Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Webbläsare

01/07 -09 19:39 lokolo

lokolo

1757 XP 84 inlägg

Jag har Internet explorer :D det är så onödigt att ha massa andar :/

01/07 -09 20:33 0pPerAxz0r

0pPerAxz0r

3387 XP 375 inlägg

Google Chrome och Firefox.

Att vara Anti-någon är ett sätt att visa att du
gillar personen, egentligen.

02/07 -09 01:28 Spiner_

Spiner_

3832 XP 820 inlägg


det är så onödigt att ha massa andar :/

Du anar inte hur mycket jag garvade åt det där.

OnT: Använder Fajerfocks.

Är på bra humör, men ändå inte. Lite bakis från
igår, det blev en hel del, 5 cider, 1 annan
alkohol dryck + någon god men konstig likör.

02/07 -09 01:52 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

Opera. Jag använder det pga snabbheten (Det är en märkbar skillnad mellan Opera och FF / IE). Sedemera har den en underbar inbyggd funktion: Snabbval. FF har tattat funktionen som en AddOn, vette fan vad den hette dock. Blir X antal fönster med bilder som länkar till div sidor man valt ut, vilket bildar din startsida.

Det negativa med Opera är att det inte är fullt kompatibelt med Java, och att det i sällsynta fall krashar vid överbelastning när man scrollar.

Nu när man vant sig vid designen så skulle jag aldrig gå över till IE eller FF igen.

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

02/07 -09 19:49 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg

http://www.idg.se/2.1085/1.238183/chrome-for...

Chrome <3

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.

23/09 -09 06:46 Kike_Man97

Kike_Man97

4944 XP 270 inlägg

Har nu laddat ner zblack 1.0 ett skit snyggt tema åt Firefox. Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

23/09 -09 08:15 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Använder mest Internet Explorer annars är det Mozilla Firefox, Apple Safari eller Netscape Navigator.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

24/09 -09 16:23 FireFly

FireFly

1090 XP 24 inlägg

Evil_Joke skrev:
Det negativa med Opera är att det inte är fullt kompatibelt med Java, och att det i sällsynta fall krashar vid överbelastning när man scrollar.

Hm? Problem med Java borde endast ha att göra med ditt Javaplugin, att du har en gammal version av JRE eller så. Har aldrig haft problem med det under Windows (och ytterst lite under Linux, i början).

Evil_Joke skrev:
Nu när man vant sig vid designen så skulle jag aldrig gå över till IE eller FF igen.

Äh, beror väl på. IE, nej, aldrig. Fx, well... man kan ju plocka bort de features man inte vill ha i designen, och Fx har faktiskt överlägset mer avancerad pluginfunktionalitet (även om Opera har user-JS, Power Buttons och widgets).
För övrigt, apropå design... personligen kör jag ganska så nerskalat: ingen menybar, inga knappar för fast-forward/reverse, inte för wand och hem heller, ingen statusbar. I stort sett bara flikbar, menyknappsak, papperskorg, framåt/bakåt/(uppdatera/avbryt), adressfält, Opera Turbo-knapp (för att kunna använda fnu), Web Developer-menysak.


OnT: Använder uppenbarligen Opera, har gjort det i ett par år, men även Chromium (eller ja, Google Chrome, om ni nu kräver att man använder Googles brandade version) är intressant. Den är ruskigt snabb, speciellt JS-motorn, men än så länge är den ganska ung, jag håller mig nog till Opera ett tag till.

Edit:
Kike_Man97 skrev:
Har nu laddat ner zblack 1.0 ett skit snyggt tema åt Firefox. Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Hur kan du leva med så mycket toolbars? :\

För sakens skull kan jag alltid länka till en av screenshotsen jag laddade upp för en tråd i förbättringarforumet:
http://216.14.122.182/images/75779tmp...

Gillar inte tabbdesignen så jättemycket i de nyare versionerna av Opera, denna layouten tycker jag var mkt trevligare:
http://www.rarst.net/images/Enablingt...
Utöver det har jag inte så mkt att "klaga" på när det gäller Opera.

25/09 -09 23:08 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

va ni än gör... använd inte google chrome... dom bokstavligen reggar vart enda ord man skriver... använder du chrome kan ni räkna med att google vet exakt vilka sidor ni besökt och vad ni gjort

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

25/09 -09 23:33 wfps_105

wfps_105

9571 XP 656 inlägg

andiders skrev:
va ni än gör... använd inte google chrome... dom bokstavligen reggar vart enda ord man skriver... använder du chrome kan ni räkna med att google vet exakt vilka sidor ni besökt och vad ni gjort

Källa?
Det där var någonting som pratades om precis när Chrome släpptes och de fick kritik för, men de tog bort det efter någon dag... Jag tvekar mycket starkt på att google skulle ta in användardata.

26/09 -09 13:12 FireFly

FireFly

1090 XP 24 inlägg

andiders skrev:
va ni än gör... använd inte google chrome... dom bokstavligen reggar vart enda ord man skriver... använder du chrome kan ni räkna med att google vet exakt vilka sidor ni besökt och vad ni gjort

Som jag nämnde tidigare.. "chromium" heter den icke-brandade versionen som chrome bygger på. Har hört rykten om att Chromium ska logga ganska mkt, och Google är redan tillräckligt stora.

Om ni vill testa chromium, http://build.chromium.org/buildbot/sn....
Klicka på översta mappen, klicka på chrome-win32.zip, installera. Ni kommer reagera på att UIt praktiskt taget är samma som Chromes, då Chrome i stort sett är chromium men branded.
Värt att notera är att många stora företag, däribland Apple och Google, hjälpt till mkt med chromium, och mkt av koden i chromium är det som google har i Chrome.

26/09 -09 23:54 Iammurloc77

Iammurloc77

1072 XP 893 inlägg

Har använt internet explorer. Men nu har jag ändrat till Mozilla Firefox.

Om du skulle bli ägd av en som är newb på tex mw2,
och du är mkt bättre, Vad skulle du göra?

03/11 -09 07:05 Kike_Man97

Kike_Man97

4944 XP 270 inlägg

Är internet explorer 8 Bra?

04/11 -09 06:59 Kike_Man97

Kike_Man97

4944 XP 270 inlägg

Nembo skrev:
Kike_Man97 skrev:
Är internet explorer 8 Bra?


Nej, det tycker inte jag i all fall.

Ok ska satsa på Ffox 3,5 i fortsättningen då.

18/05 -10 18:08 ShadowKid

ShadowKid

5117 XP 304 inlägg

Använder själv Opera för tillfället, men i vanliga fall brukar det bli FireFox.

Boobs...
The one thing that men will stand up
for everything!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar