Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

10/10 -10 18:35 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Jo, klart jag vet. Men böcker och Internet är inte alltid rätt. Saker ändras hela tiden vettu, men det beror på vad.
Sen vill jag påvisa att GM ''skrattade'' (hahahha) när vi kom till den frågan, därför undrade jag.

Vad är alltid "rätt" då? Tror do att Leif GW gått ock frågat folk och därigenom fått sin kunskap?


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

10/10 -10 20:59 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Jo, klart jag vet. Men böcker och Internet är inte alltid rätt. Saker ändras hela tiden vettu, men det beror på vad.
Sen vill jag påvisa att GM ''skrattade'' (hahahha) när vi kom till den frågan, därför undrade jag.

Vad är alltid "rätt" då? Tror do att Leif GW gått ock frågat folk och därigenom fått sin kunskap?


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.


De där var de sämsta argumentet jag har varit med om, lika illa som att skylla på sitt kön

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

10/10 -10 21:06 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

10/10 -10 23:58 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Jag har aldrig haft direkta problem med invandrare jag träffat. En kille jag jobbar med som är från Egypten, skönaste människan jag träffat. Vad jag menar med jobbar är att jag praktiserar för en jobbfirma i Mölndal (utanför Göteborg) och han är målare. Ni med lite rasistiska fördomar tänker säkert "Aa, ge blatten en anledning att slappa på jobbet. Idiot.". Inte alls, han jobbar minst lika bra som alla svenskar på firman. Jobbar också med en Marockan, en av de skickligaste byggarna jag stött på (även under studiebesök) och han är bara 23. En annan målare där är från något afrikanskt land, aldrig frågat vilket. Och en till kille, från Albanien (ligger visserligen i Europa men det är ett muslimskt land till 70%) som är snickare, också grymt skicklig på sitt jobb. Så om folk säger att invandrare slappar på sina jobb så tycker jag att de ska jämföra sig med invandrarna. Tror att vi svenskar blir rätt överkörda där.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

11/10 -10 07:19 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?


Nej. Leta någonstans i mitt inlägg ifall jag skrev det där. Visst, dom blir föråldrade och med tiden blir dom falska på vissa grejer.

- Om vi tar ex. en lag som gällt i Sverige i dom senaste 10 åren och 2011 ska den bort. Om du då läser lagen från en bok år 2011 (när den lagen togs bort) så är den ju inte sann längre?
Och Leif läser nog inte så ofta i okända Internet sidor, dels för att han kanske redan vet allt han behöver veta och sen har han säkert sin egna Internetsida eller ja, något liknande.


SBTK:

- Killen från Albanien, som du sa, är 100% från Kosovo. Alltså Kosovo-alban. Men same thing ..

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

11/10 -10 17:04 Hysteria

Hysteria

746 XP 25 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?


Nej. Leta någonstans i mitt inlägg ifall jag skrev det där. Visst, dom blir föråldrade och med tiden blir dom falska på vissa grejer.

- Om vi tar ex. en lag som gällt i Sverige i dom senaste 10 åren och 2011 ska den bort. Om du då läser lagen från en bok år 2011 (när den lagen togs bort) så är den ju inte sann längre?
Och Leif läser nog inte så ofta i okända Internet sidor, dels för att han kanske redan vet allt han behöver veta och sen har han säkert sin egna Internetsida eller ja, något liknande.

Och hans egna sida kan alltså inte bli föråldrad?

everyday I wake up to stagnant bullshit
as soon as I escape theres more stagnant bullshit
this endless propaganda corporate agenda

12/10 -10 12:32 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Hysteria skrev:
UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?


Nej. Leta någonstans i mitt inlägg ifall jag skrev det där. Visst, dom blir föråldrade och med tiden blir dom falska på vissa grejer.

- Om vi tar ex. en lag som gällt i Sverige i dom senaste 10 åren och 2011 ska den bort. Om du då läser lagen från en bok år 2011 (när den lagen togs bort) så är den ju inte sann längre?
Och Leif läser nog inte så ofta i okända Internet sidor, dels för att han kanske redan vet allt han behöver veta och sen har han säkert sin egna Internetsida eller ja, något liknande.

Och hans egna sida kan alltså inte bli föråldrad?



Sidan jo men tror inte att han låter texten bli det. Han uppdaterar nog allt. Men jag vet inte hur det fungerar men han har nog koll på vad han gör. Jag säger bara det att man inte ska lita på okända Internetsidor eller Wikipedia för den delen.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

12/10 -10 18:04 Hysteria

Hysteria

746 XP 25 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Hysteria skrev:
UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?


Nej. Leta någonstans i mitt inlägg ifall jag skrev det där. Visst, dom blir föråldrade och med tiden blir dom falska på vissa grejer.

- Om vi tar ex. en lag som gällt i Sverige i dom senaste 10 åren och 2011 ska den bort. Om du då läser lagen från en bok år 2011 (när den lagen togs bort) så är den ju inte sann längre?
Och Leif läser nog inte så ofta i okända Internet sidor, dels för att han kanske redan vet allt han behöver veta och sen har han säkert sin egna Internetsida eller ja, något liknande.

Och hans egna sida kan alltså inte bli föråldrad?



Sidan jo men tror inte att han låter texten bli det. Han uppdaterar nog allt. Men jag vet inte hur det fungerar men han har nog koll på vad han gör. Jag säger bara det att man inte ska lita på okända Internetsidor eller Wikipedia för den delen.

Tror jag har mer koll på droger än vad han har, han kan bara den där äckliga lagboken. (:

everyday I wake up to stagnant bullshit
as soon as I escape theres more stagnant bullshit
this endless propaganda corporate agenda

12/10 -10 20:06 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Hysteria skrev:
UnlimitedDri skrev:
Hysteria skrev:
UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:


Internetsidor/Faktor kan bli falska med tiden.

Nej, de blir Föråldrade. Vad spelar dessutom det får roll? Tror du att en professor i kriminologi sitter och läser faktatexter från 1923?


Nej. Leta någonstans i mitt inlägg ifall jag skrev det där. Visst, dom blir föråldrade och med tiden blir dom falska på vissa grejer.

- Om vi tar ex. en lag som gällt i Sverige i dom senaste 10 åren och 2011 ska den bort. Om du då läser lagen från en bok år 2011 (när den lagen togs bort) så är den ju inte sann längre?
Och Leif läser nog inte så ofta i okända Internet sidor, dels för att han kanske redan vet allt han behöver veta och sen har han säkert sin egna Internetsida eller ja, något liknande.

Och hans egna sida kan alltså inte bli föråldrad?



Sidan jo men tror inte att han låter texten bli det. Han uppdaterar nog allt. Men jag vet inte hur det fungerar men han har nog koll på vad han gör. Jag säger bara det att man inte ska lita på okända Internetsidor eller Wikipedia för den delen.

Tror jag har mer koll på droger än vad han har, han kan bara den där äckliga lagboken. (:


Det är skillnad på att kunna drogerna än hela narkotikahandeln, så jo, jag tror dig.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

07/05 -11 21:26 HyuugaHinata

HyuugaHinata

105 XP 8 inlägg

Jag tycker det är helt okej av Sverige att ta in invandrare, jag menar, why not? Om vi har mycket, varför inte dela med sig och hjälpa andra?

Var på en föreläsning av en kille, och den här killen var från Expo. Han tog upp sådana här frågor, om invandrare menar jag.

"Alla invandrare begår alla brott i Sverige!" - Hmm, ja, invandrare begår de flesta brotten, men ska vi titta på orsakerna? Varför begår man brott från första början? För att man kanske har det dåligt hemma, i skolan och kanske inte har pengar. Många helsvenska människor skulle begår också brott - av samma anledningar.
Alltså, när man kommer till ett nytt land kanske man inte har det alltför bra i början, och med inget stöd alls - inte från samhället, åtminstone - så är det väll klart att det är det som händer.

Sen allt det här tjatet om "Det typiskt svenska håller på att försvinna!". - Vad är det typiskt svenska, då? Så vaddå, bara för att det kommer invandrare till Sverige så kommer köttbullarna att försvinna? Knappast.

Hic et nunc.
~
Här och nu.

07/05 -11 21:37 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

HyuugaHinata skrev:
Jag tycker det är helt okej av Sverige att ta in invandrare, jag menar, why not? Om vi har mycket, varför inte dela med sig och hjälpa andra?

Som jag ser det, delar vi med oss men invandrarna (majoriteten) nappar åt sig mer än vad vi är villiga att ge.


-Text
Alltså, när man kommer till ett nytt land kanske man inte har det alltför bra i början, och med inget stöd alls - inte från samhället, åtminstone - så är det väll klart att det är det som händer.

Så att vi öppnar dörrarna till invandrarna, ger dom socialbidrag, låter barnen gå i våra skolor. Är inte det stöd tillräckligt från samhället?


Sen allt det här tjatet om "Det typiskt svenska håller på att försvinna!". - Vad är det typiskt svenska, då? Så vaddå, bara för att det kommer invandrare till Sverige så kommer köttbullarna att försvinna? Knappast.

Vet inte vad jag kan säga om det hära.. "/
Är det något du har hittat på?

Avslutar sedan mitt inlägg med en film:
http://www.youtube.com/watch?v=EqGnCv-3y4w&a...

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

07/05 -11 22:51 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

HyuugaHinata skrev:
Jag tycker det är helt okej av Sverige att ta in invandrare, jag menar, why not? Om vi har mycket, varför inte dela med sig och hjälpa andra?

Du menar att vi ska ge invandrare våra pengar (genom skatt) på grund av att de inte kan hålla reda på sig själva i sina egna länder?

HyuugaHinata skrev:

"Alla invandrare begår alla brott i Sverige!" - Hmm, ja, invandrare begår de flesta brotten, men ska vi titta på orsakerna? Varför begår man brott från första början? För att man kanske har det dåligt hemma, i skolan och kanske inte har pengar. Många helsvenska människor skulle begår också brott - av samma anledningar.
Alltså, när man kommer till ett nytt land kanske man inte har det alltför bra i början, och med inget stöd alls - inte från samhället, åtminstone - så är det väll klart att det är det som händer.

Ja, invandrare begår de flesta brotten, eller i vilket fall mer brott per capita, och detta ska vi lösa genom att ge dem mer pengar?

Jag har för att mig invandrare står för 48 % av våldtäkterna, rån förstår jag att man begår om man är fattig, men våldtäkt? De flesta kriminella är sjuka i huvudet, så varför ska vi ta in så djävla många människor som har en större tendens att vara kriminella?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

08/05 -11 00:29 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg


Så att vi öppnar dörrarna till invandrarna, ger dom socialbidrag, låter barnen gå i våra skolor. Är inte det stöd tillräckligt från samhället?


Okej, om vi säger såhär, hur tror du det är för ett invandrarbarn att börja om helt från början i en helt ny skola med ett främmande språk och främmande människor?
Det kan nog inte vara så enkelt.

Här säger vi att vi hjälper invandrarna genom att låta de gå i våra skolor, men det är även en fråga om det sociala. Skolan är en plats där barnen utvecklas, det är ett fruktansvärt viktigt ställe för alla ungars uppväxt, och det gäller även invandrarbarn. Det är inte alltid alla invandrare har den turen att få bra vänner som verkligen accepterar dem, vissa har turen och får genast bra vänner i skolan, vilket självklart ökar deras självförtroende, och det påverkar även deras allmänna välmående.
Om de dock inte blir accepterade i skolan utan kanske blir utstötta/mobbade istället minskar självfallet deras självförtroende, och deras välmående. Då blir de ''utstötta'', utstötta från skolan och från samhället. Det är här hatet börjar. Det är i skolan som hatet mot det svenska samhället börjar, och det börjar från att inte bli rättvist behandlade i skolan.

De söker sig till andra människor som är likadana, de söker sig till människor som befinner sig i exakt samma situation, vilket oftast är andra invandrare. De vill självfallet inte leva såhär, de vill inte vara utstötta, de vill inte vara osynliga, och för att lösa det här kan de begå idiotiska misstag för att försöka få uppmärksamhet, som att begå brott t.ex. Och när väl några få har gjort någonting får det konsekvenser, nu blir alla invandrare drabbade av den här stämpeln, stämpeln som säger att alla invandrare är bråkstakar. Hatet mot oss svenskar växer tack vare våra orättvisa bedömningar, medan samtidigt hatet mot invandrarna växer tack vare deras stökighet.

Vi gnäller på dem för att de bara ställer till med oreda och inte göra något nyttigt för samhället utan att riktigt tänka på att det kanske är vi som får de att bli som de är?
De gnäller på oss för att vi vill hylla de svenska högtiderna, de säger att vi är rasister.
Frågar ni mig tycker jag att svenskarna gör minst lika mycket fel som invandrare, och för att få slut på det här konstanta hatet måste vi verkligen börja acceptera varandra för de vi är.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

08/05 -11 01:18 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

mariobros1 skrev:
Okej, om vi säger såhär, hur tror du det är för ett invandrarbarn att börja om helt från början i en helt ny skola med ett främmande språk och främmande människor?

Jag tror det blir enklare då det ständiga oroandet över att bli beskjutna av soldater, trampa på landminor inte finns i våran värld. Om dom nu har chansen att få gå till en skola ens.


Här säger vi att vi hjälper invandrarna genom att låta de gå i våra skolor, men det är även en fråga om det sociala. Skolan är en plats där barnen utvecklas, det är ett fruktansvärt viktigt ställe för alla ungars uppväxt, och det gäller även invandrarbarn. Det är inte alltid alla invandrare har den turen att få bra vänner som verkligen accepterar dem, vissa har turen och får genast bra vänner i skolan, vilket självklart ökar deras självförtroende, och det påverkar även deras allmänna välmående.
Om de dock inte blir accepterade i skolan utan kanske blir utstötta/mobbade istället minskar självfallet deras självförtroende, och deras välmående. Då blir de ''utstötta'', utstötta från skolan och från samhället. Det är här hatet börjar. Det är i skolan som hatet mot det svenska samhället börjar, och det börjar från att inte bli rättvist behandlade i skolan.

Du kanske inte har funderat över att det inte har med tur och oturen att göra när det gäller att få vänner?

Och i min skola, är det dom aggressiva och nonchalanta invandrarna som har kompisar. Dom trevliga som sköter skolan och håller sig borta från snatteri blir lätt utstötta från "invandrarsamhället". Men samtidigt dom som sköter sig som blir accepterade i det svenska samhället.
Jag kan lätt dra fram 2-3 första generationens eller andra generationens invandrarbarn i min skola, som verkligen hatar den sämre sorten av invandrare.


De söker sig till andra människor som är likadana, de söker sig till människor som befinner sig i exakt samma situation, vilket oftast är andra invandrare. De vill självfallet inte leva såhär, de vill inte vara utstötta, de vill inte vara osynliga, och för att lösa det här kan de begå idiotiska misstag för att försöka få uppmärksamhet, som att begå brott t.ex. Och när väl några få har gjort någonting får det konsekvenser, nu blir alla invandrare drabbade av den här stämpeln, stämpeln som säger att alla invandrare är bråkstakar. Hatet mot oss svenskar växer tack vare våra orättvisa bedömningar, medan samtidigt hatet mot invandrarna växer tack vare deras stökighet.

Enligt mitt stycke ovan, så tur att det är dom korkade invandrarna som skapar gäng. För annars hade jag varit orolig. :-)

Hatet mot oss svenskar? Förutom dom otacksamma invandrarna, vilka andra hatar oss?


Vi gnäller på dem för att de bara ställer till med oreda och inte göra något nyttigt för samhället utan att riktigt tänka på att det kanske är vi som får de att bli som de är?
De gnäller på oss för att vi vill hylla de svenska högtiderna, de säger att vi är rasister.
Frågar ni mig tycker jag att svenskarna gör minst lika mycket fel som invandrare, och för att få slut på det här konstanta hatet måste vi verkligen börja acceptera varandra för de vi är.

Vänta, så om vi pratar om dom dåliga invandrarna nu. Bara för att dom är mentalt handikappade, väljer att störa lektioner, starta bråk och inte ens försöker vara sociala och trevliga mot dom som försöker hjälpa dom? Är det verkligen något som vi gör fel här? Jag har sett somalier slå tjejer förfan, bara det säger att dom inte har någon jävla respekt alls.
Sen ska vi ju inte prata om hur jävla fega dom är. Startar alltid bråk, och om dom inte står upp efter ska dom alltid komma med sina äckliga kusiner och knivar.

Jag har accepterat för vad invandrare är, det finns hederliga trevliga invandrare och sedan finns det dom vi har pratat om. Kanske är det dags för dom otrevliga invandrarna att inse att detta är ett socialt land? Vi löser inte saker med våld. Det kanske är dom som måste acceptera att vi har lagar, vi har traditioner och att vi är stolta över dom.

EDIT: Jag är verkligen inte rasist. Men jag tror inte att invandring till andra länder kommer att hjälpa världens U-Länder.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

08/05 -11 11:52 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Tänker inte bo kvar här om invandringen fortsätter som den gör. Att rösta på SD osv tycks för mig tyvärr vara för sent, och gör dessutom uppenbarligen ingen skillnad i detta "demokratiska" land. Säga vad man vill, men allt tänkande på Sveriges invandring vållar mig psykisk skada, och om varken regeringen eller det svenska samhället ger gehör för detta utan rasistförklarar mig så kan de dra åt helvete.

En anledning att stanna vore för de snygga tjejerna, men tyvärr har invandringen en negativ effekt på även detta, och ryktet om att Sverige har en vacker befolkning har dessvärre redan blivit en myt.

Have I ever told you the definition of insanity?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar