:

Skydd är ett krav till ALLA nyare touch-mobiler, inte bara iPhone. Som jag redan sagt är iPhone mer ömtålig än vad andra mobiler är och skydd bör man utan tvekan ha ifall man håller sin mobil kär.

Då sammanfattar vi det: Det kostar 500:- extra med iPhone för du måste köpa skydd. Till HTC krävs inte det på samma sätt, tycker jag, men jag köpte skydd ändå. Men det gick utmärkt det två dagarna utan.

500:- extra? Ett bra skal/skydd går på strax över 100:-. Mitt senaste skydd som jag köpte kostade 129:- om jag inte minns fel.

Apower skrev:

Eftersom du inte specificerar vilken iPhone du menar, utgår jag ifrån att jag kan dra in iPhone 3GS här.

Jag ber om ursäkt, jag syftade givetvis på fyran.

Det var inte självfallet. Du drog själv in vanliga Desire förut, när det enbart hade varit snack om Desire HD.

u c wat i did der?
JoY_BoY_94 skrev:
Du drog själv in vanliga Desire förut

DET DÄR kallas att specificera sig, något du kanske borde träna på?

Apower skrev:

Är man oförsiktig och valt att inte köpa ett skydd får man helt enkelt skylla sig själv.

Men tror du att hela svenska folket är så tekniska så att de fattar det? För alla som köper iPhone är inte tekniska. Hur ska alla förstå att man behöver skydd? Står det? Nej, det står bara att den är tåligare än någonsin. Det ökar inte chanserna för att man köper skydd.
alla heter inte Joy_Boy och är tekniska, det måste du förstå. Det är ytterst få som är tekniska.

Ett mobilköp är ett ypperligt tillfälle för återförsäljare att försöka kränga på ett skydd också - och tjäna ännu mer pengar. Det är inte mitt problem ifall återförsäljarna inte väljer att berätta om detta. Sen behöver man inte vara teknisk för att förstå att elektroniska prylar är ömtåliga och alla portabla, i de flesta fall behöver ett skydd.

Tåligare än någonsin? Det står bara att den är tåligare än föregående iPhones, ingenting om andra mobiler.

Tonight's the night.

20/02 -11 12:11 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Om du har så stora problem med att citera rätt så kan man nästan tro det.

Och nu gjorde du samma fel igen...

Jag har citerat såhär i fyra år, och nu börjar du klaga. Att jag inte skriver ditt namn, är det så viktigt?


Om du har så stora problem med att citera rätt så kan man nästan tro det.

Tsss.


500:- extra? Ett bra skal/skydd går på strax över 100:-. Mitt senaste skydd som jag köpte kostade 129:- om jag inte minns fel.

Njaa. Ett till fyran går på runt 200 kr. Ska man också ha skydsplast har vi en kostnad på 149 kr till vilket blir 349:-. Men detta håller ju inte i alla evighet, i alla fall inte skyddsplasten som man gärna byter ut efter ett halvår/år.



Det var inte självfallet. Du drog själv in vanliga Desire förut, när det enbart hade varit snack om Desire HD.

Förlåt, men det finns ingenting som hindrar mig från det och jag var otroligt tydlig då.


DET DÄR kallas att specificera sig, något du kanske borde träna på?

Nej, det borde jag inte. Själv?



u c wat i did der?

y I c wat u did der



Tåligare än någonsin? Det står bara att den är tåligare än föregående iPhones, ingenting om andra mobiler.

Och vad ändrar det? När man säger att den är tåligare än föregående modeller blir man bestört när den är mest inlämnad.


Sen behöver man inte vara teknisk för att förstå att elektroniska prylar är ömtåliga och alla portabla, i de flesta fall behöver ett skydd.

Förlåt, men jo, man behöver i alla fall ha en någorlunda förståelse för teknik. Och det varierar mellan generation och person.
Och nej, alla som köper iPhone förstår sig inte på teknik. Den lockar fashionistas också.

7 år på fuska.nu

20/02 -11 13:28 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Om du har så stora problem med att citera rätt så kan man nästan tro det.

Och nu gjorde du samma fel igen...

Jag har citerat såhär i fyra år, och nu börjar du klaga. Att jag inte skriver ditt namn, är det så viktigt?

Det var innan "citerade inlägg" kom i samband med v5. När det dessutom var jag som föreslog det för FIQ så känner jag mig skyldig till att se till så att andra använder sig av det.

Apower skrev:

500:- extra? Ett bra skal/skydd går på strax över 100:-. Mitt senaste skydd som jag köpte kostade 129:- om jag inte minns fel.

Njaa. Ett till fyran går på runt 200 kr. Ska man också ha skydsplast har vi en kostnad på 149 kr till vilket blir 349:-. Men detta håller ju inte i alla evighet, i alla fall inte skyddsplasten som man gärna byter ut efter ett halvår/år.

Har du problem med synen?

Jag skrev precis att jag köpte mitt skydd för 129:- och då INGICK även ett skärmskydd. Inte nog med det, det ingår dessutom TVÅ STYCKEN skärmskydd - så att man kan byta när man känner att det första börjar bli slitet.

Apower skrev:


Det var inte självfallet. Du drog själv in vanliga Desire förut, när det enbart hade varit snack om Desire HD.

Förlåt, men det finns ingenting som hindrar mig från det och jag var otroligt tydlig då.

Själva TOPICEN hindrar dig från det.

TS överväger inte ens att köpa Desire och ändå börjar du tala om den?

Apower skrev:

DET DÄR kallas att specificera sig, något du kanske borde träna på?

Nej, det borde jag inte. Själv?

Du specificerar dig inte när du talar om "iPhone". Hur ska jag veta ifall du talar om 3GS, 4 eller 5?

5 är uteslutet eftersom den inte kan lämnas in förtillfället, då den ännu inte har släppts. Så då återstår 3GS och 4, som båda kan lämnas in.

Apower skrev:


u c wat i did der?

y I c wat u did der

Det tvivlar jag på, du verkar uppenbarligen har problem med synen.

Apower skrev:


Tåligare än någonsin? Det står bara att den är tåligare än föregående iPhones, ingenting om andra mobiler.

Och vad ändrar det? När man säger att den är tåligare än föregående modeller blir man bestört när den är mest inlämnad.

"Tåligare" kan syfta på många saker. Nu har jag inga belägg för detta förtillfället, men jag har för mig att glaset är  mer tålig mot repor och är på så sätt "tåligare".

Därmed inget snack om att glaset kan spricka ifall man tappar den i backen.

Sen borde du veta att detta inte är något nytt, glaset sprack på den gamla 3GS också - dock på framsidan.

Apower skrev:

Sen behöver man inte vara teknisk för att förstå att elektroniska prylar är ömtåliga och alla portabla, i de flesta fall behöver ett skydd.

Förlåt, men jo, man behöver i alla fall ha en någorlunda förståelse för teknik. Och det varierar mellan generation och person.
Och nej, alla som köper iPhone förstår sig inte på teknik. Den lockar fashionistas också.

Vem, vid sina sinnes fulla bruk går och köper sig en iPhone som pensionär om man inte har någon som helst koll på teknik?

INGEN.
Skulle en pensionär köpa sig en iPhone så skulle han/hon ha en gnutta teknikkoll.

Min mamma är otroligt oteknisk, förstår i princip ingenting om tekniska prylar. Men till och med hon förstår att skydd är nödvändigt till de flesta elektroniska prylar. Om hon har förstått det, så förstår ALLA det.



Dessutom har du inte svarat på min fråga.
JoY_BoY_94 skrev:
Hur förklarar du då att iPhone har både bättre skärm och högre upplösning än DHD?




Wilder787 skrev:

Om jag inte minns helt fel har iPhone kapacitiv skärm medans DHD kör med resistiv.



DHD har också kapacitiv skärm.

Där ser man, fel av mig. Har dock för mig att de tidigare modellerna har resistiv skärm, trodde att det var likadant med DHD.

jonathan_94 skrev:
Skulle ni kunna ge mig lite teknisk info om mobilerna så man kan jämföra.

http://yasirimran.blogspot.com/2011/0...

Där har du också en del saker bra saker och dåliga saker med båda telefonerna. Tänk på att vissa saker är mjukvarurelaterat och går att fixa med en app (både iPhone 4 och DHD).

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar