Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Mariospel!!

27/01 -10 09:20 Shiner

Shiner

2423 XP 914 inlägg

Jag vill gärna spela PM-spelen, de har jag gått miste om. De bästa Mariospelen till GC som jag har spelat är Luigi's Mansion och SMS. Luigi's Mansion är episkt, och så är det bara, en räddhare som går in i ett spökhus för att rädda sin bror ÄR episkt! X3

SMS är dock en aning överskattat, känns som att de bara gjorde det för att det skulle göras. En dålig uppföljare till SM64, skulle man väl kunna säga, men jag tycker fortfarande om det av någon konstig anledning.^^

MKDD är sjukligt bra också! Så glad jag blev när jag hade klarat ut All Cup Tour på Mirror Mode! X3 Dock orkade jag aldrig spela Time Trials förrän jag fick MKWEE, för då fick man inga vapen och det var tråkigt. Men på MKWEE är det roligare att köra Time Trials av någon anledning...

Btw, är sportspelen bra? Har bara spelat Mraiofotaboll än så länge...

A scattered dream that is like a far off memory.
A far off memory that's like a scattered dream.
I want to line the pieces up. Yours and mine.

27/01 -10 11:24 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Mariosportspel är kul om man är flera, faktiskt, men de är inte så roliga ensam...

SMS är inte alls överskattat, snarare underskattat.

Snarkning snarkning och sova på natten.

27/01 -10 14:30 Dark_bristle

Dark_bristle

8518 XP 4406 inlägg

LM är bäst för man kan få massa pengar. Och det är roligt.

SMS är bättre än neger SM64.

MARIO FOTBOLL AAAH
Åh det är så tråkigt. Bara roligt när man är två eller fler. Tennis och GOlf äger, för de har bäst intron. Skrattade åt dem igår på YT.

Hej hej på er, jag gillar att spela Touhou och
animera roliga saker, som är perversa oftast, men
nu är det snart slut på tecken, så hejdå!!

27/01 -10 17:54 Toad_2

Toad_2

6282 XP 1808 inlägg

Var så länge sen jag spelade SMS, men varje gång jag gör det så blir jag bara besviken. Verkligen sämst bandesign, bara Ricco Harbor som är rolig. FUK YEA VI GÖR EN BANA SOM ÄR...EN LÅNG STRAND! VI KALLAR DEN FÖR GLASSSTRANDED TJOHO!! Finns ingen kreativitet förutom i specialbanorna, som är negersvåra xD för man har vant sig vid FLUDD!

LM har roligt koncept och utför det bral, men det är kort. För kort. Och det saknar djup om man inte heter D_B och säger JAA FÅ ALLA RANKINGAR ÄR SÅ ROLIGT!

Hade Mario Golf till N64! Det var fanimej kul, får skaffa det sen. Minigolf var bäst, synd att de tog bort det i uppföljaren ;_; men den är säkert rolig den med, även singleplayer för man orkar ej höra när andra skrattar åt en när man är värdelös. Tennis och brännboll och fotboll och resten verkar tråkigt.

Alla Mario Partys är Mario Party 1 + nya minispel + fånig påklistrad gimmick. Har man spelat ett så har man spelat alla! Men de är fortfarande bra party-spel.

Double Dash är så underskattat av alla. Verkar som de flesta tycker att det är sämst i serien, vilket det verkligen inte är. Visst, battle var sämst om man jämför med MK64, men banorna var roliga och kontrollen helt okay. MKWEE är bättre dock.

Och så har vi PM2. Det slåss med Metroid Prime och Wind Waker om titeln Bästa GCspel enligt mig, för det är så bäst. Tar allt som var bra med PM och lägger på ännu mer samtidigt som det suddar ut allt som var dåligt med PM. Typ. Plus episk story.

SÅ Nu har jag fulrecenserat alla Mario-GCspel!

//T_2

27/01 -10 18:16 Dark_bristle

Dark_bristle

8518 XP 4406 inlägg

SM64 var ju bara... Ställen. Utan personligheter. Fanns en kille ibland nånstans kanske bara. Helt dött och tråkigt. Känns så ovärt att springa runt och samla allt. Känns som man gör det för ingen anledning. DET är okreativt. Bara för man bygger ett jväla berg mitt ute i ingenstans så är det ej kreativt. I SMS så gör man det för folket där iallafall. Ej bara HERP DERP BOR EN STJÄRNA I EN LÅDA PÅ ETT STÄLLE DURP. Special banorna är jobbiga, men de är roliga på samma gång med, så man ej bara kan springa igenom allt och leva.

Säger ej att det är roligt att få alla rankningar! Roligt att få så mycket pengar som mycket... Eller ej få dem alls!

Moha, spelade Mario GOlf igår. Roligt att byta fräg på alla karaktärer. Jävla skit SM64 hängde sig när jag fick 100 pingas STAR på TINY HUGE PLACE och raderade mina sparfiler. Ej första gången det hände tror jag. JÄVLA BUGGSPEL. Men, Mario Golf är roligt, förutom att det är så jävla svårt att veta vart bollen ska landa. Och man kan ej spinna ;_; VARFÖR SÅLDE JAG MINA SPEEHEHEHEHELLLL ;____;

Dubble Dash tycker jag är roligt, men spelade bara själv, så det blev tråkigt.

PM är bra spel, spelade ihjäl det när jag var liten. SPelade ihjäl PM2 med, för det var rolgit. Fast STAR POINTS suger neger korv.

Hej hej på er, jag gillar att spela Touhou och
animera roliga saker, som är perversa oftast, men
nu är det snart slut på tecken, så hejdå!!

27/01 -10 18:26 Toad_2

Toad_2

6282 XP 1808 inlägg

SM64 har bäst ställen. Behöver ej vara personer där som man kan prata med. Behöver du en anledning till att ha roligt? Eller spelar du SMS för att säga YAY JAG HJÄLPER NOKIS MED DERAS PROBLEM TJOHO KÄNNER MIG SOM EN BRA MÄNNISKA!!! ? Men bandesignen är ju klassisk. Och det är ej spelets fel att din kasett är neger!

Jaja, men det är mer för completionists och såna saker! Orkar fan ej vända uppochner på hela huset för att ta varje pengjävel och starta om varje gång nåt spöke lyckas få in en fegisträff. Irriterande bara!

Mario Golf var svårt som helvete kommer jag ihåg. AIn på motståndarna är ju äcklig. Lyckas klubba iväg bollar hundra meter genom skog. Jävla spel xD

Star points är typ det enda dåliga med PM2! Och typ det enda som SPM lyckades förbättra.

//T_2

27/01 -10 18:48 Dark_bristle

Dark_bristle

8518 XP 4406 inlägg

Sm64 har inget bra ställe alls. Nämn några och varför.
Det gör det roligare! Och ställena får mer personlighet för det är folk där.

Men roligt!

Jag lyckas vinna ofta ,d
Fast man får starta om när man bara får ta i random mycket och sikta på random ställe för vindjävlar och skit och man vet ej vart man ska ta vägen.

fast SPM var bajs i hela byxan ändå ;_;

Hej hej på er, jag gillar att spela Touhou och
animera roliga saker, som är perversa oftast, men
nu är det snart slut på tecken, så hejdå!!

27/01 -10 18:50 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Vadå?
Det finns visst fina banor i SMS, förutom glassbanan.
Finns ju hotell och tivoli och annan fin skit!
Fast SM64 äger också. Finns fina banor i det med.

Snarkning snarkning och sova på natten.

27/01 -10 18:51 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

SPM var bra, men... Det var ändå neger. Varför skulle man ha töntiga Pixlar som vänner för?
Jag vill ha ett äkta Paper Mario.

Snarkning snarkning och sova på natten.

27/01 -10 18:54 Toad_2

Toad_2

6282 XP 1808 inlägg

Dumt räkna upp varje ställe som finns i SM64! Gillar dem alla. De har så perfekt atmosfär allihop och musiken passar alltid in. Man känner att de inte är bara fulförsök att göra klassiska tema-världar utan de lade ner sin själ i varje bana och lyckades. Men det är väl en fråga om smak!

Spelade Mario Golf senast för hundra år sen, så var säkert sämst då.

SPM är underskattat! Men banorna är så sämst och det är fan ej lätt att ta sig från punkt A till punkt B. Så jobbigt eftersom det finns 18 000 sidequests. Men det är roligt ändå!

//T_2

27/01 -10 18:55 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Därför kan man alltid hoppas på ett nytt PM nästa E3. Då får man hypa massa.

Snarkning snarkning och sova på natten.

27/01 -10 18:57 Toad_2

Toad_2

6282 XP 1808 inlägg

Ååh ja. Längtar så till E3.

//T_2

27/01 -10 18:58 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

15 juni, så får vi veta!
Jag vet iaf att de kommer prata om ett nytt MARIOSPEL och ZELDA WII!!
Så hoppas det blir fint.

Snarkning snarkning och sova på natten.

27/01 -10 19:00 Dark_bristle

Dark_bristle

8518 XP 4406 inlägg

Toad_2 skrev:
Dumt räkna upp varje ställe som finns i SM64! Gillar dem alla. De har så perfekt atmosfär allihop och musiken passar alltid in. Man känner att de inte är bara fulförsök att göra klassiska tema-världar utan de lade ner sin själ i varje bana och lyckades. Men det är väl en fråga om smak!



De är ju samma musik i vissa! Dåligt  ;_;
Vädligt operfekt tycker jag. Ej roliga saker som händer. Mna bara kommer till ett ställe och OJ DET VAR EN SAK DÄR DEN DÖDAR VI UTAN NÅN SOM HELST ANLEDNING.

Nytt SMG kan man hoppas på! med.

Hej hej på er, jag gillar att spela Touhou och
animera roliga saker, som är perversa oftast, men
nu är det snart slut på tecken, så hejdå!!

27/01 -10 19:01 Toad_2

Toad_2

6282 XP 1808 inlägg

Ja. Hoppas de visar det superhemliga Mariospelet inget vet nåt om. Det enda vi vet är att Charles Martinet skrev på typ twitter att han skulle åka och spela in röster åt ett nytt Mariospel som ej var Galaxy eller nåt sånt. Och Zelda kommer de visa, annars är de fan idioter!

//T_2


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar