Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fråga en (hjälp)moderator

16/09 -09 15:56 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Innan ni citerar, tänk på denna regel:
"Missbruk av citatfunktionen är inte tillåtet. Detta innefattar att citera falskt, citera onödigt långa inlägg samt att citera onödigt många gånger."

~ Kigsz ~

2002-2012

16/09 -09 16:40 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:


Nej, naturligtvis kan man tipsa om spel, men om du startar en tråd som heter "Köp GTA" med ett inlägg som är "Hej, det finns ett spel som heter GTA, köp det!" så är det reklam.

tråden jag länka till e ju till en gratis sida... så man får "tipsa" om spel som kostar men inte säga "köp det" men man får inte tipsa om gratis onlinespel?


Man får tipsa om allt men inte göra reklam för något.

tråden ja la upp är ju inte reklam... det är ju ett speltips.... ja har sett samma sak gällande i princip ALLA onlinespel... en med spelet emo-game där en kille skriver "hej jag skulle vilja tipsa om spelet emo-game som är helt gratis" vad står i inlägget efter? "tråd låst. reklam förbjudet"... hur förklarar ni detta?

Att skapa en tråd med ENDA SYFTET att få folk att köpa ett spel eller börja spela ett spel eller gå till en hemsida eller dylikt är reklam.
Generella trådar för tips om diverse saker och trådar där man DISKUTERAR gratisspel eller vanliga spel eller hemsidor eller vad som helst är tillåtna.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

16/09 -09 16:46 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Andiders, lägg märke till skillnaden på en tråd som heter "hej jag har precis köpt  xbox 360 säg några bra spel" och hej köp "GTA IV" i den förstnämnda tråden får man ge tips men inte uppmana till att köpa spelet, eller ladda ner filen.

T ex, "GTA IV är ett kul spel som handlar om en nisse som dödar folk", ett  speltips, men du får inte säga " Köp GTA IV!! det handlar om en nisse som dödar folk, köp köp köp!!!"

Du missförstår skillnaden mellan att tipsa och att uppmana, så enkelt förklarar jag varför den där tråden låstes.

Fråga: Finns det, en lista som visar hur många fusk/test man godkänt och finns det ett moderatorforum? får även h-moderatorerna besöka detta "forum" Eller är det bara rykten?

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

16/09 -09 16:50 Eragon_Lover

Eragon_Lover

5487 XP 468 inlägg

antonfusk skrev:
och finns det ett moderatorforum? får även h-moderatorerna besöka detta "forum" Eller är det bara rykten?

Det finns en klubb där bara Admin, hjälpmoderatorerna och moderatorerna får vara medlemmar i.

16/09 -09 16:51 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Finns det, en lista som visar hur många fusk/test man godkänt


Ja.


och finns det ett moderatorforum?


Ja. Två olika faktiskt.


får även h-moderatorerna besöka detta "forum" Eller är det bara rykten?


Det finns ett för både h-moderatorer och moderatorer, och ett som bara är för moderatorer.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

16/09 -09 16:58 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Okey, tack för svaren!

Hur är det med anmäl inlägg? kommer det upp att ett inlägg blivit anmält eller är det som i klubbar? vilket jag tycker är ett bökigt system.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

16/09 -09 17:07 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

antonfusk skrev:
Okey, tack för svaren!

Hur är det med anmäl inlägg? kommer det upp att ett inlägg blivit anmält eller är det som i klubbar? vilket jag tycker är ett bökigt system.

Fungerar som i klubbar.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

16/09 -09 17:45 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Moderatorer kan även ta bort speltester, fuskkommentarer, visa en logg över vad (h-)mods gör, samt stänga av en medlem från fusk-/test-inskickning i 2 veckor. Annars tror jag att allt stod med.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

16/09 -09 19:11 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:


Nej, naturligtvis kan man tipsa om spel, men om du startar en tråd som heter "Köp GTA" med ett inlägg som är "Hej, det finns ett spel som heter GTA, köp det!" så är det reklam.

tråden jag länka till e ju till en gratis sida... så man får "tipsa" om spel som kostar men inte säga "köp det" men man får inte tipsa om gratis onlinespel?


Man får tipsa om allt men inte göra reklam för något.

tråden ja la upp är ju inte reklam... det är ju ett speltips.... ja har sett samma sak gällande i princip ALLA onlinespel... en med spelet emo-game där en kille skriver "hej jag skulle vilja tipsa om spelet emo-game som är helt gratis" vad står i inlägget efter? "tråd låst. reklam förbjudet"... hur förklarar ni detta?

Att skapa en tråd med ENDA SYFTET att få folk att köpa ett spel eller börja spela ett spel eller gå till en hemsida eller dylikt är reklam.
Generella trådar för tips om diverse saker och trådar där man DISKUTERAR gratisspel eller vanliga spel eller hemsidor eller vad som helst är tillåtna.

med andra ord är ni skyldiga att låsa trådar som även i princip handlar om folk som vill att andra ska se deras youtube-filmer? detta e ju reklam de med... men aldrig har ja sett en sån tråd låsas... reklam som reklam inte sant?

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

16/09 -09 19:15 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:


Nej, naturligtvis kan man tipsa om spel, men om du startar en tråd som heter "Köp GTA" med ett inlägg som är "Hej, det finns ett spel som heter GTA, köp det!" så är det reklam.

tråden jag länka till e ju till en gratis sida... så man får "tipsa" om spel som kostar men inte säga "köp det" men man får inte tipsa om gratis onlinespel?


Man får tipsa om allt men inte göra reklam för något.

tråden ja la upp är ju inte reklam... det är ju ett speltips.... ja har sett samma sak gällande i princip ALLA onlinespel... en med spelet emo-game där en kille skriver "hej jag skulle vilja tipsa om spelet emo-game som är helt gratis" vad står i inlägget efter? "tråd låst. reklam förbjudet"... hur förklarar ni detta?

Att skapa en tråd med ENDA SYFTET att få folk att köpa ett spel eller börja spela ett spel eller gå till en hemsida eller dylikt är reklam.
Generella trådar för tips om diverse saker och trådar där man DISKUTERAR gratisspel eller vanliga spel eller hemsidor eller vad som helst är tillåtna.

med andra ord är ni skyldiga att låsa trådar som även i princip handlar om folk som vill att andra ska se deras youtube-filmer? detta e ju reklam de med... men aldrig har ja sett en sån tråd låsas... reklam som reklam inte sant?


Och det gör vi också, vi hänvisar de till YouTube-tråden.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

16/09 -09 19:45 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:
andiders skrev:
GoldenMew skrev:


Nej, naturligtvis kan man tipsa om spel, men om du startar en tråd som heter "Köp GTA" med ett inlägg som är "Hej, det finns ett spel som heter GTA, köp det!" så är det reklam.

tråden jag länka till e ju till en gratis sida... så man får "tipsa" om spel som kostar men inte säga "köp det" men man får inte tipsa om gratis onlinespel?


Man får tipsa om allt men inte göra reklam för något.

tråden ja la upp är ju inte reklam... det är ju ett speltips.... ja har sett samma sak gällande i princip ALLA onlinespel... en med spelet emo-game där en kille skriver "hej jag skulle vilja tipsa om spelet emo-game som är helt gratis" vad står i inlägget efter? "tråd låst. reklam förbjudet"... hur förklarar ni detta?

Att skapa en tråd med ENDA SYFTET att få folk att köpa ett spel eller börja spela ett spel eller gå till en hemsida eller dylikt är reklam.
Generella trådar för tips om diverse saker och trådar där man DISKUTERAR gratisspel eller vanliga spel eller hemsidor eller vad som helst är tillåtna.

med andra ord är ni skyldiga att låsa trådar som även i princip handlar om folk som vill att andra ska se deras youtube-filmer? detta e ju reklam de med... men aldrig har ja sett en sån tråd låsas... reklam som reklam inte sant?


Och det gör vi också, vi hänvisar de till YouTube-tråden.

har jag aldrig sett... å ja har sett många som vill visa sina youtube-filmer... eller e de nåt du bara säger för att ni sska fraamstå som bättre? (ta inte illa upp). för jag har sett moderatorer och hjälpmoderatorer skriva i dessa utan nån som helst antydan på att ni vill flytta eller låsa tråden

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

16/09 -09 19:58 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

andiders skrev:
har jag aldrig sett... å ja har sett många som vill visa sina youtube-filmer... eller e de nåt du bara säger för att ni sska fraamstå som bättre? (ta inte illa upp). för jag har sett moderatorer och hjälpmoderatorer skriva i dessa utan nån som helst antydan på att ni vill flytta eller låsa tråden

Jodå, såna har jag låst flera gånger. Kan tyvärr inte ge dig några exempel eftersom alla trådar i Annat-forumet försvann...

16/09 -09 20:33 Iammurloc77

Iammurloc77

1072 XP 893 inlägg

Kan jag få ha en annan account till utan att ni bannar den?

Om du skulle bli ägd av en som är newb på tex mw2,
och du är mkt bättre, Vad skulle du göra?

16/09 -09 20:42 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Iammurloc77 skrev:
Kan jag få ha en annan account till utan att ni bannar den?

Nej, du får bara ha ett account. Vill du ha ett nytt så måste du radera Iammurloc77.

16/09 -09 20:44 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Iammurloc77 skrev:
Kan jag få ha en annan account till utan att ni bannar den?

Nej.
Dubbelanvändare är inte tillåtna.
Du får bara skapa en ny användare om du först raderar din gamla.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar