Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

13/05 -10 11:01 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Mer info:
Mijumaru har, som dom tidigare Water starters, Torrent som Ability och är 0,5 m lång och väger 5,9kg.

Mer info om Tsutaja och Pokabu:

Tsutaja har, som dom tidigare Grass starters, Overgrow som Ability och är 0,6 m lång och väger 8,1kg.
Pokabu har, som dom tidigare Fire starters, Blaze som Ability och är 0,6 m lång och väger 9,9kg.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

13/05 -10 11:16 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
Jag sa ju att bävern skulle bli water :]
Eller det var min tanke.
Men grisen är ballast! Den är så super söt ju? :')

Bävern kan jag hålla med om att den är liiiiiiiite men bara liiiite lik Pachirishu.

Det är en utter. Och den är absolut inte lika Pachirisu på nåt sätt. Då har ni bara sett Pachirisu typ 2-3 ggr. om ni tycker dom är lika.

Sry. Jag menade Utter skrev fel ;S
Bara i färgen är den det.

~ Aye!

13/05 -10 11:30 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

kommer köpa både white och black så jag kan ta eld och grass.

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

13/05 -10 11:48 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Just nu är jag lite nyfiken på hur rivalen kommer se ut.
Jag undrar om det blir som Ruby/Sapphire att om man väljer killen blir tjejen rivalen och tvärtom, eller att han rivalen blir en helt annan person.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

13/05 -10 12:51 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Märkte nyss att Bulbapedia har döpt gräs typen till Tsutaaja (med två a) och pokebeach likaså, men Serebii har visst döpt den till Tsutaji. Och du till Tsutaja? Vet inte om jag tänker lita på dina källor Jocke. Litar hellre på Serebii.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

13/05 -10 13:17 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Pew, pew. Tråd rensad.

13/05 -10 16:17 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

pokebley skrev:
Märkte nyss att Bulbapedia har döpt gräs typen till Tsutaaja (med två a) och pokebeach likaså, men Serebii har visst döpt den till Tsutaji. Och du till Tsutaja? Vet inte om jag tänker lita på dina källor Jocke. Litar hellre på Serebii.

Ok, nu är det så här.
Jag har kontaktat serebii.net och det vara bara ett stavfel. Den heter Tsutaja. Inte Tsutaji eller Tsutaaja.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

13/05 -10 16:21 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Gött, då vet vi det.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

14/05 -10 01:37 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Nu vet jag hur jag ska göra.

Jag tar en av starterna i min japanska version.
Och sen tar jag alla tre i min PAL version. Tar en, byter över. Tar en till, byter över. Och sen den tredje och fortsätter på spelet. För det borde ju vara som på HG/SS, att man kan byta tidigt, så fort man har fått Pokédex eller nåt liknande. Hoppas det iaf.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

14/05 -10 11:43 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Bättre kvalitet på några bilder från igår + en ny.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

14/05 -10 11:56 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Har hänt något konstigt igen. Pokabu är 0,5m. Inte 0,6m. Läste det på Black and White's hemsida.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

14/05 -10 11:59 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Såg det jag med.

Har ändrat.

Och mer bilder kommer.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

14/05 -10 12:09 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ny info:
Illusion gör så att att Zoroark/Zorua ser ut som en annan Pokémon när den kommer in i en match. Namnet ändras också för motståndaren så att den inte vet att det är Zoroark/Zorua men den är fortfarande Dark.
Spriten rör på sig när den använder en move. Hur mycket etc. vet man inte än.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

14/05 -10 17:50 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ännu bättre bilder. Grafiken är ju oslagbar.

Lite mer info:
Bron på bilden ovan heter Sky Arrow Bridge. Den går från Hiun City till en annan stad.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

14/05 -10 18:07 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

Man får ju hoppas bara att de inte planerar att återanvända gamla sprites.. Den där Entei-spriten är ju från D/P/P xD Fast troligtvis gör de justeringar.

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar