Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

29/10 -08 12:42 superfuskare

superfuskare

4543 XP 440 inlägg

Venus skrev:
ReservoirDog skrev:
kakaan123 skrev:
0001000 skrev:
hahahaha

kan inte annat än att skratta åt att flera miljarder människor tror på världens hittils största sagobok: Bibeln

att tro på Gud etc är detsamma som att tolka Lord Of The Rings som ett historiskt faktum

men skitsamma. Alla är vi olika / tänker olika, men fattar ju inte att man fortfarande kan tro på en Gud med tanke på allt som skett utöver världen, liksom står klart å tydligt i bibeln " Gud vakar över alla barnen " för det första, det är omöjligt att vara på alla platser på jorden samtidigt å vaka. Och om nu det skulle vara troligt, så vitt jag vet så är det mycket barn/ungdomar som svälter ihjäl runt om i Afrika.

sen kommer de kristna med det vanliga motargumentet " Men Gud skapade människan med en fri vilja att kunna agera som den behagar ". Så då kan vi ju se Gud som den stora feta grabben som sitter vid myrstacken med sitt förstoringsglas och bränner myror / studerar dem när dem dör.

Sen en annan grej jag tycker är ganska intressant är ju det här med olika religioner. Det sägs ju bara " finnas en enda Gud ", men hur kan då Allah, Buddha etc finnas, " men det är allihopa samma Gud fast under olika namn ". Jahapp?, så den ena guden tycker att det är en snyd att käka griskött, medans det andra namnet tillåter dem att käka grisarsel på självaste Jesus födelsedag

Religion / Gudar / Whattafuck. Är så grymmt jävla fucked up så det är inte klokt. Och till råga på allt finns det folk som tror på hela pannkakssmeten

i min åsikt är det personer med svagt psyke som behöver en religion, något att tro på och hämta styrka ifrån, som en extra kraftkälla

btw, räknas inte drickande av alkohol som en synd mot Gud?, hur i hela glödheta helvete kan dem då sitta å dricka Vin i nattvarden, den innehåller ju alkohol?, eller är det nån alkoholfri?

men som sagt, i mina ögon är religion som en extra kraftkälla att hämta glädje å lycka ifrån.

I mitt fall så när kraften börjar sina i kniviga situationer ( slagsmål etc ), drar jag den där lilla extra kraften som behövs rakt från mitt iskalla hjärta. Inte faan behöver man nån religion att stödja sig till om man bara kan tro på sig själv och vet hur man ska hantera sin energi vid olika lägen


*OBS*

om vi har nån kristen här, detta är min åskit, du har en annan. Det respekterar jag, och hoppas du respekterar min

någon som tycker som jag


Och vad tycker du? :S

Som 0001000 tycker? -.-



Jag tror inte på någon Gud.


Var ska jag börja? Jag respekterar inte din åsikt när du sitter och kallar oss idioter för att vi tror på gud! Det förstår du väll själv.

Jag tänker inte svara på allt. Bara det som var det mest idiotiska jag hört:

"Religion / Gudar / Whattafuck. Är så grymmt jävla fucked up så det är inte klokt. Och till råga på allt finns det folk som tror på hela pannkakssmeten"

Det var det dummaste jag har hört. När du äntligen hade lite motargument så trycker du ner dig till botten igen. Tror du vi tänker svara på det?

"i min åsikt är det personer med svagt psyke som behöver en religion, något att tro på och hämta styrka ifrån, som en extra kraftkälla"

Likadant där, Du trycker ner oss som några desperata idioter som är rädda för allting. Jag tycker man är stark eftersom sådana människor som du trycker ner oss.

"btw, räknas inte drickande av alkohol som en synd mot Gud?, hur i hela glödheta helvete kan dem då sitta å dricka Vin i nattvarden, den innehåller ju alkohol?, eller är det nån alkoholfri?"

Nej den innehöll alkohol, För alkohol är ingen synd emot gud.

"men som sagt, i mina ögon är religion som en extra kraftkälla att hämta glädje å lycka ifrån."

Du glömde "Extra kraftfälla för människor med svagt psyke."


"I mitt fall så när kraften börjar sina i kniviga situationer ( slagsmål etc ), drar jag den där lilla extra kraften som behövs rakt från mitt iskalla hjärta. Inte faan behöver man nån religion att stödja sig till om man bara kan tro på sig själv och vet hur man ska hantera sin energi vid olika lägen"

Ja det hade varit idiotiskt att börja be i ett slagsmål. Det du får är adrenalin det får vi alla. Att missbruka guds krafter till ett slagsmål är enligt mig en stor synd.

Medlem sedan
15/07 2004, kl 16:59

29/10 -08 12:52 Tonja

Tonja

1471 XP 11 inlägg

''Vi håller tal i världspolitik och regioner''
I donno, Om jag visste skulle jag vara känd right?
Ingen kan riktigt veta till 100%.

Seriouse shit
is seriouse

29/10 -08 12:59 95elpr

95elpr

94 XP 6 inlägg

hur kan man tro på gud när man ändå inte har träffat han och vet att han finns???


29/10 -08 13:02 Venus

Venus

9668 XP 396 inlägg

95elpr skrev:
hur kan man tro på gud när man ändå inte har träffat han och vet att han finns???





Det hindrar en inte från att tro på honom.

Så det så.

29/10 -08 15:54 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

"Man tror ju inte på Gud, men nånting..."

~ A winner is you!

29/10 -08 21:01 0001000

0001000

6411 XP 148 inlägg

superfuskare skrev:
"Religion / Gudar / Whattafuck. Är så grymmt jävla fucked up så det är inte klokt. Och till råga på allt finns det folk som tror på hela pannkakssmeten"

Det var det dummaste jag har hört. När du äntligen hade lite motargument så trycker du ner dig till botten igen. Tror du vi tänker svara på det?


om du hade varit lite läskunnig ( vilket du inte verkar vara ) så hade du kunnat se sambandet mellan den parten som jag skrev, och den parten ovanför. Allah, Gud, Buddha etc ska föreställa vara samma Gud, men alla " yrkar olika " regler/levnadssätt/kalla-det-vad-du-vill. Det är det jag finner ganska FUCKED UP, med religioner


superfuskare skrev:
"i min åsikt är det personer med svagt psyke som behöver en religion, något att tro på och hämta styrka ifrån, som en extra kraftkälla"

Likadant där, Du trycker ner oss som några desperata idioter som är rädda för allting. Jag tycker man är stark eftersom sådana människor som du trycker ner oss.



har jag sagt att jag kutar runt på stan

" Är du kristen? "

" jaa.. "

" HAHA DESPERATA JÄVLA NOLLA "

Det jag skrev är min åsikt, inte hur jag betér mig mot kristna. Jag är bästa vän med 2 kristna, så jag har liksom inget mot kristna som personer, men kristendomen som religion / livsstil. Visst ni får prata hur mycket ni vill om eran Gud som är så jävla bra och kan allt och lite till, bara jag slipper bli drabbar av skiten.

Och btw, så vitt jag vet så är inte " personer med svagt psyke " detsamma som " Desperata Idioter ", försök hålla dig till verkligheten utan månresor till utsvävningar. Okej?

superfuskare skrev:
"men som sagt, i mina ögon är religion som en extra kraftkälla att hämta glädje å lycka ifrån."

Du glömde "Extra kraftfälla för människor med svagt psyke."



Ska jag bli ledsen nu?

superfuskare skrev:
"I mitt fall så när kraften börjar sina i kniviga situationer ( slagsmål etc ), drar jag den där lilla extra kraften som behövs rakt från mitt iskalla hjärta. Inte faan behöver man nån religion att stödja sig till om man bara kan tro på sig själv och vet hur man ska hantera sin energi vid olika lägen"

Ja det hade varit idiotiskt att börja be i ett slagsmål. Det du får är adrenalin det får vi alla. Att missbruka guds krafter till ett slagsmål är enligt mig en stor synd.



mm, det är mycket riktigt att alla får adrenalin i extremt pressade situationer. Men det gäller att kunna utnyttja den tillgången, och hela tiden gå steget längre. " att missbruka guds krafter.... "  det som du nu snackar om är effekterna av det som vi andra kallar adrenalin, men visst, kalla det " Guds Krafter " tycker bara det var ett ganska knepigt namn på nåt som står fastställt som Adrenalin

eller du kanske får guds krafter till något annat. Blir stor å grön som Hulken och kan ta hur mycket stryk som hellt och få folk å flyga genom att blåsa på dem. Eller kanske du kan börja kasta blixtar som en liten del av Zeus.

Shoryuken skrev:
"Man tror ju inte på Gud, men nånting..."



Magnus Betnér. Inget Är Heligt

FTW

I Am TheDeadMan
A Creature Of Death
A Creature Of Darkness

30/10 -08 00:17 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

Att man tror på gud betyder inte att man tror på den smörja som kristendomen har målat upp kring honom..

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

30/10 -08 00:44 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

kicki91 skrev:
Intressant läsning.
Personligen tror jag att tron kan vara många människor till hjälp att klara av svåra saker som man skall ta sig igenom. Det viktiga är att vi har valfrihet att själva välja. Så alla som tror fortsätt med det och alla som inte tror förtsätt med det. Bara du själv e nöjd med ditt val och kan stå för det du tror eller inte tror.

Sluta konvertera folk till buddhismen..

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

30/10 -08 00:58 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Intressant läsning.
Personligen tror jag att tron kan vara många människor till hjälp att klara av svåra saker som man skall ta sig igenom. Det viktiga är att vi har valfrihet att själva välja. Så alla som tror fortsätt med det och alla som inte tror förtsätt med det. Bara du själv e nöjd med ditt val och kan stå för det du tror eller inte tror.

Sluta konvertera folk till buddhismen..


Du e kul du.. Kanske kan va en ny karriär?


Nej, jag tror inte jag skulle passa som en av era patetiska gudar..

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

30/10 -08 01:04 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Intressant läsning.
Personligen tror jag att tron kan vara många människor till hjälp att klara av svåra saker som man skall ta sig igenom. Det viktiga är att vi har valfrihet att själva välja. Så alla som tror fortsätt med det och alla som inte tror förtsätt med det. Bara du själv e nöjd med ditt val och kan stå för det du tror eller inte tror.

Sluta konvertera folk till buddhismen..


Du e kul du.. Kanske kan va en ny karriär?


Nej, jag tror inte jag skulle passa som en av era patetiska gudar..


Får nog göra dig besviken men gud eller buddhismen e inte nån av mina patetiska gudar.


Buddhism är ingen sorts gud.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

30/10 -08 01:05 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Intressant läsning.
Personligen tror jag att tron kan vara många människor till hjälp att klara av svåra saker som man skall ta sig igenom. Det viktiga är att vi har valfrihet att själva välja. Så alla som tror fortsätt med det och alla som inte tror förtsätt med det. Bara du själv e nöjd med ditt val och kan stå för det du tror eller inte tror.

Sluta konvertera folk till buddhismen..

Du e kul du.. Kanske kan va en ny karriär?


Nej, jag tror inte jag skulle passa som en av era patetiska gudar..


Får nog göra dig besviken men gud eller buddhismen e inte nån av mina patetiska gudar.

Du drar alltså inte ett parallelum mellan gud och nirvana? Syftar du på den kristna guden i så fall? Vad skulle göra han annorlunda från gudar i andra religioner?

Notera också att du kallar den gud som du "tillhör" för patetisk..

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

30/10 -08 01:12 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

Det finns ingen gud. Kort och gott.

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

30/10 -08 01:13 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Koongo skrev:
kicki91 skrev:
Intressant läsning.
Personligen tror jag att tron kan vara många människor till hjälp att klara av svåra saker som man skall ta sig igenom. Det viktiga är att vi har valfrihet att själva välja. Så alla som tror fortsätt med det och alla som inte tror förtsätt med det. Bara du själv e nöjd med ditt val och kan stå för det du tror eller inte tror.

Sluta konvertera folk till buddhismen..

Du e kul du.. Kanske kan va en ny karriär?


Nej, jag tror inte jag skulle passa som en av era patetiska gudar..


Får nog göra dig besviken men gud eller buddhismen e inte nån av mina patetiska gudar.

Du drar alltså inte ett parallelum mellan gud och nirvana? Syftar du på den kristna guden i så fall? Vad skulle göra han annorlunda från gudar i andra religioner?


Men det ej ju faktiskt rätt. Buddhismen e ingen gud å inte heller Nirvana. Det e en tro.
Är nirvana en tro? Du får allt ta och tänka på din defintion av en gud; man ska inte behöva vara en skäggig gubbe för att vara det. Dessutom, är inte kirstendomen och dess gud en tro?

Evil_Joke skrev:
Det finns ingen gud. Kort och gott.
Hur förklarar du då livet?

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

30/10 -08 01:15 zol

zol

8631 XP 603 inlägg

Förlåt, men jag tror på gud ;_;

30/10 -08 01:17 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

zol skrev:
Förlåt, men jag tror på gud ;_;


Religiöst kristen? ;O

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar