Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Legend of Zelda: Skyward Sword

25/11 -11 07:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
Fick precis 'Hylian Sheild'! :D

Grymt.

God damn! ;_;

Och jag har Sacred Shield.

25/11 -11 07:40 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Nintendoguy skrev:
19Robb92 skrev:
Fick precis 'Hylian Sheild'! :D

Grymt.

God damn! ;_;

Och jag har Sacred Shield.

Har den också. Men lär inte behöva den mer :D

Hylian Sheild verkar vara den bästa. Den är oförstörbar <3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

25/11 -11 20:56 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

KLAR! :D
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


  • + Grymma rörelse-kontroller, som faktiskt fungerar.
    + Items kan ändras i 'real-time', dvs. spelet pausas inte när man ska ändra items.
    + Uppgraderingssystemet är riktigt kul.
    + Fiendernas AI är bra mycket bättre (och roligare) än i tidagare spel.
    + Grafikstilen, ser riktigt vacker ut. (Att se Skyloft från avstånd, liknande en monet målning, är sjukt fint.)
    + Använder inte 'sensor-baren' för att sikta, väldigt skönt för då slipper man sitta precis framför TV:n hela tiden när man spelar. Nu kan man chilla galet.
    + Tillbehör ändras i 'real-time' precis som items, spelet stannar inte ens när man tar en potion vilket gör vissa strider väldigt interesanta. Har faktiskt dött några gånger, I ETT ZELDA SPEL, crazy. 
    + Potion Upgrading är nice. Använde det inte så mycket. Men lär göra det när jag spelar igenom det en andra gång.
    + Mycket mer cinematiskt än tidigare spel i serien.
    + förklarar grunden till bl.a Master Sword. Väldigt interesant om du är ett fán av spelen.
    + Vissa nivåer av spelet är helt fantastiska. Främst öken nivån som är en av mina favvoriter. Älskar hela konceptet!
    + Man kan få viktiga items UTANFÖR tempel i det här spelet. En shyst förändring.
    + Silent Relam delarna kan bli riktigt hetsiga.
    + Stort fokus på pussel, hela världen är som ett stort tempel kan man säga. Det finns pussel överallt vilket är förtjusande.
    + Bossarna är riktigt nice.
    + Humoristiskt, det finns väldigt många scener/moment i det här Zeldas som man bara måste älska, haha.
    + Ett antal 'easter eggs'. Vet såklart inte om jag hittat alla, men några vet jag iaf.
    + Massvis med side-quests. Nästan varenda invånare har ett kändes det som. Jag han tyvärr inte göra alla, tänkte köra 100% på min andra fil. Men det finns säkerligen minst 10h här.
    + Godess-cubes, kuber man hittar på marken som låser upp kistor ovanför molnen. Finns väldigt många, hittade inte alla heller men en rolig extra grej.
    + Bug-collecting, som finns i de flesta Zelda spel.
    + Väldigt många 'ahaaa' ögonblick. Ett som jag minns speciellt men inte vill spola såklart. Men sånna saker älskar jag personligen.
    + De items man får i tempel mm. används mycket mer i det här Zelda spelet. Du kommer aldrig tycka att ett föremål är värdelöst efter en viss del. *host* Dominion Rod i TP *host*
    + Till och med bossdörrarna är ett slags pussel att få upp.
    + De nya raserna är sköna. Speciellt Mogmas, en ny personlig favvorit.
    + Grym musik, fullt orkestrerad och känns 'egen' och inte bara "ta ocarina of time musiken och återanvänd". Riktigt shyst.
    + Ghirgahim, han kanske verkar konstig i början. Men tro mig, du kommer ändra uppfattning senare.
    + De ca 3h som slutsekvenserna håller på är riktigt grymma enligt mig. Vill nästan köra om slutet igen bara för att det var roligt.
    + Karaktärerna är väldigt ihågkombara. Till och med dem som ser 'normala' ut eftersom nästan alla ger en side-quest. Det ger en shyst förbindelse med hela Skyloft.
    + Bamboo minispelet är skitkul, haha. Älskar att skära saker med svärdet.
    + Variationen i hela spelet är otroligt stor.
    + Stamina är riktigt skönt. Det tar inte längre en evighet att klättra på klätterväxter osv.
    + Combat, är riktigt bra. Finder blokerar och man anänder för en gång skull skölden mycket i ett Zelda spel. Riktigt nice. Blev förvånad över hur känslig nunchucken kan vara.
    + Link och Zeldas någulunda kärleksrelation ger ett mycket större initiativ att faktiskt vilja rädda henne enlig mig.
    + Hero Mode
    (Har ca. 16+ till, men dem är spoilers, så skippar dem :P )


    - Harpan är väldigt underanvänd enligt mig. Den hade väldigt mycket potential men det spolades ner i toan. Otroligt synd. Det enda roliga är att man kan ta ut den och spela samtidigt som man springer xD Ser jätte gay ut, underhållning i världsklass!
    - Ibland kan det kännas tradig eftersom vissa pre-quest för att komma till delar av spelet är sjukt dryga. Speciellt ett som sker innan ett eld tempel, anledningen till det är bara.. dålig.
    - I vissa delar känns det, för mig, som om dem bara är där för att fylla ut spelet. Ungefär samma som den ovanför men ändå inte :P
    - Grafiken, det KAN vara otroligt snyggt, och är det oftast. Men ibland kan det bli lite.. röriogt, med grafikstilen. Det märks att Wii är.. Wii.
    - Man kan inte flyga på natten, WTF?
    - Fi kan bli smått irriterande. Långt ifrån lika bra som Midna var. Hon är iofs fortfarande bättre än Navi, men kan blir lite jobbig att lyssna på då hon säger oftast självklara saker.
    - Vissa 'minibossar' var ibland svårare än en del riktiga bossar. Behöver inte vara negativt, men lite konstigt.
    - Vissa scener är lite konstiga. Dem har animerat SOM OM Link skulle sncaka, men han snackar inte.. Blir bara mysko tycker jag.
    - Skulle vilja att det fanns ännu fler uppgraderingar och att alla föremål gick att uppgradera.
    - Kontrollerna fungar superbt, men finns ändå saker jag själv skulle vilja ändra på. Att simma genom att tilta kontrollen är inte lika smidigt som att göra det med analog kontrolelr tycker jag. Kan bli irriterande ibland. Sen skulle jag vilja att fågeln styrdes med en styspak också så att man skulle kunnat haft lite svärd-fighting på själva fågeln i luften, eller skjuta pilbåge när man åker osv. Som på Epona. Tyvärr hindrar rörelsekontrollerna de möjligheterna här.
    - Jag skulle vilja se att Magi kommit tillbaka och kanske att man fick lite nya svärd "skills" som i TP.
    - Skulle vilja att hela mark kartan fungerade att teleportera sig till istället för att man måste hoppa ner i olika hål hela tiden. Skulle vara mycket smidigare.
    - Vet inte om det är en bugg, men det är lite irriterande att alla 'skatter' man hittar visas som om man hittat dem för första gången med en lite cutscenen varje gång man stängt av och startat upp spelet igen...



Kanske kommer på fler saker så väntar med ett betyg just nu.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

25/11 -11 21:49 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

19Robb92: Bra sammanfattning, tycker däremot inte att rörelse-kontrollen fungerar alls lika bra som förväntat. Tycker ofta kontrollen drar på något helt annat håll än man viftat åt och man får inte de fina svärdsfighterna som man är ute efter.

Ser inte heller att en del ställen bara är där för att fylla ut spelet, snarare tvärtom, att varje ställe används unikt mycket. Man har tagit vara på varenda liten bit av världen och sett till att använda den till max.

Angående karaktärerna så har de alla unika drag, problemet blir enligt mig att förknippa namnen med personerna (å andra sidan har jag aldrig varit bra på namn). Om man får höra att man ska prata med en person så blir det lätt att man tänker "men det är ju han som bodde där borta" så visar det sig vara någon helt annan i slutändan. Kan som sagt bero på att jag är dålig på namn - men det känns som det finns ett problem där.

Spoiler:


Bortsett från det håller jag i stora drag med dig, helt klart ett unikt och väldigt bra spel.

26/11 -11 09:39 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

The_new_cake skrev:
tycker däremot inte att rörelse-kontrollen fungerar alls lika bra som förväntat. Tycker ofta kontrollen drar på något helt annat håll än man viftat åt och man får inte de fina svärdsfighterna som man är ute efter.

Har faktiskt aldrig haft det problemet. (tack gud :P)
Har till och med legat i soffan och chillat så kan tycka att jag BORDE fått rätt mycket problem, men nada. Blev faktsitk glatt överaskad på kontrollfronten. Det enda jobbiga är att det är en pina att rulla bomber när man ligger ner x)

The_new_cake skrev:
Ser inte heller att en del ställen bara är där för att fylla ut spelet, snarare tvärtom, att varje ställe används unikt mycket. Man har tagit vara på varenda liten bit av världen och sett till att använda den till max.

Håller med och inte. Vet inte om du klarat ut det än? Men du lär märka vad jag menar annars..

Men håller med om att alla platser utnyttjas till fullo. Gillar faktsikt det.
The_new_cake skrev:
problemet blir enligt mig att förknippa namnen med personerna (å andra sidan har jag aldrig varit bra på namn)

Det håller jag med om. Glömmer aldrig ansiktena, men kommer aldrig ihåg namnen. Och det är väl pga av det du nämnde också, när det gäller mig iaf. Är asdålig på namn. Speciellt i spel.

The_new_cake skrev:


Jag gillar faktiskt det. Ger ett mycket större initiativ att faktiskt vilja hitta Zelda för mig. Jämnfört med tidigare spel där Zelda bara varit en tråkig opersonlig del.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

27/11 -11 13:40 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Funderar på att skaffa dehär snar, men pallar inte köpa en WM+ också :s

"Death is the beginning of immortality.."

27/11 -11 16:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

blablabla skrev:
Funderar på att skaffa dehär snar, men pallar inte köpa en WM+ också :s


Får man inte det till?

27/11 -11 18:26 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Spelet klarat!

27/11 -11 18:59 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Viktore2 skrev:
blablabla skrev:
Funderar på att skaffa dehär snar, men pallar inte köpa en WM+ också :s


Får man inte det till?

Bara i Limited Edition :o

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

27/11 -11 19:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Aboww, jag har spelat mycket men är fortfarande inte klar med spelet. Aja, har den sanna Master Sworden och ska till Lumpy Pumpkin.

När jag är klar med spelet så ska jag återvända till Wind Waker och sen till No More Heroes.

28/11 -11 18:34 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

19Robb92 skrev:
KLAR! :D
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


  • + Grymma rörelse-kontroller, som faktiskt fungerar.
    + Items kan ändras i 'real-time', dvs. spelet pausas inte när man ska ändra items.
    + Uppgraderingssystemet är riktigt kul.
    + Fiendernas AI är bra mycket bättre (och roligare) än i tidagare spel.
    + Grafikstilen, ser riktigt vacker ut. (Att se Skyloft från avstånd, liknande en monet målning, är sjukt fint.)
    + Använder inte 'sensor-baren' för att sikta, väldigt skönt för då slipper man sitta precis framför TV:n hela tiden när man spelar. Nu kan man chilla galet.
    + Tillbehör ändras i 'real-time' precis som items, spelet stannar inte ens när man tar en potion vilket gör vissa strider väldigt interesanta. Har faktiskt dött några gånger, I ETT ZELDA SPEL, crazy. 
    + Potion Upgrading är nice. Använde det inte så mycket. Men lär göra det när jag spelar igenom det en andra gång.
    + Mycket mer cinematiskt än tidigare spel i serien.
    + förklarar grunden till bl.a Master Sword. Väldigt interesant om du är ett fán av spelen.
    + Vissa nivåer av spelet är helt fantastiska. Främst öken nivån som är en av mina favvoriter. Älskar hela konceptet!
    + Man kan få viktiga items UTANFÖR tempel i det här spelet. En shyst förändring.
    + Silent Relam delarna kan bli riktigt hetsiga.
    + Stort fokus på pussel, hela världen är som ett stort tempel kan man säga. Det finns pussel överallt vilket är förtjusande.
    + Bossarna är riktigt nice.
    + Humoristiskt, det finns väldigt många scener/moment i det här Zeldas som man bara måste älska, haha.
    + Ett antal 'easter eggs'. Vet såklart inte om jag hittat alla, men några vet jag iaf.
    + Massvis med side-quests. Nästan varenda invånare har ett kändes det som. Jag han tyvärr inte göra alla, tänkte köra 100% på min andra fil. Men det finns säkerligen minst 10h här.
    + Godess-cubes, kuber man hittar på marken som låser upp kistor ovanför molnen. Finns väldigt många, hittade inte alla heller men en rolig extra grej.
    + Bug-collecting, som finns i de flesta Zelda spel.
    + Väldigt många 'ahaaa' ögonblick. Ett som jag minns speciellt men inte vill spola såklart. Men sånna saker älskar jag personligen.
    + De items man får i tempel mm. används mycket mer i det här Zelda spelet. Du kommer aldrig tycka att ett föremål är värdelöst efter en viss del. *host* Dominion Rod i TP *host*
    + Till och med bossdörrarna är ett slags pussel att få upp.
    + De nya raserna är sköna. Speciellt Mogmas, en ny personlig favvorit.
    + Grym musik, fullt orkestrerad och känns 'egen' och inte bara "ta ocarina of time musiken och återanvänd". Riktigt shyst.
    + Ghirgahim, han kanske verkar konstig i början. Men tro mig, du kommer ändra uppfattning senare.
    + De ca 3h som slutsekvenserna håller på är riktigt grymma enligt mig. Vill nästan köra om slutet igen bara för att det var roligt.
    + Karaktärerna är väldigt ihågkombara. Till och med dem som ser 'normala' ut eftersom nästan alla ger en side-quest. Det ger en shyst förbindelse med hela Skyloft.
    + Bamboo minispelet är skitkul, haha. Älskar att skära saker med svärdet.
    + Variationen i hela spelet är otroligt stor.
    + Stamina är riktigt skönt. Det tar inte längre en evighet att klättra på klätterväxter osv.
    + Combat, är riktigt bra. Finder blokerar och man anänder för en gång skull skölden mycket i ett Zelda spel. Riktigt nice. Blev förvånad över hur känslig nunchucken kan vara.
    + Link och Zeldas någulunda kärleksrelation ger ett mycket större initiativ att faktiskt vilja rädda henne enlig mig.
    + Hero Mode
    (Har ca. 16+ till, men dem är spoilers, så skippar dem :P )


    - Harpan är väldigt underanvänd enligt mig. Den hade väldigt mycket potential men det spolades ner i toan. Otroligt synd. Det enda roliga är att man kan ta ut den och spela samtidigt som man springer xD Ser jätte gay ut, underhållning i världsklass!
    - Ibland kan det kännas tradig eftersom vissa pre-quest för att komma till delar av spelet är sjukt dryga. Speciellt ett som sker innan ett eld tempel, anledningen till det är bara.. dålig.
    - I vissa delar känns det, för mig, som om dem bara är där för att fylla ut spelet. Ungefär samma som den ovanför men ändå inte :P
    - Grafiken, det KAN vara otroligt snyggt, och är det oftast. Men ibland kan det bli lite.. röriogt, med grafikstilen. Det märks att Wii är.. Wii.
    - Man kan inte flyga på natten, WTF?
    - Fi kan bli smått irriterande. Långt ifrån lika bra som Midna var. Hon är iofs fortfarande bättre än Navi, men kan blir lite jobbig att lyssna på då hon säger oftast självklara saker.
    - Vissa 'minibossar' var ibland svårare än en del riktiga bossar. Behöver inte vara negativt, men lite konstigt.
    - Vissa scener är lite konstiga. Dem har animerat SOM OM Link skulle sncaka, men han snackar inte.. Blir bara mysko tycker jag.
    - Skulle vilja att det fanns ännu fler uppgraderingar och att alla föremål gick att uppgradera.
    - Kontrollerna fungar superbt, men finns ändå saker jag själv skulle vilja ändra på. Att simma genom att tilta kontrollen är inte lika smidigt som att göra det med analog kontrolelr tycker jag. Kan bli irriterande ibland. Sen skulle jag vilja att fågeln styrdes med en styspak också så att man skulle kunnat haft lite svärd-fighting på själva fågeln i luften, eller skjuta pilbåge när man åker osv. Som på Epona. Tyvärr hindrar rörelsekontrollerna de möjligheterna här.
    - Jag skulle vilja se att Magi kommit tillbaka och kanske att man fick lite nya svärd "skills" som i TP.
    - Skulle vilja att hela mark kartan fungerade att teleportera sig till istället för att man måste hoppa ner i olika hål hela tiden. Skulle vara mycket smidigare.
    - Vet inte om det är en bugg, men det är lite irriterande att alla 'skatter' man hittar visas som om man hittat dem för första gången med en lite cutscenen varje gång man stängt av och startat upp spelet igen...




Efter lite eftertänkande blir det nog en 9/10. Ger inga .n betyg. Så antingen 10 eller 9. Blir 9 nu, tycker det passar. Finns en del jag skulle ändra på men ändå ett skitbra spel. :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/11 -11 20:29 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Bara lite allmänna nyheter:
Skyward-Sword-is-the-Fastest-Selling-Zelda-of-All-Time!

Väldigt välförtjänt måste jag säga. :)

Och spelet har stannat på 94/100 på meta critic för övrigt vilket är fantastiskt.

En till nyhet kan ju vara att Myamoto och Anuma vill ta mindre tid till nästa Zelda spel på WiiU. Sänka ner tillverkningsperioden till 3år istället för 5år.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

02/12 -11 20:23 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Fjärde bossen var bäst.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

02/12 -11 21:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

GomuGomuNo skrev:
Fjärde bossen var bäst.


Ghirahim och Tentalus(5:e bossen) är roligare!

09/12 -11 13:40 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Jag vill se hur Zeldas rum ser ut. ;_;


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar