Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



hjälp med koder i en trainer

09/02 -11 17:16 yeehaa91

yeehaa91

971 XP 88 inlägg

Ja, som i rubriken, så behöver jag hjälp med några koder som ska vara i en trainer för spelet Murloc: Stranglethorn Fever. Jag gör den i VB 2008. Jag behöver veta hur man ändrar: Talent Points, STR, STM, INT, AGI. Jag vet att man skriver "Call Game.SetVariable("???", TextBox1.Text). De fråge som är i fet text är det jag behöver hjälp med. Om det är nåt ni inte förstår, bara skriv det.



Signatur. Detta är en liten hälsning som kommer
dyka upp under dina foruminlägg och meddelande.
Denna säger hej =P

16/02 -11 20:02 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Kanske är detta till någon hjälp:
http://www.youtube.com/watch?v=zVA5qA...

Vad jag tror ditt problem är, är att du inte vet vad de (lokala) variablerna för spelet heter. Bara för att du fyller i 'STR' istället för '???' så behöver det inte betyda att där finns en variabel i spelet som har namnet 'STR'. Du måste ta reda på hur spelet räknar ut 'STR' och sedan få fram namnet (som det heter i koden, inte i spelet) och fylla i det istället för '???'.

Hoppas det går att förstå.

~ Kigsz ~

2002-2012

04/08 -11 18:23 yeehaa91

yeehaa91

971 XP 88 inlägg

Ja, okej, men hur kan jag kolla vad det står i koden då? För det är det jag ska göra om jag förstått rätt

Signatur. Detta är en liten hälsning som kommer
dyka upp under dina foruminlägg och meddelande.
Denna säger hej =P


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar