Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Var går gränsen för invandrare?

21/08 -10 10:45 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

smutsigare skrev:
Knewt skrev:
kentan skrev:
Så om man räknar alla som inte har bott i Sverige ända sen människan började existera så är alla svenskar invandrare(förutom samer)invandrare.

Så du menar att samer aldrig har invandrat till det vi idag kallar Sverige?

samer är Sveriges ur befolkning. så nej det har dom inte.

Det är populärt att säga det där, men det är faktiskt inte bevisat att samerna anlände på den skandinaviska halvön innan skandinaverna gjorde det. Båda folkgrupperna har i varje fall varit här otroligt länge.


Mak_Elite skrev:
Den "rätta" tolkningen av vad som är invandrare och inte är hudfärg, är man vit så är man svensk..är man mörk, neger eller asiat så är man invandrare

Oavsett var du än är född..funkar så just nu, inget jag har hittat på, samhället är så

Och är du så dum att tro att jag hatar invandrare eller har något emot dem ( Politik varning..avstår med av de ) så har du ganska grovt fel då min flickvän är italienare


Så enligt din definition så är man svensk om man "är vit", oavsett vart man är född.
Det vill säga, en person som föds i Holland som vit, lever i Holland som vit, och sedan bestämmer sig för att åka tåg genom Sverige en vecka är mer svensk än asiaten på samma tåg vars familj faktiskt kan ha varit här tre generationer?
Smart tänkt hörru.
Sedan är faktiskt termen "invandrare" officiellt definierad, och då är det du säger fel, sedan kan du ha en annan definition på invandrare, men det betyder bara att du säger fel.
Om man tänker på svenskdefinitionen som ett etniskt begrepp så finns det en svensk etnicitet (eller snarare: en skandinavisk etnicitet), men den inkluderar inte heller alla som är vita, rent genetiskt är skandinaver närmare släkt med afghaner än med britter och fransmän (om du är intresserad av genetik så kolla upp R1a/R1b distinktionen, men det är du nog inte, då det verkar vara skojigare att häva ur sig åsikter om saker man inte vet något om).
Nu har jag försökt tolka det du sagt från en massa olika vinklar, men du har kalasfel hur ditt inlägg än tolkas, så jag får väl slutligen tillägga att det spelar inte den minsta roll vart din flickvän kommer från, du skulle kunna ha gjort tjugo års hjälparbete i afrika utan att det påverkar det minsta hur rasistiska eller icke-rasistiska dina åsikter är, så att försöka gardera sig med det där är bara sjukt fånigt.

FloodZ skrev:
Själv anser jag att Islam skapar kriminalitet i Sverige, så eftersom Serbien länge har kallats för Europas mur mot Islam, så är allting bortom Serbien som har med Islam att göra ett stort problem för det svenska samhället ;)


Du vet, bortom Serbien finns kristna länder (Makedonien, Grekland), Europas muslimska länder är Bosnien, Albanien och Kosovo.
Bosnien ligger hitom Serbien, Albanien ligger väl snarare vid sidan om Serbien sett från oss, så det är bara Kosovo man egentligen kan säga att ligger bortom Serbien.
Om Serbien är Europas mur mot islam så är den i sådana fall väldigt underligt belägen då den inte alls spärrar in någon islam, det borde väl snarare vara Kroatien som är Europas mur mot islam.
Fast jag antar att "vissa" säger att Serbien är Europas mur mot islam mer för att serbiska paramilitära på senare år gjort massakrer och folkmord mot muslimer (Srebrenica etc) och att man därför säger det för att man är personer vars politiska åsikter är folkmordsinriktade, om du förstår vad jag menar.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

21/08 -10 13:44 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

GoldenMew skrev:
smutsigare skrev:
Knewt skrev:
kentan skrev:
Så om man räknar alla som inte har bott i Sverige ända sen människan började existera så är alla svenskar invandrare(förutom samer)invandrare.

Så du menar att samer aldrig har invandrat till det vi idag kallar Sverige?

samer är Sveriges ur befolkning. så nej det har dom inte.

Det är populärt att säga det där, men det är faktiskt inte bevisat att samerna anlände på den skandinaviska halvön innan skandinaverna gjorde det. Båda folkgrupperna har i varje fall varit här otroligt länge.


Mak_Elite skrev:
Den "rätta" tolkningen av vad som är invandrare och inte är hudfärg, är man vit så är man svensk..är man mörk, neger eller asiat så är man invandrare

Oavsett var du än är född..funkar så just nu, inget jag har hittat på, samhället är så

Och är du så dum att tro att jag hatar invandrare eller har något emot dem ( Politik varning..avstår med av de ) så har du ganska grovt fel då min flickvän är italienare


Så enligt din definition så är man svensk om man "är vit", oavsett vart man är född.
Det vill säga, en person som föds i Holland som vit, lever i Holland som vit, och sedan bestämmer sig för att åka tåg genom Sverige en vecka är mer svensk än asiaten på samma tåg vars familj faktiskt kan ha varit här tre generationer?
Smart tänkt hörru.
Sedan är faktiskt termen "invandrare" officiellt definierad, och då är det du säger fel, sedan kan du ha en annan definition på invandrare, men det betyder bara att du säger fel.
Om man tänker på svenskdefinitionen som ett etniskt begrepp så finns det en svensk etnicitet (eller snarare: en skandinavisk etnicitet), men den inkluderar inte heller alla som är vita, rent genetiskt är skandinaver närmare släkt med afghaner än med britter och fransmän (om du är intresserad av genetik så kolla upp R1a/R1b distinktionen, men det är du nog inte, då det verkar vara skojigare att häva ur sig åsikter om saker man inte vet något om).
Nu har jag försökt tolka det du sagt från en massa olika vinklar, men du har kalasfel hur ditt inlägg än tolkas, så jag får väl slutligen tillägga att det spelar inte den minsta roll vart din flickvän kommer från, du skulle kunna ha gjort tjugo års hjälparbete i afrika utan att det påverkar det minsta hur rasistiska eller icke-rasistiska dina åsikter är, så att försöka gardera sig med det där är bara sjukt fånigt.

FloodZ skrev:
Själv anser jag att Islam skapar kriminalitet i Sverige, så eftersom Serbien länge har kallats för Europas mur mot Islam, så är allting bortom Serbien som har med Islam att göra ett stort problem för det svenska samhället ;)


Du vet, bortom Serbien finns kristna länder (Makedonien, Grekland), Europas muslimska länder är Bosnien, Albanien och Kosovo.
Bosnien ligger hitom Serbien, Albanien ligger väl snarare vid sidan om Serbien sett från oss, så det är bara Kosovo man egentligen kan säga att ligger bortom Serbien.
Om Serbien är Europas mur mot islam så är den i sådana fall väldigt underligt belägen då den inte alls spärrar in någon islam, det borde väl snarare vara Kroatien som är Europas mur mot islam.
Fast jag antar att "vissa" säger att Serbien är Europas mur mot islam mer för att serbiska paramilitära på senare år gjort massakrer och folkmord mot muslimer (Srebrenica etc) och att man därför säger det för att man är personer vars politiska åsikter är folkmordsinriktade, om du förstår vad jag menar.


Angående det sista du skrev här

- Jag är från Sverige och Albanien, Albanien är inte alls mycket muslimskt. Nästan hälften av dom som bor där är antigen anteismer eller katoliker. Finns väldigt få muslimer där.
Men Kosovo och Bosnien, det är 2 muslimska länder men hälften av invånarna är inte troende muslimer. Dom tror på Allah och allt det där men dom ber inte.
Tänkte bara rätta dig lite där.
Ta det inte personligt för det du antagligen kommer göra nu är att skämma ut mig för Fuska.nu när du ger mig bevisen på motsatsen fastän det kanske inte finns.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

21/08 -10 13:49 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Mak_Elite skrev:
Den "rätta" tolkningen av vad som är invandrare och inte är hudfärg, är man vit så är man svensk..är man mörk, neger eller asiat så är man invandrare

Oavsett var du än är född..funkar så just nu, inget jag har hittat på, samhället är så

Och är du så dum att tro att jag hatar invandrare eller har något emot dem ( Politik varning..avstår med av de ) så har du ganska grovt fel då min flickvän är italienare


Jag gissar:

- Så du menar att om inte din flickvän hade varit italienare hade du varit rasist haha?
Om det stämmer är det ju bättre att alla svenska killar/tjejer får en invandrare som pojkvän/flickvän?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

21/08 -10 15:14 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Fel och fel, syftade på att ute i praktiken funkar de oftast så

Inget JAG tycker men frågar man de mesta får man väl de svaret ~ Men eftersom jag är världsmästare på att skriva förståeliga inlägg så avslutar jag med att de ända jag har emot är de som kommer ( Och finns ) som förväntar sig social bidrag och vägrar jobba

Edit: Ifrån de gamla inlägget, vilket jag nog borde ändra ^-^

Hur än rasistiskt de låter så har hudfärgen stor betydelse..varse sig man vill eller inte

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

21/08 -10 15:39 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Jag bryr mig faktist inte då jag har lite mer solbrunare hudfärg än ni 100%iga svenskar. LIIITE LIITE mer solbrunare hud har jag än svenskar.
Vissa svenskar har übervit hud jag har en perfekt färg. Vilket jag är stolt över.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

21/08 -10 19:22 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Jag bryr mig faktist inte då jag har lite mer solbrunare hudfärg än ni 100%iga svenskar. LIIITE LIITE mer solbrunare hud har jag än svenskar.
Vissa svenskar har übervit hud jag har en perfekt färg. Vilket jag är stolt över.


Du.

Tänk på vad du säger själv min unge man, du är ju fan mer rasistisk och kränkande än vad vi är... Shame on you.

Du kan gärna få en bild på mig så ska du se att jag också har en snygg solbränna:] (och jag är 100% Svensk)

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

22/08 -10 12:12 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
smutsigare skrev:
Knewt skrev:
kentan skrev:
Så om man räknar alla som inte har bott i Sverige ända sen människan började existera så är alla svenskar invandrare(förutom samer)invandrare.

Så du menar att samer aldrig har invandrat till det vi idag kallar Sverige?

samer är Sveriges ur befolkning. så nej det har dom inte.

Det är populärt att säga det där, men det är faktiskt inte bevisat att samerna anlände på den skandinaviska halvön innan skandinaverna gjorde det. Båda folkgrupperna har i varje fall varit här otroligt länge.


Mak_Elite skrev:
Den "rätta" tolkningen av vad som är invandrare och inte är hudfärg, är man vit så är man svensk..är man mörk, neger eller asiat så är man invandrare

Oavsett var du än är född..funkar så just nu, inget jag har hittat på, samhället är så

Och är du så dum att tro att jag hatar invandrare eller har något emot dem ( Politik varning..avstår med av de ) så har du ganska grovt fel då min flickvän är italienare


Så enligt din definition så är man svensk om man "är vit", oavsett vart man är född.
Det vill säga, en person som föds i Holland som vit, lever i Holland som vit, och sedan bestämmer sig för att åka tåg genom Sverige en vecka är mer svensk än asiaten på samma tåg vars familj faktiskt kan ha varit här tre generationer?
Smart tänkt hörru.
Sedan är faktiskt termen "invandrare" officiellt definierad, och då är det du säger fel, sedan kan du ha en annan definition på invandrare, men det betyder bara att du säger fel.
Om man tänker på svenskdefinitionen som ett etniskt begrepp så finns det en svensk etnicitet (eller snarare: en skandinavisk etnicitet), men den inkluderar inte heller alla som är vita, rent genetiskt är skandinaver närmare släkt med afghaner än med britter och fransmän (om du är intresserad av genetik så kolla upp R1a/R1b distinktionen, men det är du nog inte, då det verkar vara skojigare att häva ur sig åsikter om saker man inte vet något om).
Nu har jag försökt tolka det du sagt från en massa olika vinklar, men du har kalasfel hur ditt inlägg än tolkas, så jag får väl slutligen tillägga att det spelar inte den minsta roll vart din flickvän kommer från, du skulle kunna ha gjort tjugo års hjälparbete i afrika utan att det påverkar det minsta hur rasistiska eller icke-rasistiska dina åsikter är, så att försöka gardera sig med det där är bara sjukt fånigt.

FloodZ skrev:
Själv anser jag att Islam skapar kriminalitet i Sverige, så eftersom Serbien länge har kallats för Europas mur mot Islam, så är allting bortom Serbien som har med Islam att göra ett stort problem för det svenska samhället ;)


Du vet, bortom Serbien finns kristna länder (Makedonien, Grekland), Europas muslimska länder är Bosnien, Albanien och Kosovo.
Bosnien ligger hitom Serbien, Albanien ligger väl snarare vid sidan om Serbien sett från oss, så det är bara Kosovo man egentligen kan säga att ligger bortom Serbien.
Om Serbien är Europas mur mot islam så är den i sådana fall väldigt underligt belägen då den inte alls spärrar in någon islam, det borde väl snarare vara Kroatien som är Europas mur mot islam.
Fast jag antar att "vissa" säger att Serbien är Europas mur mot islam mer för att serbiska paramilitära på senare år gjort massakrer och folkmord mot muslimer (Srebrenica etc) och att man därför säger det för att man är personer vars politiska åsikter är folkmordsinriktade, om du förstår vad jag menar.


Angående det sista du skrev här

- Jag är från Sverige och Albanien, Albanien är inte alls mycket muslimskt. Nästan hälften av dom som bor där är antigen anteismer eller katoliker. Finns väldigt få muslimer där.
Men Kosovo och Bosnien, det är 2 muslimska länder men hälften av invånarna är inte troende muslimer. Dom tror på Allah och allt det där men dom ber inte.
Tänkte bara rätta dig lite där.
Ta det inte personligt för det du antagligen kommer göra nu är att skämma ut mig för Fuska.nu när du ger mig bevisen på motsatsen fastän det kanske inte finns.


Ptja, du har nog rätt, det jag menade var att Albanien historiskt ansetts vara ett muslimskt land samt att du antagligen lär hitta större andel muslimer där än i Sverige, Frankrike, Tyskland, etc.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

22/08 -10 13:30 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Ja, så är det.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

22/08 -10 13:35 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

oblivionluve skrev:
UnlimitedDri skrev:
Jag bryr mig faktist inte då jag har lite mer solbrunare hudfärg än ni 100%iga svenskar. LIIITE LIITE mer solbrunare hud har jag än svenskar.
Vissa svenskar har übervit hud jag har en perfekt färg. Vilket jag är stolt över för det är en perfekt färg som jag gillar :I.


Du.

Tänk på vad du säger själv min unge man, du är ju fan mer rasistisk och kränkande än vad vi är... Shame on you.

Du kan gärna få en bild på mig så ska du se att jag också har en snygg solbränna:] (och jag är 100% Svensk)


Well, jag är hälften svensk så jag vet inte hur rasistiskt passar ihop. Men meningen var inte att säga något rasistiskt, när jag säger min hudfärg och sedan vad svenskarna har för hudfärg är inte jag rasist för jag snackar om mig själv också :W

- Och snälla, glöm inte att jag sa att vissa svenskar .. och inte att alla. Så ser inget rasistiskt mot någon just nu. Vet inte hur det låter, men dom i Albanien/Kosovo/Bosnien har helt vit hud som standard, sedan tillagt lite solbrunare hud. Alltså jag anser att det blir inte för mycket vitt, eller för mycket brunt på oss, vilket jag är stolt över.
Det var det jag tänkte säga.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

30/09 -10 23:39 ATIFanBoy

ATIFanBoy

28 XP 7 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Apower skrev:
Mr_Y skrev:
Vilket land är gränsen för att man ska ses som en invandrare som ställer till problem? Själv har jag franskt ursprung och ska jag vara ärlig så ställer jag till med rätt mkt xD

Snor du cyklar?


Hah, du får mig att tänka på min kompis som sa:
''Skratta aldrig åt mig när jag cyklar, det kan vara din cykel jag cyklar på''
- Vet helt ärligt inte vart han fick det ifrån men det lät så jäkla kul.

Develicus: En av mina föräldrar är invandrare, men jag är född här.. alltså jag räknas inte som invandrare då?


den går la:

varför ska man inte köra på en zigenare som cycklar?

de e troligtvis din cyckel

"Det är inte sanningen som räknas, utan segern."

01/10 -10 08:18 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
Apower skrev:
Mr_Y skrev:
Vilket land är gränsen för att man ska ses som en invandrare som ställer till problem? Själv har jag franskt ursprung och ska jag vara ärlig så ställer jag till med rätt mkt xD

Snor du cyklar?


Hah, du får mig att tänka på min kompis som sa:
''Skratta aldrig åt mig när jag cyklar, det kan vara din cykel jag cyklar på''
- Vet helt ärligt inte vart han fick det ifrån men det lät så jäkla kul.

Develicus: En av mina föräldrar är invandrare, men jag är född här.. alltså jag räknas inte som invandrare då?


den går la:

varför ska man inte köra på en zigenare som cycklar?

de e troligtvis din cyckel




Naej, för det finns inte så många fattiga zigenare i samhället.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

01/10 -10 21:48 ATIFanBoy

ATIFanBoy

28 XP 7 inlägg

UnlimitedDri skrev:
ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
Apower skrev:
Mr_Y skrev:
Vilket land är gränsen för att man ska ses som en invandrare som ställer till problem? Själv har jag franskt ursprung och ska jag vara ärlig så ställer jag till med rätt mkt xD

Snor du cyklar?


Hah, du får mig att tänka på min kompis som sa:
''Skratta aldrig åt mig när jag cyklar, det kan vara din cykel jag cyklar på''
- Vet helt ärligt inte vart han fick det ifrån men det lät så jäkla kul.

Develicus: En av mina föräldrar är invandrare, men jag är född här.. alltså jag räknas inte som invandrare då?


den går la:

varför ska man inte köra på en zigenare som cycklar?

de e troligtvis din cyckel




Naej, för det finns inte så många fattiga zigenare i samhället.


det är allmänt känt att zigenare snor saker...

"Det är inte sanningen som räknas, utan segern."

02/10 -10 14:16 Fetaost

Fetaost

855 XP 326 inlägg

Jag vet inte. Jag har finska föräldrar men är född här :]

Beware...

02/10 -10 14:39 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
Apower skrev:
Mr_Y skrev:
Vilket land är gränsen för att man ska ses som en invandrare som ställer till problem? Själv har jag franskt ursprung och ska jag vara ärlig så ställer jag till med rätt mkt xD

Snor du cyklar?


Hah, du får mig att tänka på min kompis som sa:
''Skratta aldrig åt mig när jag cyklar, det kan vara din cykel jag cyklar på''
- Vet helt ärligt inte vart han fick det ifrån men det lät så jäkla kul.

Develicus: En av mina föräldrar är invandrare, men jag är född här.. alltså jag räknas inte som invandrare då?


den går la:

varför ska man inte köra på en zigenare som cycklar?

de e troligtvis din cyckel




Naej, för det finns inte så många fattiga zigenare i samhället.


det är allmänt känt att zigenare snor saker...

Generalisering ftw.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

04/10 -10 21:37 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
ATIFanBoy skrev:
UnlimitedDri skrev:
Apower skrev:
Mr_Y skrev:
Vilket land är gränsen för att man ska ses som en invandrare som ställer till problem? Själv har jag franskt ursprung och ska jag vara ärlig så ställer jag till med rätt mkt xD

Snor du cyklar?


Hah, du får mig att tänka på min kompis som sa:
''Skratta aldrig åt mig när jag cyklar, det kan vara din cykel jag cyklar på''
- Vet helt ärligt inte vart han fick det ifrån men det lät så jäkla kul.

Develicus: En av mina föräldrar är invandrare, men jag är född här.. alltså jag räknas inte som invandrare då?


den går la:

varför ska man inte köra på en zigenare som cycklar?

de e troligtvis din cyckel




Naej, för det finns inte så många fattiga zigenare i samhället.


det är allmänt känt att zigenare snor saker...


Det är också känt att albaner brukar sno saker, vi är inte så nära zigenare på något vis. Det är bara så. Albaner i Sverige hör verkligen inte till dom fattiga typerna asså, aldrig. Vet inte varför.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar