Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



favorit starter

19/05 -10 19:12 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

finns det ingen som vet vad motivera är :| det står faktist motivera gärna :|

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

19/05 -10 22:32 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
finns det ingen som vet vad motivera är :| det står faktist motivera gärna :|

Du har fått en motivation från mig iaf.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

20/05 -10 06:42 FabbeP

FabbeP

424 XP 17 inlägg

totodile och sqirtle för de är coola och jag gillar vatten typer.

20/05 -10 07:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Här är lista.

1. Mudkip
2. Tsutaja
3. Charmander
4. Cyndaquil
5. Totodile
6. Torchic
7. Treecko
8. Chikorita
9. Pokabu
10. Mijumaru
11. Bulbasaur
12. Squirtle
13. Turtwig
14. Piplup

20/05 -10 16:05 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

NG, du glömde Chimchar D:

So you herd i relly liek Mudkipz.

Mudkip så klart :D Den får coola utvecklingar och den är söt :D

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

20/05 -10 19:58 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

Generation1: Charmander. Har alltid tyckt att Blastoise ser töntig ut. Charizard är också enligt mig den snyggaste draken i spelet även om den inte egentligen är drak-typ.

Generation2: Får nog bli Cyndaquil den är söt och Qwuilava är awsome.

Generation3: Mudkip för den är så jäkla söt. Gillar torchic också, men gillar inte dens utvecklingar så mycket.

Generation4: Usch jag vet inte. Piplup är söt, men gillar inte dens utvecklingar. Torterra är rätt ball, men Turwig gillar jag inte så mycket. Blir nog Turwig trots allt då jag försökte köra igenom diamond med piplup nån gång men den var så himla svag.

Generation5: Vet ju inte deras utvecklingar men hittilst gillar jag Pokabu bäst, har ju trots allt gått på naturbruksgymnasium så jag är väldigt glad att vi har fått en grisstarter :D

Sen om jag ska rangordna vilka spel jag tycker har bäst starters blir det gen1 > gen3 > gen 5 > gen 2 > gen 4

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171

20/05 -10 20:19 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

generation 1 charmander
generation 2 cyndaquil
generation 3 treecko
generation 4 piplup
generation 5 tsutaaja

tjavagörs

21/05 -10 13:16 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Undrar varför alla är så uppe i att skriva Tsutaaja. Enligt serbii så är Tsutaja och eftersom dom har kontakter som kan japanska så är det rätt, antagligen. För dom översatte ju från romaniseringen av namnet.

Bulbapedia är en opålitig källa egentligen då den är som alla andra wikipedior.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

22/06 -10 17:42 Lord_Pikachu

Lord_Pikachu

166 XP 3 inlägg

Min är Pikachu man kan börja med den i yellow, men annars är de chimchar

26/06 -10 16:24 Hakker

Hakker

473 XP 37 inlägg

Vet inte, Cyndaquil, Totodile eller de i Platinum. :P

Anni <3

26/06 -10 23:40 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Undrar varför alla är så uppe i att skriva Tsutaaja. Enligt serbii så är Tsutaja och eftersom dom har kontakter som kan japanska så är det rätt, antagligen. För dom översatte ju från romaniseringen av namnet.

Bulbapedia är en opålitig källa egentligen då den är som alla andra wikipedior.

om man vill veta vad pokemonens namn är på japanska kolla här - är att man förlänger vokalen
http://www.whiteagle.net/jap/
superjocke jag citera bara ditt inlägg för att kunna skriva detta och inte att du har fel

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

27/06 -10 00:25 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
Undrar varför alla är så uppe i att skriva Tsutaaja. Enligt serbii så är Tsutaja och eftersom dom har kontakter som kan japanska så är det rätt, antagligen. För dom översatte ju från romaniseringen av namnet.

Bulbapedia är en opålitig källa egentligen då den är som alla andra wikipedior.

om man vill veta vad pokemonens namn är på japanska kolla här - är att man förlänger vokalen
http://www.whiteagle.net/jap/
superjocke jag citera bara ditt inlägg för att kunna skriva detta och inte att du har fel

Sorry to burst your bubble men det stämmer inte. För det engelska namnet kommer inte ofrån det japanska. Vad jag menar är att Bulbasaur är inte vad Fushigidane betyder på engelska. Dom hittar ju på ett namn för varje språk. En del Pokémon, som Pikachu, har samma namn på alla eller dom flesta språk.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

27/06 -10 13:13 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
Undrar varför alla är så uppe i att skriva Tsutaaja. Enligt serbii så är Tsutaja och eftersom dom har kontakter som kan japanska så är det rätt, antagligen. För dom översatte ju från romaniseringen av namnet.

Bulbapedia är en opålitig källa egentligen då den är som alla andra wikipedior.

om man vill veta vad pokemonens namn är på japanska kolla här - är att man förlänger vokalen
http://www.whiteagle.net/jap/
superjocke jag citera bara ditt inlägg för att kunna skriva detta och inte att du har fel

Sorry to burst your bubble men det stämmer inte. För det engelska namnet kommer inte ofrån det japanska. Vad jag menar är att Bulbasaur är inte vad Fushigidane betyder på engelska. Dom hittar ju på ett namn för varje språk. En del Pokémon, som Pikachu, har samma namn på alla eller dom flesta språk.

mena japanska namnen

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

27/06 -10 14:56 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
Undrar varför alla är så uppe i att skriva Tsutaaja. Enligt serbii så är Tsutaja och eftersom dom har kontakter som kan japanska så är det rätt, antagligen. För dom översatte ju från romaniseringen av namnet.

Bulbapedia är en opålitig källa egentligen då den är som alla andra wikipedior.

om man vill veta vad pokemonens namn är på japanska kolla här - är att man förlänger vokalen
http://www.whiteagle.net/jap/
superjocke jag citera bara ditt inlägg för att kunna skriva detta och inte att du har fel

Sorry to burst your bubble men det stämmer inte. För det engelska namnet kommer inte ofrån det japanska. Vad jag menar är att Bulbasaur är inte vad Fushigidane betyder på engelska. Dom hittar ju på ett namn för varje språk. En del Pokémon, som Pikachu, har samma namn på alla eller dom flesta språk.

mena japanska namnen

Doesn't make any sense. Du måste ju fortfarande veta vad du ska skriva i vilket fall som helst. Vare sig det är våra bokstäver eller deras.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

27/06 -10 17:12 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Jag är rätt trött på att minsta lilla bokstav man skriver som är fel måste någon rätta. Tänk om man slinter på tangentbordet eller bara tänker inte på datorn när man skriver? I vilket fall är det irriterande. Ni förstår ju vad man menar. Jag snackar inte om det som händer där uppe, så ni inte RÄTTAR MIG.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar