Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Pokémon Generation 5 på G

11/06 -10 20:13 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Såg det, najsit :D

~ Aye!

11/06 -10 20:25 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Mer info om Reshiram och Zekrom:
Reshiram är White Yang Pokémon och Zekrom är Black Yin Pokémon.
Reshirams ability heter Turbo Blaze och Zekroms ability heter Terra Voltage.

Alltså Yin och Yang relation mellan dom.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

11/06 -10 20:52 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Är det inte i Kina man har Ying och Yang? xD

~ Aye!

11/06 -10 21:14 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:

Your point being?

11/06 -10 21:49 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Ännu mer info:
Zorua kan attackerna Leer, Scratch, Pursuit och Fake Tears. Redan kända attacker var Trickery.
Zoroark kan attackerna Fury Swipes, Faint Attack, Scary Face och en ny attack, Night Burst. Redan kända attacker var Claw Sharpen.

Plus screenshots. Dom kommer så fort dom kommer upp i bättre kvalitet.

11/06 -10 22:44 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:

Your point being?

Nej jag bara undrade 

~ Aye!

11/06 -10 23:28 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Tyckte jag såg en tidigare Pokémon i Munna. Swinub.

Kanske ska poängtera att en del namn varierar mellan serebii och bulbapedia än så länge. Själv vet jag inte vad som stämmer men jag kör på serebii så länge för jag litar inte fullt ut på wikipedior.

12/06 -10 00:19 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Ska bli intressant att se vad som kommer härnäst ^^

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

12/06 -10 11:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Hihidaruma ser konstig ut enligt mig...

12/06 -10 15:48 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Bilder från igår. Bättre kvalitet kommer.

Och detta är taget från pokbeach.com (http://pokebeach.com/#possible-black-...)

pokebeach skrev:
"This afternoon we were contacted by a man named Martijn Müller, the webmaster of an old and famous Zelda website. He claimed to have insider information on Black and White, and after spending a few hours verifying he was who he claimed to be, we decided to indulge and see what he had to say. Granted, we often get a lot of people claiming to know insider information on Pokemon games, with some going to extreme lengths to fool us. However, he has revealed insider information to gaming communities before, which leads us to believe he is telling the truth. He also personally showed me some developer material from Black and White, which further cemented to me that he was telling the truth. Nevertheless, this information could be one highly elaborate scheme (it wouldn't be the first time), so for now, please just take all of it with a grain of salt - it's not confirmed and could be fake. As a fan site it is our duty to post rumors when we have gone to reasonable lengths to verify the sources, which is why we decided to post this. Remember, grain of salt!

There will be 157 new Pokemon, bringing the total amount to 650.
Like how Giratina compliments Dialga and Palkia, a large, green cobra will accompany Reshiram and Zekrom.
Tauros will have an evolution: Minotauros. It stands on two legs.
In previous games, either through moves or through abilities, players were able to alter the weather conditions of the battle field to boost certain types. For example, Groudon's Drought summons sunlight, which boosts Fire-type moves by 50%. In Black and White, players will be able to collect certain items that alter the weather conditions of the battle field. Approximately twenty of these items will affect the weather conditions so that they will boost certain types (kind of like Stadium cards in the TCG?), with some types getting added bonuses depending on the item. As a side note, in today's CoroCoro scans, there was a screenshot showing a new weather indicator (we overlooked it), which could give credence to this claim.
One example will be setting up a Poison Field, which causes all Poison-type attacks to gain 30% accuracy, Sludge Bomb to have a 100% poison rate, and the effects of Toxic Spikes' poison to have an immediate effect.
Black and white, good versus evil, and yin and yang are going to play a major part in the plot. However, unlike previous Pokemon games, the decisions and choices you make will "influence" the plot of the game. If you make "good" choices, you might get certain help or items, whereas "bad" choices could have negative effects. The point is that the plot will not be as cut-and-dry as previous games, changing depending on the player's actions.
Tsutaaja, Pokabu, and Mijumaru had rough designs over this past year or so, but in the last few months received major overhauls, becoming the final designs we see today."

Hoppas antalet Pokémon stämmer. Det är det jag har hoppats på länge, länge.

13/06 -10 00:50 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

157 nya Pokémon vore kanonbra! ^^
Då slår det t.om den första generationens antal av Pokémon, det trodde jag aldrig skulle hända!

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

13/06 -10 12:41 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Det där klassas nu som fake av pokebeach tills vidare.
Bara så ni vet.

Och sen säger pokebeach att Earthquake Spiral översätts till Overconfidence också, precis bulbapedia skrev men serebii har inte nämnt nåt sen i fredags. Detta är efter Pokémon Sunday har visats. Och Terra Voltage ska stavas Teravoltage.

Pokémon Sunday visade inget nytt utan bara silluetter på dom som visades i fredags.

Plus att Zorua och Zoroark är event-exclusive och man kan inte få dom på nåt annat sätt än genom att föra över Raikou/Entei/Suicune och Celebi med Fateful Encounter. I alla fall i Black och White.

Och Night Burst sänker motståndarens Accuracy.
Encourage ökar styrkan på attackerna men tar bort secondary effects på dom.

13/06 -10 14:49 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Det hade ju varit najsigt om det är så många nya Pokémon i B/W :D

~ Aye!

13/06 -10 15:43 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

Var läste du det där om encourage? Den abilityn låter riktigt bra om den får attacker som Close combat och overheat..

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171

13/06 -10 16:16 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Videoland skrev:
Var läste du det där om encourage? Den abilityn låter riktigt bra om den får attacker som Close combat och overheat..

Serebii.

http://www.serebii.net/blackwhite/ability.shtml

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar