Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



kommentera på Speltester

Svara
31/01 -11 09:40 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Kan inte ni göra i V5 att man kan kommentera på spelttester som man kan göra på youtube? för att ärligt, det skulle vara riktigt hjälpsamnt, då vet man om jag SPOILAR för mycket eller om man har skrivit handlingen för dåligt, och om man är nyficken över varför skrivaren har gett lågt i betyg över speltestet då kommenterar man bara. Snälla säg att det är en bra idé



Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

31/01 -11 09:45 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Tycker inte det behövs. Du kan ju skicka ett meddelande till personen som skrivit testet istället?

~ Aye!

31/01 -11 11:29 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

emma_dockan skrev:
Tycker inte det behövs. Du kan ju skicka ett meddelande till personen som skrivit testet istället?


ja, det är sant, men det är lite jobbigt, jag gillar mer när andra kan se en annans åsikt, och föreställ dig ett sånt här meddelande

''käre[namn] jag tyckte att ditt speltest var bra, men varför gav du grafiken en 5a, vad var fel på den? jag tyckte att grafiken var bra, speciellt på sin tid''

Finner du några problem med detta brev? om inte, låt mig berätta dem, för det första ''vilket'' speltest menar den här skrivaren? Och för det andra, meddelanden varar bara i 2(eller 3) månader, föreställ dig en Fuska.nu medlem som inte är online så ofta(jag är en av dem), och som loggar in, läser brevet, och slutar att läsa vid hälften, och sen 2 månader senare, så är brevet borta, och för det tredje, samma sak gäller gästbok, det försvinner där också

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

31/01 -11 15:45 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Finner du några pproblem med detta brev?

Ja, för att vad man tycker om ett spel är subjektivt.

7 år på fuska.nu

31/01 -11 20:39 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

DarkKeyBlade: Det låter som en mycket intressant idé, och det skulle helt klart uppskattas av en del att kunna få kommentarer på hur man skulle kunna förbättra sig. Jag är helt klart för detta.

Samtidigt vet jag inte om det skulle fungera på Fuska.nu, med tanke på att medelåldern fortfarande är ganska låg och en hel del skulle kunna ta illa upp så fort någon påpekar något. Dessutom tror jag det kan bli många kommentarer om att en persons åsikter till spelet är helt felaktiga. Vilket det inte bör vara...

31/01 -11 20:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Dessutom tror jag det kan bli många kommentarer om att en persons åsikter till spelet är helt felaktiga. Vilket det inte bör vara...

Kan i och för sig lösas genom reglering, för betygen m.m är subjektivt som sagt.

7 år på fuska.nu

31/01 -11 23:05 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

01/02 -11 14:59 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.

Håller med dig till 100%. Man skriver ju trots allt sina personliga åsikter om spelet. Är det något som man anser att speltestets skrivare har missat så kan man anmäla testet.

(:=           
):=
|:=

01/02 -11 15:06 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Silver_ skrev:
Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.

Håller med dig till 100%. Man skriver ju trots allt sina personliga åsikter om spelet. Är det något som man anser att speltestets skrivare har missat så kan man anmäla testet.

Jag håller faktiskt med er också, men vad menar du igentligen med missat?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/02 -11 15:09 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Fresh skrev:
Silver_ skrev:
Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.

Håller med dig till 100%. Man skriver ju trots allt sina personliga åsikter om spelet. Är det något som man anser att speltestets skrivare har missat så kan man anmäla testet.

Jag håller faktiskt med er också, men vad menar du igentligen med missat?

Tänkte mest på vad DarkKeyBlade skrev:


då vet man om jag SPOILAR för mycket eller om man har skrivit handlingen för dåligt

(:=           
):=
|:=

01/02 -11 15:41 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.


Om inte det behövs varför kan man då i så fall kommentera fusk/guider/tips?

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

01/02 -11 15:49 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

DarkKeyBlade skrev:
Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.


Om inte det behövs varför kan man då i så fall kommentera fusk/guider/tips?

Det är inte ens personliga åsikt då som gäller.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/02 -11 16:27 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

DarkKeyBlade skrev:
Forsa95 skrev:
Nej, jag tycker inte att funktionen behövs, jag tycker inte ens att den ska finnas. Spelrecensioner finns för att medlemmar ska dela sina egna tankar och åsikter. Man ska läsa dessa för att få inblickar över spelet och ta reda på vad andra har för grunder och tankar kring deras personliga betygssättning.

Alltså, enkelt sagt: Jag finner ingen anledning till att det ska vara nödvändigt att kommentera en spelrecension.


Om inte det behövs varför kan man då i så fall kommentera fusk/guider/tips?

För att de är objektiva och inte subjektiva.

7 år på fuska.nu

02/02 -11 18:44 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Jag håller med Forsa95, det är vad man själv tycker om spelet och inget annat.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

04/02 -11 13:32 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Jag har läst vad ni har skrivit, och jag vill att ni ska veta att Spel recensioner är ett brasätt att veta mer om ett spel. vi säger som ett te.x att jag planerar på att köpa ett spel, men jag vet ingenting om det, vad göra jag, jag läser mer om det, och fuska.nu är ett bra sätt att veta mer om ett spel som man planerar på att köpa.

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

04/02 -11 16:38 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

DarkKeyBlade skrev:
Jag har läst vad ni har skrivit, och jag vill att ni ska veta att Spel recensioner är ett brasätt att veta mer om ett spel. vi säger som ett te.x att jag planerar på att köpa ett spel, men jag vet ingenting om det, vad göra jag, jag läser mer om det, och fuska.nu är ett bra sätt att veta mer om ett spel som man planerar på att köpa.

Nej, det är det verkligen inte. Jag blir imponerad om du hittar en sämre sida.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar