Total Overdose
    32
    -

9 6

Speltest av Micro_Cheats

Inskickad av Micro_Cheats den 13/08 -06 18:49

Hej till alla er där ute som vill veta va man gör på Total Overdose! Ja, spelet i sig har vel inte någon riktig handling om man säger så. Det är som i alla andra spel att man får uppdrag som man ska klara av för att varva spelet. (liknar GTA lite grann) Om vi då istellet ska ta å snacka om vad man gör i spelet så börjar jag så här... Man är en mexicansk kille i lila tröja som ser rett så okej ut. Man kan välj att bara spring runt i stan å saml pengar och andra saker eller så går man å göruppdragen som är på lite olika stellen i stan. Man är alltså i Mexico fast dom pratar engelska dom flesta i alla fall. Man kan ha massor av olika vapen kombinationer som t.ex en pistol och en snow shotgun. Man kan också köra bil i spelet. Det är bara å skäla en bil från någon som i GTA. Jag kan berätta lite om sista uppdraget. Det sista uppdraget handlar om att man först är på ett tåg där man börjar längst bak och ska ta sig längst fram till bossen. Men när man kommer fram så kopplar han låss loket från vagnarna så nu ska man ta en Cross som står på den sista vagnen. Man tar Crossen och börjar åka efter tåget men man får akta sig från en stor kulspruta som skuter där bak på tåget. Så först måste du skuta ner den medans du kör Crossen och så ska du akta dig från kulsprutans skott. Men du kan svänga av tåg relsen ibland så kan du ta liv. Men du har inte all tid i världen för tåget är på väg till en bort sprängd bro längre fram. Så när du har skutit sönder kulsprutan ska du skynda dig längst fram på tåget och rädda den mexicanska tjejen som sitter fast längst fram på tåget. Sedan så... Ja, du får nog ta å köpa spelet om du vill veta resten av spelets gång men här fick du n liten förberedelse av vad som kommer tt hända.

Jag själv tycker att spelet är rett så kul å spela för de är ju alltid kul att kunna gå runt fritt i en stad. Jag tycker dock inte att de var så kul att köra bil för det kändes inte precis så verkligt när bilen var så stel och man kunde inte ens slira eller nått. Så om du är en som där spelare som är ute efter att ha en brapelkänsla när man kör bil är inte dettaspel nått för dig. Köp i sånna fall något GTA spel. men nu ska jag inte bara snacka om vad som är tråkigt med spelet för det är ju det roliga med det man vill veta. Det jag tyckte var det roliga med det här spelet var att man kunde springa runt helt själv det var ingen speciel väg man var tvungen att gå liksom. man kunde välja själv vad man ville gö.

Ja, vi börjar med grafiken. Ja har satt en femma för att det inte är några riktigt bra färger i spelet. Det ser ut som dom bara har lagt ut lite färger där och lite färger här. Det är helt enkelt inget som skulle kunna likna GTA eller något annat liknande spel. På spelkänslan har jag satt en sexa för det är ingen bra känsla när man åker bil eller Cross för om man liksom ska stanna så stannar den bara nästan direkt utan att slira eller någonting men om man svänger så lirar den så fort man bara svänger lite för mycke hur lite fart man en har. Ljudet är vel sådär för när man skuter så låter det bra man när man köre bil eller så så låter det inte alls bra. Ljudet hänger inte med när man kör ljudet kommer liksom efter man börjat köra och sånt. det är ett rett hållbart spel det kommer nåa uppdra hela tiden och man måste inte ta just det uppdraget det finns flera att välja på.
M.V.H // Micro_Cheats

Totalbetyg: 6 Ljud: 6 Grafik: 5 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 6