Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



black and white viktigt!

Svara
02/01 -11 18:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

Okej, bara så att man är lite inne i vad som egentligen funkar. Men jag ska nog ta reda lite på om man kan köra gamla DS spel på det nya 3DS.

02/01 -11 18:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

Jag kollade på Wikipedia nu (även om jag vet att det inte är en 100% pålitlig sida) och såg att det kommer vara möjligt att spela DS och GBA spel på den. Och något som förvånar mig mest är att det även står att det kommer att vara möjligt att spela GBC spel på den också. Jag varken tror eller inte tror på detta, men då har vi ju lite mer info (om den nu är sann...).
Länken till sidan där jag läste:
http://sv.wikipedia.org/wiki/3DS

EDIT: Nu såg jag att det med att spela GBA/GBC är bara inom Virtual Console, men jag tror inte att gamla DS spel är inom VC. Det kan man nog plugga in i konsolen direkt.

02/01 -11 18:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Jag kör det på ds lite. Själv så hjälpte jag oskarh01 och sa at det inte gick på dsi(då han fick lite panik men också tur då hand bror att ett vanligt ds)

Hoppad det går med gbc spelen också, även om jag redan har ett vanligt gameboy advance sp jag kan köra dem på.

02/01 -11 19:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

squtile44 skrev:
Jag kör det på ds lite.

Vadå, har du en R4 då eller har du köpt en japansk version av det?

04/01 -11 17:18 Cheza

Cheza

2375 XP 125 inlägg

Jag läste i Gamereactor-tidningen, på deras hemsida, 3DS hemsida och i NG's tråd om 3DS att den skulle vara bakåtkompatibel. Det anser jag vara bevis nog för min del... :'P

04/01 -11 18:13 oskarh01

oskarh01

831 XP 85 inlägg

@mcduck  fritid?nej,jag har testat själv så du ska inte säga nåt!

om du gillar pokemon B/W/Platinum och vill ha en pokemon skicka ett pm med:4 attacker,abilty,pokemon,level,held item m.m OBS:kan ej fixa stats

05/01 -11 14:46 giratina2000

giratina2000

770 XP 27 inlägg

P B&W går på 3DS. Man kan spela gamla spel på uppföljaren, men INTE nya spel på båkatföljaren. TEX jag kan spela Pokemon Platinum på 3DS. Men inte Mario kart 3DS på DSi, lite eller vanligt.

Jag hatar att skryta, men jag är svensk.

05/01 -11 14:52 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

giratina2000 skrev:
P B&W går på 3DS. Man kan spela gamla spel på uppföljaren, men INTE nya spel på båkatföljaren. TEX jag kan spela Pokemon Platinum på 3DS. Men inte Mario kart 3DS på DSi, lite eller vanligt.

Precis som GBC går på GBA men inte tvärt om. Och som GBA spel går på DS fat och inte tvärt om. En applåd till den här briljanta person .

men nej

05/01 -11 22:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

oskarh01 skrev:
@mcduck  fritid?nej,jag har testat själv så du ska inte säga nåt!

Ja, men du ska heller inte säga något! Eftersom du har en japansk version (som du har köpt eller?), så är det inte en PAL-version på spelet, vilket inte gör att du kan spela det på ditt DSi som du köpt i Europa. Tycker att en moderator ska låsa tråden då vi alla vet att den japanska versionen inte är en PAL-version.

oskarh01 skrev:
McDuck skrev:
squtile44 skrev:
Jag kör det på ds lite.

Vadå, har du en R4 då eller har du köpt en japansk version av det?


jag har japansk

Frågade inte dig.

06/01 -11 17:23 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

McDuck, var lite trevligare. Tack  (=

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

06/01 -11 18:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

pokemaster9 skrev:
McDuck, var lite trevligare. Tack  (=

Berätta för mig hur du tolkar mig som "otrevlig".

09/01 -11 17:05 oskarh01

oskarh01

831 XP 85 inlägg

pokemaster9 skrev:
McDuck, var lite trevligare. Tack  (=

håller med,du är väldigt otrevlig,skulle kunna anmäla dej

om du gillar pokemon B/W/Platinum och vill ha en pokemon skicka ett pm med:4 attacker,abilty,pokemon,level,held item m.m OBS:kan ej fixa stats

09/01 -11 17:06 oskarh01

oskarh01

831 XP 85 inlägg

McDuck skrev:
tycker en moderator ska låsa tråden

du är vel medveten om att jag kan låsa upp den då?

om du gillar pokemon B/W/Platinum och vill ha en pokemon skicka ett pm med:4 attacker,abilty,pokemon,level,held item m.m OBS:kan ej fixa stats

10/01 -11 11:47 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

Nope. Du kan inte låsa upp en tråd som en moderator har låst.

10/01 -11 19:19 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

squtile44 skrev:
Först trodde jag att det var tvärtom, men tydligen märkte jag ju att det inte var det

Jag med

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar