Capcom
    126
    -

8.6 9.8

Speltest av hawa10

Inskickad av hawa10 den 13/01 -07 22:13

Detta är en blodig zombiesplatter. Huvudkaraktären i spelet är frilansjournalist Frank West. Som hört konstiga saker hända i småstaden Williamete. Som har omringats av zombier. Du måste försöka överleva i Williametes shoppingcenter med tusentals zombies inuti. I spelet finns nåt som kallas case. Där du ska utföra uppdrag som hör till Main Storyn. Sen finns det andra uppdrag i spelet som alltså inte hör till Main Storyn där du ska rädda överlevande eller döda psykopater. psykopaterna är människor som står i din väg ibland. Dom kan t.o.m bli ett större hot än alla zombierna. Du kan välja om du vill strunta i dessa uppdrag eller ej. Du kan fortsätta spela ändå. Om du vill utföra uppdraget är det bara att klick på din locka så kommer en pil fram som vägleder dig till uppdraget. Shopping Centret är stort, det finns också enormt mycket vapen i spelet. Bla. Katana, shotgun, järnrör, blomkruka, motorsåg, spade och mycket mer. Du har också en kammera med dej som du kan ta kort med som du kan tjäna PP med. PP är alltså poäng du tjänar när du gör saker i spelet. Som du bland annat tjänar genom att fota. Efter ett tag kan du inte ta fler bilder. Men då är det ara att gå till en kammera butik och bytta batteri. När du klarat spelet kan du skicka in alla dina PP till highscore listan på spelet via Xbox Live.Sen finns det andra moden i spelet. Totalt tre 72 hour mode, Overtime mode, Suvival mode. Först har du 72 hour mode. Där du kan låsa upp Overtime mode genom Ending A. Endings är olika slut i spelet som visas i mellansekvenser. Overtime Mode är en fortsättning på 72 hour mode. Survival mode låser du upp genom att klara av Overtime Mode. Där ska du överleva så länge som öjligt och du kan dö av svält så du måste försöka hitta mat där. Sen attackerar överlevande alltid. När du dött i Survival Mode kan du skicka det till highscore listan. Det baseras på hur länge man har överlevt. Det finns också ett RPG system i spelet. Där du kan levla upp dina karaktär till max L.50. Du kan levla upp dinna stats och lära dig nya skills en av dom Roadhouse Kick. Du levlar upp genom att tjäna PP.

Jag älskar spelet och rekommenderar den till alla som är ute efter en bra zombiesplatter. Dom bra sakerna med spelet är att det är zombier överallt. Nästan vart man än går. Det är kul att kunna döda zombier på så många olika sätt. Så är Main Storyn fantastisk. Det är kul att försöka ta bra foton hela tiden. Det dåliga med spelet är att dom av misstag hart gjort att texten på spelet är för liten så det blir svårt att läsa den För övrig är det buggfritt. Visst patchar kan fixa problemet om det kommer nån.

Den fick 10 i grafik för att det är så väldetaljerat när man ser en zombie på nära håll kan man se dom vackra detaljerna. Hela spelet känns så fantastiskt detaljrikt.

Den fick 10 i spelkänsla eftersom. Det är extremt kul med alla zombier och att utforska miljöerna och att fördöka ta bra foton.

Ljudet fick 10 eftersom jag gillar shopping musiken man hör när man spelar. Som ibland avbryts med olika bra låtar när man strider med psykopater. Så hör man många olika ljud när man slår med ett vapen.

Det fick 8 i hållbarhet eftersom. Det ibland kan bli upprepande. Att göra saker om och om igen. Men är fortfarande roligt. Så är det värt det om man vill komma högt upp highscore listan.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 10