Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



FPS spel hjälp

10/01 -11 18:39 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Hej, jag är ny I FPS spel, men jag har ett problem, jag är dålig på såna spel :'(, varje gång jag försöker att sikta så siktar jag fel, och/eller så åker siktet åt andra hållet och skakar runt, så, vad jag försöker säga är att, jag behöver hjälp, hur blir jag en bättre FPS spelare? är det någon som har tips?

Mina PS3 kontroll är en DualShock 3

PS: Om jag skickade in på fel tråd så ber jag om ursäkt.



Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

10/01 -11 19:02 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Beror på villket spel du menar..
Men ett tips är att inte skjuta skott hela tiden utan skjuter små salvor om det är ett starkt vapen, var även beredd på att siktet åker upp när du skjuter oavsett villket vapen.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

10/01 -11 19:12 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Om du har problem i multiplayer så spela single player. Där är det bra att öva

(????)??

10/01 -11 19:31 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Till Killzone 3 (världens bästa FPS ;D) finns det movestöd. Det är särskilt gjort för nya FPSspelare och väldigt intuitivt så köp move och kör på det är mitt tips. :)

Men i andra FPS-spel där det endast finns dualshocks till hjälp finns det väl inte mer än att träna antar jag... Jag lyckades ganska lätt. ;) Och en annan sak jag gjorde var att inte ta det så seriöst. Jag spelar spel för att det är kul, inte för att vara bra.

Want some chocolate?

11/01 -11 16:14 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

replicator99 skrev:
Till Killzone 3 (världens bästa FPS ;D) finns det movestöd. Det är särskilt gjort för nya FPSspelare och väldigt intuitivt så köp move och kör på det är mitt tips. :)

Men i andra FPS-spel där det endast finns dualshocks till hjälp finns det väl inte mer än att träna antar jag... Jag lyckades ganska lätt. ;) Och en annan sak jag gjorde var att inte ta det så seriöst. Jag spelar spel för att det är kul, inte för att vara bra.


funkar det? så så fall, funkar Fallout 3 med move stöd? och battlefield bad compan 2 och Farcry 2 och Oblivian???

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

11/01 -11 16:19 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

replicator99 skrev:
Till Killzone 3 (världens bästa FPS ;D) finns det movestöd. Det är särskilt gjort för nya FPSspelare och väldigt intuitivt så köp move och kör på det är mitt tips. :)

Men i andra FPS-spel där det endast finns dualshocks till hjälp finns det väl inte mer än att träna antar jag... Jag lyckades ganska lätt. ;) Och en annan sak jag gjorde var att inte ta det så seriöst. Jag spelar spel för att det är kul, inte för att vara bra.

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

11/01 -11 16:20 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Nahkzul skrev:
Du kan ju alltid börja på väligt låg sensitivity så lovar jag att du inte kommer sikta åt helvete


hmmm.... det låter bra, men... när vet jag att jag ska skruva upp sensitivity senare efter ett tag när jag har skruvat ner den till 1an?

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

11/01 -11 16:45 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

DarkKeyBlade skrev:
replicator99 skrev:
Till Killzone 3 (världens bästa FPS ;D) finns det movestöd. Det är särskilt gjort för nya FPSspelare och väldigt intuitivt så köp move och kör på det är mitt tips. :)

Men i andra FPS-spel där det endast finns dualshocks till hjälp finns det väl inte mer än att träna antar jag... Jag lyckades ganska lätt. ;) Och en annan sak jag gjorde var att inte ta det så seriöst. Jag spelar spel för att det är kul, inte för att vara bra.


funkar det? så så fall, funkar Fallout 3 med move stöd? och battlefield bad compan 2 och Farcry 2 och Oblivian???


Tyvärr, men det är bara vissa PS3exklusiva som har det. MAG och snart Killzone 3 och Socom 4.

DarkKeyBlade skrev:
Nahkzul skrev:
Du kan ju alltid börja på väligt låg sensitivity så lovar jag att du inte kommer sikta åt helvete


hmmm.... det låter bra, men... när vet jag att jag ska skruva upp sensitivity senare efter ett tag när jag har skruvat ner den till 1an?


Det känner du nog själv när det börjar gå bättre och du vill skjuta fienden snabbare. ;) ...antar jag. Jag kör inte såna FPS så ofta... xD

Want some chocolate?

11/01 -11 17:46 DeMoNsssAUS

DeMoNsssAUS

469 XP 44 inlägg

Fresh skrev:
Beror på villket spel du menar..
Men ett tips är att inte skjuta skott hela tiden utan skjuter små salvor om det är ett starkt vapen, var även beredd på att siktet åker upp när du skjuter oavsett villket vapen.

lyssna på honom han vet vad han säger

PSN ID:Humanz_Kable

11/01 -11 22:27 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Mitt tips är att du köper samma spel till dator, då lär du inte sikta åt helvete utan får oerhört mycket mer kontroll på siktet.

Annars, börja med låg sensitivity - precis som någon redan har sagt.

Tonight's the night.

13/01 -11 10:02 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

tack för tipsen allihopa, och jag vill tacka killen(eller tjejen) som tipsade först om att skruva ner sensitiviteten, tack

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar