Yuke's
    26
    -

7.9 8.7

Speltest av XxSmackdownX

Inskickad av XxSmackdownX den 03/05 -08 10:21

Spelets handling är om Wrestlingspelet, där man kan vinna karaktärer sedan kan man med vinna arenor m.m. Smackdown VS Raw 2007 är det näst nyaste spelet av alla Wrestling-spel. Man kan också spela "24/7 Mode" där man kan vinna olika karaktärer som man inte får från början, genom att vinna allting och komma till Wrestlemania 23 som är en stor turnerning. Man kan samt vinna arenor om man klarar de stora turneringarna. Tex No Mercy, Wrestlemania 23 och Royal Rumble. Man kan också välja de karaktärerna som inte är låsta från början och sedan bara wrestla mot andra karaktärer, eller så kan man köra "Tag Team" som då betyder att man spelar med en annan karaktär i lag, och skall försöka vinna över de två andra karaktärerna som också är i lag. Sedan finns det någon som heter "Hall Of Fame" där alla gamla wrestlare finns. Ett exempel på en legend Ric Flair, han fick tyvärr gå i pension för inte så många dagar sedan. Han var en wrestlare i trettiosex år.

Renare ut sagt så gillar jag detta spel otroligt mycket. Det bästa wrestlingspel jag spelat genom tiderna måste jag säga. Man kan göra massvis med saker i spelet, som t.ex. slå med vapen, brandsläckare och stolar t.ex. Jag har dock inte gillat wrestling så mycket förut, men nu är det som gäller. Jag älskar grafiken mest av allt. Spelet kanske kostar runt 400 kronor just nu. (Det är ungefär 1/5 år gammalt). Detta spel rekommenderas för dem som gillar wrestling.

Grafik; Ja, grafiken är som sagt bäst. Karaktärerna är gjorda på ett riktigt bra sätt, samt arenorna. Arenorna är gjorda som verkligt som finns att titta på TV. Och publiken den borde kanske fixas till lite mer, de ser ut som plastkaraktärer som försöker övertyga de som wrestlar att vinna.

Spelkänsla: Jag tycker nog spelkänslan är helt okej. Man blir inte direkt beroende när man spelar spelet. Men annars är spelet kul att spela, det som är det roliga med spelet är att det finns så mycket att göra. Det var därför jag gav spelkänslan en 7:a som betyg.

Ljud: Jag gillar också extremt mycket ljudet. Man kan höra när det slåss mot varandra som jag gillar. Och det finns med kommentatorer som man kan höra riktigt bra, när de talar så behöver jag inte ens ha högt ljud på. Och så när man slår med vapen så hör man "smacket!" med vapnet när man försöker slå andra motståndaren.

Hållbarhet: Dock så tycker jag inte att hållbarheten är så himla bra. Jag kanske spelar i två timmar sedan tröttnar. Men de två timmarna man spelar har man jättekul. Jag blir direkt inte så himla tagen i spelet när jag spelar detta, för det borde ändå finnas lite mer saker man kunde göra. T.ex. så finns det inte många turneringar som man kan spela och som heter "Tournament Mode" där man bara kan välja tre saker man kan spela.

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 7