Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fable - Lost Chapters fel D:

12/02 -11 12:22 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Tjabba! Har nyligen köpt Fable: Lost Chapters då Fable 3 kom ut och jag började sakna detta underbara spel som jag haft förut på en lite äldre och sämre dator.

Anyhow, efter att jag installerat det och väljer att starta det så ändras upplösningen/färgerna i windows till spelläge, men spelet startar aldrig. Dock står det kvar i aktivitetshanteraren på processer, men inget fönster (eller något annat för den delen) som gör det möjligt att köra spelet kommer fram och får inga ljud heller. Ingenting kommer fram helt enkelt fast det står att det är igång under processer.
Har testat det mesta, att uppdatera mina drivrutiner och kollat så att dom är kompitibla med Fable (och det är dom), jag har kört det som administratör, kört den i kompitablitetsläge för en mängd olika Windows-versioner och försökt ändra prioriteten till Realtime (vilket dock inte går då jag får "Åtkommst nekad, kunde inte ändra prioritet" eller något liknande fast jag kör som administratör).

Och har Windows 7, 64-bit version men under processer står det "Fable.exe32*" eller något, betyder det att Fable kanske inte är kompitabelt med en 64-bit version av Windows 7 för att man behöver ha 32-bit eller något? :(

skulle bli VÄLDIGT tacksam för hjälp :)



"Death is the beginning of immortality.."

19/02 -11 11:25 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

bump snälla? D:

"Death is the beginning of immortality.."

19/02 -11 12:46 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Vilken version av Windows 7 har du?

Troligtvis beror det på att spelet är så gammalt och inte klarar av att köras på en 64-bitars OS - precis som du säger.

Har du Windows 7 Professional kan du köra spelet i XP-mode, vilket skulle kunna fungera.

Annars får du helt enkelt ta och testa på en annan dator, som har XP och 32-bitars OS.

Tonight's the night.

20/02 -11 10:49 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Jao har testat köra på alla tre olika XP-kompitiblationslägena, men vägrar ändå att funka. Vet dock inte vilken version jag har, trore är Home Premium :p

Aoo funkar på en kompis' bärbara 32-bits Windows 7, testade igår.
Nåja, då får jag väl bara vänta på Fable 3 till PC, för det orde ju garanterat funka då det är nytt. Tack för hjälpen ;D

"Death is the beginning of immortality.."


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar