Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

17/01 -12 16:13 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Knewt skrev:
QuakeNet skrev:
@Knewt, tyvärr har jag ingen nej. Går efter de otaliga diskussioner vi brukar ha med vår ekonomilärare. Därför jag mest är insatt i de ekonomiska. :)

http://myterominvandringen.se/2012/01...

"Sammanfattningsvis så finns det tillräckligt med forskning för att säga att invandringen årligen påverkar svensk ekonomi negativt med tiotals miljard kronor. Några exakta siffror är däremot omöjliga att ta fram då regering, myndigheter och universitet inte är intresserade av bidra till att några sådana studier genomförs."

Inget dåligt som inte kommer med något gott! De bidrar på fler sätt än det ekonomiska. :)

17/01 -12 16:49 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Knewt skrev:
QuakeNet skrev:
@Knewt, tyvärr har jag ingen nej. Går efter de otaliga diskussioner vi brukar ha med vår ekonomilärare. Därför jag mest är insatt i de ekonomiska. :)

http://myterominvandringen.se/2012/01...

"Sammanfattningsvis så finns det tillräckligt med forskning för att säga att invandringen årligen påverkar svensk ekonomi negativt med tiotals miljard kronor. Några exakta siffror är däremot omöjliga att ta fram då regering, myndigheter och universitet inte är intresserade av bidra till att några sådana studier genomförs."

Jag vill helst inte ta ställning till något nu, men det känns som att den där artikeln bör tas med en nypa salt. Kanske jag har förutfattade meningar angående Sverigedemokraternas politik, men det finns ju alltid två sidor av samma mynt.

17/01 -12 18:14 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

wtfwjd skrev:
Jag vill helst inte ta ställning till något nu, men det känns som att den där artikeln bör tas med en nypa salt. Kanske jag har förutfattade meningar angående Sverigedemokraternas politik, men det finns ju alltid två sidor av samma mynt.

Förvisso så är den skriven av ett parti som är kritiskt mot invandringen, men åtminstone använder de riktiga argument och källhänvisar. Undersökningarna som artikeln refererar till är inte gjorda av några sverigedemokrater.

QuakeNet skrev:
Inget dåligt som inte kommer med något gott! De bidrar på fler sätt än det ekonomiska. :)

Vill du redogöra dessa?

17/01 -12 22:04 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Knewt skrev:


QuakeNet skrev:
Inget dåligt som inte kommer med något gott! De bidrar på fler sätt än det ekonomiska. :)

Vill du redogöra dessa?

Folk från hela världen ger olika kulturer. Man kan ha olika uppfattningar om fler kulturer är bra eller inte men jag personligen tycker det skulle vara väldigt tråkigt om allt i Sverige var baserat på samma kultur.
Man får folk som är duktiga på olika saker.
Bidrar med en ny möjlighet om de inte har det i det land de kom från. Krig eller likande.
För att nämna ett par.

Tänkte bara också nämna en sak som säkert redan är självklart för alla. Invandring är folk från alla länder, Norge, Danmark, Irak, Kina, USA, Brasilien, olika länder samma folk. Säger inte att vi ska ha öppna gränser och vem som helst kan promenera in och bosätta sig var som helst och när som helst.
Iallafall om jag får för mig att flytta utomlands så vill jag kunna välja och vraka bland alla länder, eftersom min rätt känns som den viktigaste. Något som de flesta känner. Då är det inte kul att bli nekad ett land bara för att man inte är i krig eller likande.
jag tycker att vi inte borde stänga igen gränserna bara för att vi inte vill förlora pengar. Vi är knappast det enda landet som förlorar pengar på något och inte det sista heller.

17/01 -12 23:17 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

QuakeNet skrev:
Folk från hela världen ger olika kulturer. Man kan ha olika uppfattningar om fler kulturer är bra eller inte men jag personligen tycker det skulle vara väldigt tråkigt om allt i Sverige var baserat på samma kultur.

Känns som ett otroligt bristfälligt argument till varför okontrollerad massinvandring, segregation och onödigt slöseri på skattemedel skulle vara bra. Nämn ett sätt du anser att Sverige blivit rikare på kultur på grund av massinvandringen ifrån Mellanöstern och Nordafrika. Inget irrelevant tjat om restauranger, tack.

Have I ever told you the definition of insanity?

18/01 -12 17:50 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Danne_00 skrev:
QuakeNet skrev:
Folk från hela världen ger olika kulturer. Man kan ha olika uppfattningar om fler kulturer är bra eller inte men jag personligen tycker det skulle vara väldigt tråkigt om allt i Sverige var baserat på samma kultur.

Känns som ett otroligt bristfälligt argument till varför okontrollerad massinvandring, segregation och onödigt slöseri på skattemedel skulle vara bra. Nämn ett sätt du anser att Sverige blivit rikare på kultur på grund av massinvandringen ifrån Mellanöstern och Nordafrika. Inget irrelevant tjat om restauranger, tack.

Då har jag först två frågor.
Varför just mellanöstern och Nordafrika?
När har jag nämnt restauranger?

18/01 -12 23:20 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

QuakeNet skrev:
Då har jag först två frågor.
Varför just mellanöstern och Nordafrika?

Varifrån tror du alla lågutbildade flyktingar kommer ifrån? Danmark?
QuakeNet skrev:
När har jag nämnt restauranger?

Aldrig, antar jag. Jag gjorde en inb4 så att jag slapp det svar jag alltid får på den frågan.

Have I ever told you the definition of insanity?

10/02 -12 10:21 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Asiater är okej men inte turkar

Ride The Lightning

10/02 -12 12:09 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

10/02 -12 12:34 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

wtfwjd skrev:
PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

Dom är dampiga

Ride The Lightning

10/02 -12 12:52 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Danne_00 skrev:
QuakeNet skrev:
Då har jag först två frågor.
Varför just mellanöstern och Nordafrika?

Varifrån tror du alla lågutbildade flyktingar kommer ifrån? Danmark?
QuakeNet skrev:
När har jag nämnt restauranger?

Aldrig, antar jag. Jag gjorde en inb4 så att jag slapp det svar jag alltid får på den frågan.

Vart kommer alla läkare ifrån och högutbildade ifrån då? Inom 20 år kommer säkert majoriteten av den svenska läkarkåren bestå av folk med invandrar bakgrund

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

10/02 -12 13:06 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

PS3GAMER skrev:
wtfwjd skrev:
PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

Dom är dampiga


Det finns ca 15000 turkar i sverige enligt wikipedia. Samtliga femtontusen är enligt dig dampiga alltså?

*

10/02 -12 13:23 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Eric_ skrev:
PS3GAMER skrev:
wtfwjd skrev:
PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

Dom är dampiga


Det finns ca 15000 turkar i sverige enligt wikipedia. Samtliga femtontusen är enligt dig dampiga alltså?

jaa

Ride The Lightning

10/02 -12 14:06 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

PS3GAMER skrev:
Eric_ skrev:
PS3GAMER skrev:
wtfwjd skrev:
PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

Dom är dampiga


Det finns ca 15000 turkar i sverige enligt wikipedia. Samtliga femtontusen är enligt dig dampiga alltså?

jaa


Källa, tack.


*

10/02 -12 15:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

PS3GAMER skrev:
wtfwjd skrev:
PS3GAMER skrev:
Asiater är okej men inte turkar

Varför just turkar..?

Dom är dampiga

Racism motherfucker do-you-speak-it!?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar