Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

02/02 -11 16:20 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Alla nya namnen...jag är överlycklig...


Där har du fel. Anledningen till att dom inte gjorde en remake av Crystal var för att dom aldrig skulle göra det heller. Dom gjorde ingen av Yellow heller.


Fel? Jag gav väl aldrig någon anledning till att Crystal inte fick en remake? Jag påpekade bara att eftersom Crystal (eller Yellow då t.ex) inte fått en remake kan vi inte veta om det blir något eventuellt Pokémon Gray/Grey.

Det där om allt handlar om pengar var halvsarkasm...även om en tredje version faktiskt skulledra in mycket pengar.

I alla fall, än en gång - överlycklig över att vi fått alla nya namn på en gång. Ser fram emot att sitta och lära mig drygt 150 namn utantill för att komplettera de andra 493!  :D

Jo, det kan vi. Vi har två bevis:
1. Dom har alltid gjort så. Yellow, Crystal, Emerald och Platinum.
2. Det finns två attacker som inte släppts än som är Kyurem's: Freeze Bolt och Freeze Flare.

Inte svårt att lära sig namnen dock.

Och dom som klagar får ta och lära sig vad det kommer ifrån.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/02 -11 17:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Inser att en remake av en tredje version inte är det samma som en tredje version av ett nytt spel. Så jag tänkte fel, helt enkelt.
Men en tredje version är inte bekräftad än, så jag tänker fortsätta hoppas på att det inte blir någon.

Med "alla nya namn" syftade jag på Pokémonnamnen då...men finns det inte fler "moves" som inte fått internationella namn än? Måste väl vara fler än de två?

Ulgamoth = Volcarona
Shandera = Chandelure

^ LOVE THEM (AND THEIR NEW NAMES)

Namnen Serperior och Emboar, även Pignite, var väl ganska uppenbara...men har de inte funnits ute ganska länge? Har fansen haft något inflytande på namnen?  :D

05/02 -11 09:52 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Inser att en remake av en tredje version inte är det samma som en tredje version av ett nytt spel. Så jag tänkte fel, helt enkelt.
Men en tredje version är inte bekräftad än, så jag tänker fortsätta hoppas på att det inte blir någon.

Med "alla nya namn" syftade jag på Pokémonnamnen då...men finns det inte fler "moves" som inte fått internationella namn än? Måste väl vara fler än de två?

Ulgamoth = Volcarona
Shandera = Chandelure

^ LOVE THEM (AND THEIR NEW NAMES)

Namnen Serperior och Emboar, även Pignite, var väl ganska uppenbara...men har de inte funnits ute ganska länge? Har fansen haft något inflytande på namnen?  :D

Bara Pignite. Och det var ett fanname för Tepig. Emboar är ju samma som det japanska och Serperior är helt nytt. Smugleaf och Wotter var dom andra två.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/02 -11 10:03 azurill

azurill

368 XP 141 inlägg

Elektross var ju supercool <3  8)  :D  :)

Hej!  Ånej!

v5 suger!!

06/02 -11 15:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Kan tänka mig att använda Eelektross...men trots en Base Attack på 115 hade jag nog inte gjort det om det inte var för att den inte har några svagheter. Så tänker antagligen alla andra också...Dessutom är Eelektross (och dess pre-evolutions) de första Pokémon utan svagheter som inte är Ghost/Dark.

Man föredrar Base Attack på 115 framför Base Sp.Attack på 105, men urvalet av fysiska Electric-moves är ganska begränsat. Wild Charge är i stort sett det enda alternativet och man tar dessutom recoil av att använda den.

Känns som att jag sitter och analyserar Eelektross nu, även om det brukas gör mycket mer detaljerat...-.-

06/02 -11 16:05 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Kan tänka mig att använda Eelektross...men trots en Base Attack på 115 hade jag nog inte gjort det om det inte var för att den inte har några svagheter. Så tänker antagligen alla andra också...Dessutom är Eelektross (och dess pre-evolutions) de första Pokémon utan svagheter som inte är Ghost/Dark.

Man föredrar Base Attack på 115 framför Base Sp.Attack på 105, men urvalet av fysiska Electric-moves är ganska begränsat. Wild Charge är i stort sett det enda alternativet och man tar dessutom recoil av att använda den.

Känns som att jag sitter och analyserar Eelektross nu, även om det brukas gör mycket mer detaljerat...-.-


Vadå att den inte har några svagheter? det har den ju!

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

06/02 -11 18:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Electric-type Pokémon har bara en svaghet - Ground-type. Eelektross ability är Levitate, som gör den immun mot Ground-type moves! Så Eelektross har inga svagheter, så länge man inte använder Gravity eller ger den en Iron Ball. :D

(Vad hände med smileys i v5?)

07/02 -11 20:13 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Electric-type Pokémon har bara en svaghet - Ground-type. Eelektross ability är Levitate, som gör den immun mot Ground-type moves! Så Eelektross har inga svagheter, så länge man inte använder Gravity eller ger den en Iron Ball. :D

(Vad hände med smileys i v5?)

Tänkte jag inte på! nice!

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

11/02 -11 08:58 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Kan tänka mig att använda Eelektross...men trots en Base Attack på 115 hade jag nog inte gjort det om det inte var för att den inte har några svagheter. Så tänker antagligen alla andra också...Dessutom är Eelektross (och dess pre-evolutions) de första Pokémon utan svagheter som inte är Ghost/Dark.

Man föredrar Base Attack på 115 framför Base Sp.Attack på 105, men urvalet av fysiska Electric-moves är ganska begränsat. Wild Charge är i stort sett det enda alternativet och man tar dessutom recoil av att använda den.

Känns som att jag sitter och analyserar Eelektross nu, även om det brukas gör mycket mer detaljerat...-.-


Några saker:
1. Wild Charge är det bästa han kan ha om man vill gå physical. Recoil är inget man räknar på. Brave Bird används skitmycket.
2. Eelektross används även som Special och Mixed (Coil).

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

11/02 -11 17:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Kommer att köpa både Black och White på releasen, det vill säga den fjärde mars. :)

11/02 -11 20:54 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Hoppas kunna göra det samma...men jag kanske måste spara mina pengar...

Vad fort det har gått...bara några få veckor kvar till spelen kommer ut! Känns som det var igår som världen fick reda på nyheten att den femte generationen av Pokémon var på väg...

Eller egentligen inte...men det har ändå gått fort.

12/02 -11 08:48 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Själv måste jag försöka fylla National Pokédex på White innan releasedagen. Får det ju då och vill ju ha den fylld på japanska först.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

13/02 -11 17:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Lycka till! Själv har jag aldrig fyllt ett National Dex överhuvudtaget...men mitt intresse för Pokémon är större nu än någonsin så den här gången ska jag lyckas! :O Med hjälp av både Black och White + Wi-Fi så ska det gå!

Nyligen dök det upp en artikel på Bulbanews, någon viktig person har sagt ien intervju med en spansk spelsida att eventuella Pokémon Grey/Gray inte kommer att vara på 3DS.

Att säga att Pokémon Grey/Gray inte blir på 3DS är ju samma sak som att säga att det kommer ut ett sådant spel i framtiden fast på DS. Men ingenting verkar vara bekräftat...

Än en gång...vill INTE ha en tredje version till Pokémon Black och White. >_<

22/02 -11 09:45 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Drygt 9 dagar kvar nu (iaf för mig). Ska bli awesome att äntligen fatta vad dom säger. Har lite kvar på Pokédexen nu. Men jag tror knappt jag hinner.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

22/02 -11 11:56 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Har förhandsbokat mina nu så jag får dem nästa fredag :D

~ Aye!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar