Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

02/07 -10 18:14 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

Utterns utveckling ser awsome ut! Kommer nog bli tvungen att byta till mig alla starters när jag kör igenom spelet för just nu kan jag inte välja D:

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171

02/07 -10 19:19 Master_98

Master_98

1259 XP 42 inlägg

19Robb92 skrev:
Master_98 skrev:
Gawd!!
Game Freak blir ju bara sämre för varje generation!!
Många av de nyaste Pokémonen är ju !@# !@#$ fula!!


SuperJOCKE skrev:

Btw, ny som sa att dom nya Pokémon ser konstigaut etc. kan läsa detta:
http://pokebeach.com/#the-new-pokemon...
Då fattar ni nog.


QFT

Ganska cool info också. Visste inte att det var nya designers per spel eller gen, vad man nu kallar det :o



Err...
QFT?

02/07 -10 19:35 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

SuperJOCKEMS skrev:
Jaha, nu kommer jag inte kunna uppdatera huvudinlägget längre heller. Tyvärr. Har visst blivit bannad utan förvarning.

Va konstigt. Hur kan du bli bannad utan anledning? Borde du inte fråga admin om det? :l

Ontopic: Jag tycker att de flesta av de nya pokemon från gen 5 ser mycket bra ut i deras design och utseende. Särskilt med Zoroark, Zorua, Chiramii, Meguroko, Starters och de legendariska. De ser mer simpla ut än de från den fjärde gen. Gillar alla pokemon från alla generationer, bry mig inte om folk tycker att de ser sämre och konstiga ut.

02/07 -10 20:03 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

SuperJOCKEMS skrev:
Håller med dig på allt.

Må tackar. Jag har varit och kollat på smogon's femte  Gen's som är mycket likt den här tråden. Många av de gillar utterns nya evo och hopppas på att den blir en water/fighting type för den är ganska lik en samurai och water/fighting är en mycket bra STAB som är bra defensiv med. Jag hoppas även på bra stats och  bra movepool.

02/07 -10 20:12 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Master_98 skrev:

Err...
QFT?

Lär dig forumförkortningar. :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

02/07 -10 21:27 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

trickmaster skrev:


Ontopic: Jag tycker att de flesta av de nya pokemon från gen 5 ser mycket bra ut i deras design och utseende. Särskilt med Zoroark, Zorua, Chiramii, Meguroko, Starters och de legendariska. De ser mer simpla ut än de från den fjärde gen. Gillar alla pokemon från alla generationer, bry mig inte om folk tycker att de ser sämre och konstiga ut.



Meguroko är HELT fantasilös! Den och Shimama är de två som jag tycker dom faktiskt kunde ha förbättrat!
Och btw, jag tycker att de flesta Pokémon från Gen 5 ser konstiga ut, men så har det alltid varit för mig. När jag först såg alla Sinnoh Pokémon hatade jag dom, enligt mig såg dom alla knäppa ut, men efter ett tag började jag bara att gilla dom mer och mer, och till slut blev Infernape, Ambipom och Buneary några av mina favorit Pokémon.
Det är klart att folk klagar på Gen 5 när dom inte är vana vid det, för dom ser ganska konstiga ut, men när man väl fått reda på mer fakta om dom kommer man faktiskt tycka dom är ganska häftiga.
(Ja, jag är medveten om att jag nyss återupprepade Pokébeach artikeln, men det är vad jag tycker
)

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

02/07 -10 21:33 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Kunde inte skrivit det bättre själv Mariobros1

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

02/07 -10 21:38 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

pokebley skrev:
Kunde inte skrivit det bättre själv Mariobros1


Tack ska du ha Pokebley! ^^



trickmaster skrev:
SuperJOCKEMS skrev:
Håller med dig på allt.

Må tackar. Jag har varit och kollat på smogon's femte  Gen's som är mycket likt den här tråden. Många av de gillar utterns nya evo och hopppas på att den blir en water/fighting type för den är ganska lik en samurai och water/fighting är en mycket bra STAB som är bra defensiv med. Jag hoppas även på bra stats och  bra movepool.



Njaaa....jag önskar att dom kunde hålla sig till att bara vara en typ. ^^
Visst, det är kul med fire/fighting, water/earth osv, men det skulle också vara trevligt med att bara hålla sig till fire, water och grass.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

02/07 -10 21:58 zy98

zy98

1409 XP 50 inlägg

jag tycker de nya pokemon ser riktigt coola ut....

Yo...

02/07 -10 22:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Vem ska nu uppdatera listan?

Och att jag hoppas Pachirisu for en utveckling som skulle sen ut soher eller annat!

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

02/07 -10 22:34 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

mariobros1 skrev:
Njaaa....jag önskar att dom kunde hålla sig till att bara vara en typ. ^^
Visst, det är kul med fire/fighting, water/earth osv, men det skulle också vara trevligt med att bara hålla sig till fire, water och grass.

Att de skulle va en enda typing som water, grass eller fire skulle också va najs, fast jag tycker att det borde va så nästa gen, för jag vill helst att dessa startes ska vara i dubbla typer. Uttern för water/fight, Pokabu fire/ground och smugleaf är jag inte helt säker, men clear grass skulle passa kanske även grass/dragon eller grass/flying med. Det ropå hur den sista utvecklingen för smugleaf ser ut.

02/07 -10 22:55 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

nintendoguy skrev:
Vem ska nu uppdatera listan?

Och att jag hoppas Pachirisu for en utveckling som skulle sen ut soher eller annat!

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Men shit vilken ful! :O
Nä, nu vill jag verkligen inte ha en utveckling för Pachirisu! x'D

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

02/07 -10 23:42 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

Om det hade varit riktigt hade det sett ut som en blandning mellan en Pachirisu och en pikachu. :D

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

02/07 -10 23:43 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

trickmaster skrev:
mariobros1 skrev:
Njaaa....jag önskar att dom kunde hålla sig till att bara vara en typ. ^^
Visst, det är kul med fire/fighting, water/earth osv, men det skulle också vara trevligt med att bara hålla sig till fire, water och grass.

Att de skulle va en enda typing som water, grass eller fire skulle också va najs, fast jag tycker att det borde va så nästa gen, för jag vill helst att dessa startes ska vara i dubbla typer. Uttern för water/fight, Pokabu fire/ground och smugleaf är jag inte helt säker, men clear grass skulle passa kanske även grass/dragon eller grass/flying med. Det ropå hur den sista utvecklingen för smugleaf ser ut.

Smugleaf? Har tsutaja fått ett namn...?

Jag diggar Mijumaru idén, water fighhting. Tsutaja tycker jag ser ut att vara Grass/Bug eller något.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

02/07 -10 23:48 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

pokebley skrev:
trickmaster skrev:
mariobros1 skrev:
Njaaa....jag önskar att dom kunde hålla sig till att bara vara en typ. ^^
Visst, det är kul med fire/fighting, water/earth osv, men det skulle också vara trevligt med att bara hålla sig till fire, water och grass.

Att de skulle va en enda typing som water, grass eller fire skulle också va najs, fast jag tycker att det borde va så nästa gen, för jag vill helst att dessa startes ska vara i dubbla typer. Uttern för water/fight, Pokabu fire/ground och smugleaf är jag inte helt säker, men clear grass skulle passa kanske även grass/dragon eller grass/flying med. Det ropå hur den sista utvecklingen för smugleaf ser ut.

Smugleaf? Har tsutaja fått ett namn...?

Smugleaf har inte fått ett officiellt engelskt namn ännu. Den bara kallas så av fans på grund  av att den ser ganska smugy ut med ögonen.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar