Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Byta pokemon

31/01 -11 14:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ultimat_Wolf

Hej, jag har en fråga. Kan man byta pokemon från Fire red mellan Emerald version/sapphire/Ruby?

01/02 -11 09:29 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Du måste ha klarat alla gym inklusive Elite Four och fångat 60 Pokémon. Gå sedan till Prof. Oak och han ger dig en ny Pokédex som kallas "National Pokédex", den ger dig tillgång till att fånga och byta över Pokémon från andra regioner, som Hoen och Jhoto.
Efter att du fått National Pokédex så åker du båt till ö ett och går upp till den stora vulkanen, på höger sida i mitten av vulkanen så står det två Team Rocket personer som pratar om ett hemligt lösenord. När de får syn på dig så ska du vinna en Pokémon-match mot båda två.
När du gjort det så öppnas en ingång in till vulkanens inre del. Där inne ska du flyta några stenar med hjälp av HM Strength, och tillslut hittar du en rubin som kallas "Ruby". Lämna den till mannen som har hand om tidsmaskinen på Pokémoncentret på ö ett.

Nu har du en rubin, det finns totalt två stycken, Ruby och Sapphire!

För att få Sapphire så måste du först få en ny biljett som kallas för "Rainbow Pass". Då har du tillgång till fyra nya öar, fyra, fem, sex och sju.

Sedan minns jag inte riktigt hur man får Sapphire, har för mig att du ska till ö fem och låsa upp en dörr där och sedan ta dig igenom olika gångar på något vis...

Hoppas detta var till hjälp. :P

01/02 -11 13:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ultimat_Wolf

Ja det är till hjälp men min fråga var om jag kan byta pokemon mellan fire red och Rybo vesion med systemkabel??

01/02 -11 13:15 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ultimat_Wolf skrev:
Ja det är till hjälp men min fråga var om jag kan byta pokemon mellan fire red och Rybo vesion med systemkabel??

Om båda spelen har National Dex så går det att byta med en Link Cable.

Coucou

01/02 -11 16:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Fix_d skrev:
Ultimat_Wolf skrev:
Ja det är till hjälp men min fråga var om jag kan byta pokemon mellan fire red och Rybo vesion med systemkabel??

Om båda spelen har National Dex så går det att byta med en Link Cable.

Fel. Pokémon Emerald/Ruby/Sapphire så behöver man inte ha National Pokédex, utan det går att byta redan i början av spelet om man nu skulle vilja. ;)

När det gäller Pokémon LeafGreen och FireRed så behöver man dock Link Cable.

01/02 -11 22:39 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ezlo skrev:
Fix_d skrev:
Ultimat_Wolf skrev:
Ja det är till hjälp men min fråga var om jag kan byta pokemon mellan fire red och Rybo vesion med systemkabel??

Om båda spelen har National Dex så går det att byta med en Link Cable.

Fel. Pokémon Emerald/Ruby/Sapphire så behöver man inte ha National Pokédex, utan det går att byta redan i början av spelet om man nu skulle vilja. ;)

När det gäller Pokémon LeafGreen och FireRed så behöver man dock Link Cable.

Men det går väl inte att byta över Johto-pokémon till E/R/S om man inte har National Dex? Eller jag kanske bara minns fel...

Coucou

02/02 -11 20:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Fix_d skrev:
Ezlo skrev:
Fix_d skrev:
Ultimat_Wolf skrev:
Ja det är till hjälp men min fråga var om jag kan byta pokemon mellan fire red och Rybo vesion med systemkabel??

Om båda spelen har National Dex så går det att byta med en Link Cable.

Fel. Pokémon Emerald/Ruby/Sapphire så behöver man inte ha National Pokédex, utan det går att byta redan i början av spelet om man nu skulle vilja. ;)

När det gäller Pokémon LeafGreen och FireRed så behöver man dock Link Cable.

Men det går väl inte att byta över Johto-pokémon till E/R/S om man inte har National Dex? Eller jag kanske bara minns fel...

Nope. Du måste fortfarande ha National Dexen i FireRed och LeafGreen för att kunna byta över till Emerald/Ruby/Sapphire! Samt fixat rubinerna Ruby och Sapphire och startat tidsmaskinen på ö ett. :P

03/02 -11 12:51 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ultimat_Wolf

Okey, tack för hjälpen alla som har svarad!! ;P


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar