Team 17
    69
    -

8.1 8.1

Speltest av Evil_Joke

Inskickad av Evil_Joke den 18/12 -04 12:41

WormsForts: UnderSiege är ett spel där man är ett mask lag. Du har olika vapen. Detta spelet är likt Worms 3d bortsett från att det finns mera vapen och att man bygger upp en bas. De olika byggnaderna man kan ha är, Tower den sämsta byggnaden som man kan ha olika kannoner ,miniguns på. Hospital, ett sjukhus som helar dina maskar. Keep ,en annan byggnad där man kan ha olika vapen fast lite bättre en tower.Weapon Factory, Prodoucerar ammuintion/vapen till dina maskar.Castle, en byggnad där man kan ha vapen som är bättre en tower,keep.vicient lab en byggnad som gör dina vapen kraftfullare.Citadel. den bästa byggnaden med bäst vapen på. Wonder, om du har det en stund så vinner du.Du kan göra ett lag med olika röster och hattar och special vapen. Det finns fyra olika spel varianter, de är Quick game, snabbspel. Tutorial, du lär dig spela. Campaign, uppdrag. Multiplayer, Flera spelare.Det går att ha xboxlive med WormsForts: UnderSiege. När man spelar så spelar man i turns (Omgångar), med andra ord en att man inte spelar sammtidigt som andra spelare, altså när du har spelat så spelar en annan. WormsForts: Undersiege kan bli väldigt långtråkigt för att det är turns och för att när det är sudden death (när man har spelat länge så att gud kommer och gör nått mirakel). Sudden death är jobbigt för att gud kommer och ska göra någon grimas som tar cirka 10sek och han kommer varje gång någon spelare har spelat sin turn. Jag rekommenderar att köpa spelet om man har tålamod, vilket inte jag har. Jag och min kompis spelade det för en dag sedan och efter en timme så blev vi helt galna pågrund av att gud kom. Men annars är spelet bra och roligt.

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 8 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 6