Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Glasögon till 3DS?

30/06 -10 16:38 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Eric_93 skrev:
KloakWetterl skrev:
Eric_93 skrev:
Vi får väl se om Nintendo lyckas med 3DS utan 3D-glasögon.



De har ju redan utlovat det, och visat tekniken... 


Ja men lyckas med den. Verkligen lyckas med den, och inte små-misslyckar som man gjorde med Wiis rörelsekänslighet en aning vid releasen.


Ja, när Reggie var på TV visade han upp 3DS för programledaren och hans reaktion övertygade verkligen mig. Det funkar, det är bra, det är awesome.
http://www.youtube.com/watch?v=Wb_gN_...
Alla andra tycker det är jättebra med.

Men jag har en liten fundering... kommer saker ut ur skärmen eller ej? För tidigare sa de ju att det är 3D som bara är inuti skärmen. Annars sticker det ju ut med, men är det verkligen så här?

Want some chocolate?

30/06 -10 17:56 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

flodhast skrev:
Dom har ju redan låtit folk prova 3DS på E3, och ungefär 100% av dom som provade tyckte att det var bra, så jag tror att dom lyckas, som du utrycker det.

Exakt.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

30/06 -10 18:12 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Dem får väldigt många E3 priser för den här lilla saken. Så jag antar att den gått över förväntningarna på de som testat.

Låter bra. Men jag kan inte mer än tvivla lite ändå X) Vet inte varför. Men jag är inte nöjd förns' jag själv har den i mina egna händer och får min lilla "wow" effekt :3

Skulle väääärkligen vilja se den ;_; Det är väldigt frustrerande att man inte kan se 3Dn.. Cx

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/07 -10 11:59 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Eric_93 skrev:
Ja, som på den där filmen repli länkade. Baksidan av 3DS:et visades endast. Synd, men bäst för Nintendo att det lyckas.

Jag får väl hjälpa till då...:
http://e3.nintendo.com/

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/07 -10 18:30 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Då så. Men det är ganska självklart. Kameran kan inte fånga upp nåt som egentligen inte är där. Ganska uppenbart. 3D:n är bara nåt våra ögon uppfattar, inget som egentligen är där.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/07 -10 19:09 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Bra sagt.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

02/07 -10 02:20 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Nog för att det inte har särskilt mycket med ämnet att göra, men kommer 3DS-skärmarna vara lika usla utomhus som de till DS var vid releasen?

Have I ever told you the definition of insanity?

02/07 -10 02:35 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Danne_00 skrev:
Nog för att det inte har särskilt mycket med ämnet att göra, men kommer 3DS-skärmarna vara lika usla utomhus som de till DS var vid releasen?

Underlig fråga.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/07 -10 14:42 Master_98

Master_98

1259 XP 42 inlägg

Jag kommer nog ändå stänga av 3D effekten helt majoriteten av tiden, men det kanske blir användbart eller helt enkelt kul då och då.

Och som alla redan skrivit, nej.

16/07 -10 00:14 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Danne_00 skrev:
Nog för att det inte har särskilt mycket med ämnet att göra, men kommer 3DS-skärmarna vara lika usla utomhus som de till DS var vid releasen?

Underlig fråga.

Mja, spela utomhus är ju halva grejen med portabla konsoler.

Have I ever told you the definition of insanity?

04/08 -10 00:29 sweedr2

sweedr2

719 XP 18 inlägg

det finns ju vissa som nt klarar 3D så hur kul är det att sitta och spela såna spel utan det?

Life is a game and those who say it´s not don´t
wanna know how to play it,but those who say it is,
they do wanna know how. I say it´s a game!

04/08 -10 01:00 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

sweedr2 skrev:
det finns ju vissa som nt klarar 3D så hur kul är det att sitta och spela såna spel utan det?


Man kan stänga av 3Dn på 3DS så det är bara en av många funktioner egentligen. Det är klart att många kommer köpa den pga 3D effekten. Men de som inte kan se 3D behöver ändå inte oroa sig eftersom det går att stänga av helt så att man kan njuta av spelen ändå. :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

04/08 -10 08:25 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

K3F1N skrev:
NEJ du behöver inte 3D glasögon, Dem har byggt den med inbyggd 3D funktion i skärmen som EN LCD tv när man kollar från sidan fast dem har gjort så på i 3 vinklar ungefär, svårt o förklara med gå in på wikipedia och läs om du undrar något mer


Nästan, de har 2 LED skärmar, en under och en över.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

04/08 -10 22:58 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

Danne_00 skrev:
Nog för att det inte har särskilt mycket med ämnet att göra, men kommer 3DS-skärmarna vara lika usla utomhus som de till DS var vid releasen?

hoppas inte det, alla portabla konsoler borde fixa det, mobiler kan va skapliga men det är omöjligt att spela gameboy/PSP utomhus

Kingdom Hearts Rules

05/08 -10 13:26 sweedr2

sweedr2

719 XP 18 inlägg

19Robb92 skrev:
sweedr2 skrev:
det finns ju vissa som nt klarar 3D så hur kul är det att sitta och spela såna spel utan det?


Man kan stänga av 3Dn på 3DS så det är bara en av många funktioner egentligen. Det är klart att många kommer köpa den pga 3D effekten. Men de som inte kan se 3D behöver ändå inte oroa sig eftersom det går att stänga av helt så att man kan njuta av spelen ändå. :3

ja ok det är ju bra :D

Life is a game and those who say it´s not don´t
wanna know how to play it,but those who say it is,
they do wanna know how. I say it´s a game!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar